خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

۲۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

۳۰
فروردين

ماهنامه "انارستان باد" مجوز انتشار گرفت

 ماهنامه انارستان باد در زمینه اجتماعی، سیاسی از معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پروانه انتشار دریافت کرد.


عباس‌علی توتونچی صاحب امتیاز و مدیرمسئول ماهنامه انارستان باد با تایید این خبر گفت: در سال گذشته درخواست مجوز نشریه را به هیات نظارت بر مطبوعات ارائه داده بودم که با بررسی سوابق و استعلام چهارگانه، پروانه انتشار در تاریخ 21/1/96 به شماره ثبت 79272 صادر شد.


توتونچی افزود: دو نشریه فاخته و بادافشان فعالیت رسانه ای مطلوبی در سطح منطقه داشتند که متاسفانه حمایت مادی و معنوی خوبی از طرف مسئولان و دلسوزان منطقه صورت نگرفت و امروز فقدان رسانه‌های مکتوب در میان موج گسترده شبکه‌های مجازی احساس می شود. 


این فعال رسانه ای تصریح کرد: ما بنا داریم با انجام یک گار گروهی و به ویژه استفاده از تجربیات دو نشریه ارزشمند فاخته و بادافشان و با جلب همکاری دوستان و متخصصان رسانه‌ای منطقه، عملکرد مطلوبی در این زمینه داشته باشیم.


توتونچی هدف از انتشار انارستان باد را انعکاس مشکلات و معضلات منطقه در کنار مطالبات مردم بیان کرد و افزود: خوشبختانه امروز فضای مجازی و فعالیت کانال‌های متعدد خبری باعث افزایش آگاهی و شناخت مردم و پاسخگویی مسئولان شده، اما نباید از نقش و اهمیت رسانه‌های مکتوب در این زمینه غافل شد، چرا که مطالب و مستندات آن برای نسل‌های آینده نیز قابل ثبت و ضبط خواهد بود. 


توتونچی اظهار امیدواری کرد: تلاش می‌کنیم تا قبل از پایان اردیبهشت اولین شماره ماهنامه را منتشر کنیم اما برای این هدف نیازمند همکاری و همراهی شهروندان و مسئولان هستم. 


عباس‌علی توتونچی دانشجوی دکترای روابط بین‌الملل و از فعالان رسانه‌ای در سطح کشور است که یادداشت‌های متعددی از او در7 روزنامه های سراسری منتشر شده است. 


وی همچنین سابقه همکاری با تعدادی از برنامه‌های سیاسی صداو سیما را در پرونده دارد.

  • خالدنیوز خالدآباد
۳۰
فروردين

🎧باهم بشنویم 


🎹 قطعه «شب سرمه»

 با صدای احسان خواجه امیری

کجای این شبم که می کشد 

 هوای گریه ام به نا کجا

 دریافت
حجم: 13.1 مگابایت
توضیحات: آهنگ احسان خواجه امیری خالدی

  • خالدنیوز خالدآباد
۳۰
فروردين

🔹 سید مصطفی حسینی چهره فرهنگی هفته از نگاه روزنامه دنیای اقتصاد

  • خالدنیوز خالدآباد
۳۰
فروردين

‏🇮🇷 ایران، در روزی که گذشت


🔹موشک پدافندی و برد بلند صیاد ۳ رسما در مراسم رژه روز ارتش به نمایش گذاشته شد.


🔹صندوق بین‌المللی پول: رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۷ به ۳.۳ درصد کاهش و نرخ بیکاری به ۱۲.۶ درصد افزایش می یابد.


🔹رییس کل دیوان محاسبات کشور از کشف تخلف ١٨ هزار میلیاردى در وزارت نفت خبر داد.


🔹دومین کارخانه بزرگ تولیدکننده کاشی ایرانی هم ورشکست شد؛ بلاتکلیفی ۱۵۰ کارگر کارخانه کاشی طوس که۱۷ ماه است حقوق نگرفته اند.


🔹رییس سازمان دامپزشکی: برخی اخبار مبنی بر ورود گوشت‌های آلوده برزیلی به کشور صحت ندارد.


🔹وزیر ارتباطات: سرویس تماس صوتی تلگرام با دستور قضایی به اپراتورهای ثابت و همراه اینترنت مسدود شده است.


🔹نمایندگان مجلس یک فوریت طرح تشکیل «وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» را تصویب کردند.


🔹سخنگوی دولت از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان به مناطق سیل زده اخیر خبر داد.


🔹مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز : درآمد فروش بلیت دیدار با استقلال در هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال به مناطق سیل زده اختصاص می‌یابد.


🔹دستگیری عامل شهادت مامور پلیس پس از ۱۲ سال / استوار یکم "نوروز پیری‌زاده" سال ۸۴  در درگیری با اشرار مسلح در قصر قند به شهادت رسید.


@khalednews

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۹
فروردين

مراسم معارفه معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحدنطنز با حضور اعضای هیأت رئیسه، استادان و کارکنان این واحد در محل اتاق کنفرانس دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز با اعطای حکم انتصاب دکتر سیدرضا شریعت زاده تکیه از اعضای هیات علمی واحد کاشان به عنوان معاون آموزشی و پژوهشی این دانشگاه گفت: «امیدورایم با اتکال به خداوند منان و برنامه های مورد نظر شریعت زاده بتوانیم شاهد پیشرفت روز افزون دانشگاه خصوصاً در حوزه های آموزشی وپژوهشی واحد باشیم.»

مهندس علیرضا میرصالح مهابادی سرپرست حوزه معاونت آموزشی و دانشجویی واحد نطنز نیز مورد تکریم قرار گرفت.

دکتر حسین زینلی با قدردانی از زحمات جندین ساله میرصالح گفت: «میرصالح خود را وقف دانشگاه کرده بود و در ارتقای این واحد دانشگاهی بسیار کوشید. امیدواریم وی با عرقی که به دانشگاه دارد در دیگر سنگرهای خدمت به دانشگاه موفق و پیروز باشد
معارفه در نطنز
  • خالدنیوز خالدآباد
۲۹
فروردين


نطنز، کاشان- ایرنا - مسئول مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌ های پزشکی نطنز گفت: در سال 95 تعداد 999 ماموریت برای پوشش تصادف ها توسط اورژانس پیش‌ بیمارستانی این شهرستان انجام شد که 347 نفر از مصدومان این حوادث، سرنشینان خودروها بودند

حسین مخلصی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال گذشته تکنیسین‌ های اورژانس پیش‌ بیمارستانی شهرستان نطنز به 2 هزار و 854 ماموریت شامل 2 هزار و 237 ماموریت شهری و 617 ماموریت جاده ‌ای اعزام شدند.
وی افزود: از مجموع ماموریت‌ های انجام شده در سال 95 تعداد 999 مورد مربوط به حوادث رانندگی بود که در این ماموریت‌ها 925 نفر توسط واحدهای امدادی اورژانس 115 به بیمارستان‌های نطنز و شهرهای مجاور منتقل و 38 نفر با تلاش تکنسین ‌های فوریت‌های پزشکی در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شدند.
مسئول مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نطنز تصریح کرد: از مجموع مصدومان حوادث رانندگی این شهرستان در سال گذشته، 333 نفر موتور سوار، 275 نفر راننده، 347 نفر سرنشین، 27 نفر عابر پیاده و 17 نفر سایر موارد بوده ‌اند.
مخلصی با بیان این که در این مدت، از مجموع هزار و 855 بیمار غیرتصادفی، یک هزار و 410 نفر به بیمارستان منتقل و 314 نفر به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته، 303 بیمار قلبی، 187 تنفسی، 215 مصدوم ناشی از سقوط، 41 بیمار ناشی از مسمومیت، 28 مصدوم دچار سوختگی و 10 بیمار با مشکل زنان از خدمات اورژانس پیش‌ بیمارستانی نطنز استفاده کردند.
وی با اشاره به وقوع 19 حادثه ویژه در این شهرستان در سال 95 شامل تصادف و گاز گرفتگی، افزود: در این مدت، تعداد 2 ماموریت احیای موفق به نام تکنیسین ‌های فوریت ‌های پزشکی شهرستان نطنز به ثبت رسید.
مخلصی گفت: سال گذشته، 569 نفر از شهروندان نطنز از جمله برادران و خواهران بسیجی، پرسنل ادارات و نهادها، دبیران، دانش آموزان، پرسنل و داوطلبان و غنچه های جمعیت هلال احمر و کشاورزان تحت آموزش ‌های طرح بها قرار گرفتند.
مخلصی بیان داشت ، فوریت‌های پزشکی این شهرستان با برخورداری از 4 پایگاه شهری و جاده ای، یک اتاق فرمان، 30 نفر پرسنل و 4 دستگاه آمبولانس فعال شامل 2 دستگاه اسپرینتر 314 و 2 دستگاه اسپرینتر 315 جدید و همچنین 2 دستگاه آمبولانس اسپرینتر 314 و تویوتا هایس ذخیره، به صورت شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات اورژانسی به شهروندان است.
شهرستان نطنز با جمعیتی بالغ بر 45 هزار نفر در شمال استان اصفهان واقع شده است و این شهرستان دارای دو بخش مرکزی و امامزاده، دو منطقه کوهستانی و کویری با جاذبه های گردشگری و زیارتی و 4 شهر است که محل گذر آزاد راه کاشان - نطنز- اصفهان، جاده ترانزیتی تهران - جنوب، راه آهن تهران - اصفهان و تهران- جنوب است.


  • خالدنیوز خالدآباد
۲۵
فروردين

شب گذشته یکی از همشهریان عزیز ده آبادی بر اثر سانحه ی رانندگی جان به جان آفرین تسلیم کرد . متوفی که راکب موتور سیکلت بود بر اثر شدت ضربه به سر جان سپرد .

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۴
فروردين

📢 به گزارش روابط عمومی فوریتهای پزشکی شهرستان نطنز،در ساعت 3:19 دقیقه بامداد مورخه 96/1/24 در محور ترانزیت اردستان _بادرود محدوده پل هوایی؛واژگونی پژو پارس سال حوادث ویژه بنام این شهرستان رقم زد.


🔸حسین مخلصی مسئول فوریتهای پزشکی گفت :

⬅️ واژگونی پژو پارس باعث مصدومیت 6 نفر گردید،که توسط کارشناسان فوریت پزشکی پایگاه بادرود،سراسیاب و آمبولانس هلال احمر بعد از اقدامات فوریتی و درمانی به بیمارستان فاطمیه بادرود و بیمارستان شهید بهشتی اردستان انتقال یافتند،که متاسفانه در این حادثه پسر بچه 2 ماه بعلت ضربه مغزی شدید فوت نمودند.


🚨 علت حادثه توسط پلیس در دست بررسی می باشد.


  • خالدنیوز خالدآباد
۲۲
فروردين
  • خالدنیوز خالدآباد
۲۰
فروردين

📢دیدار روسای دادگستری و فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز با حجت الاسلام مرتضوی سردفتر ازدواج و طلاق نطنز

      

⬅️به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز ، در راستای اجرای مصوبه شورای شهرستان در خصوص کاهش طلاق  صبح امروز روسای دادگستری و فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز با حضور در دفتر شماره ٩ ازدواج و طلاق نطنز ضمن عیادت و دیدار با حضرت حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی رئیس دفتر ازدواج و طلاق شماره ٩ نطنز ، مصوبه مذکور را جهت اجرا تقدیم ایشان نمودند.


بر اساس این مصوبه زوجین متقاضی طلاق در شهرستان نطنز ملزم به تکمیل فرم پرسشنامه ای می باشند که در راستای طرح کاهش طلاق از سوی دادگستری شهرستان نطنز و شورای فرهنگ عمومی تهیه و تنظیم شده است.

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۰
فروردين

حضور گسترده و باشکوه مردم ولایتمدار و انقلابی شهرستان نطنز ؛ائمه جمعه نطنز و بادرود؛ فرماندار ؛فرماندهان نظامی و انتظامی ؛خانواده معظم شهدا؛مسوولان ادارات و بسیجیان سرفراز در مراسم گرامیداشت روز ملی فناوری هسته ای در نطنز

حجت الاسلام امینی امام جمعه نطنز در مراسم سومین سال گرامیداشت روز ملی فناوری هسته ای از حضور مشاور عالی مقام معظم رهبری ؛سردار عزیزگل ؛دانشمندان هسته ای از جمله مهندس خوانساری مدیر عامل سابق  مجتمع سایت غنی سازی شهید احمدی روشن  و خانواده شهید مدافع حرم شهید احمد جلالی نسب از استان قم را در این مراسم  تقدیر نمود

امام جمعه نطنز خطاب به غرب باوران و کدخداپرستان گفت : اکر در مخلیه جاهلانه خود شکست ایران اسلامی را در سر می پرورانند؛بدانند که  ملت ایران با همه وجودشان پشت سر رهبر انقلاب خواهند بود 

سردار رحیم صفوی در مراسم روز ملی فناوری هسته ای در نطنز: محصول فداکاری و رشادت شهدای هسته ای و شهیدان دفاع مقدس؛مکتب مقاومت شکل گرفت و امروزه شاهد این مکتب در لبنان؛فلسطین ؛یمن و سوریه و عراق هستیم 

سردار رحیم صفوی: شهیدان هسته ای کشور انصافا انسانهای اندیشمند،فرزانه برای اقتدار و بالندگی ملت ایران بودند و تا تلاش اساسی تا حد شهادت انجام دادند. مجاهدت علمی آنان ؛ایران را در ردیف قدرتهای فناوری  هسته ای قرار داد 

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۰
فروردين
درخشش و کسب مقام سومی تیم دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
با حضور و سرپرستی سرکار خانم
مهسا حسینی خالدی
دانشجوی دانشگاه امیرکبیر

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۰
فروردين

پیام تقدیر رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه ی امام زاده از کسب عناوین استانی و کشوری 

به دنبال کسب عناوین استانی و کشوری هنرجویان هنرستان شهید بهشتی و معراج بادرود در آزمون پیشرفت تحصیلی ، آقای حسین ماهیان رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه ی امام زاده ، طی پیامی ازتلاش و زحمات مدیران ، معاونین ، هنر آموزان و هنرجویان محترم هر دو هنرستان تقدیر نمود و ابراز امیدواری کرد ؛ این روند همواره ادامه داشته باشد. 

ایشان هدف از برگزاری آزمون های پیشرفت تحصیلی را  آگاهی مدیران ، دبیران ، دانش آموزان و کارشناسان مربوطه از آخرین وضعیت آموزشی  دانش آموزان و اخذ تصمیمات لازم  جهت بهبود و ارتقاء سطح کیفی آموزش منطقه عنوان کرد.

وی اجرای مطلوب  توزیع متوازن رشته ها و هدایت تحصیلی دانش آموزان در پایه دهم را از عوامل مهم واساسی در کسب این عناوین برشمرد و ابراز امیدواری کرد ؛ نتایج این آزمون ، بیشتر در کنکور سراسری سال های آتی نمایان گردد .

http://Telegram.me/khalednews

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۰
فروردين

مسئولین دفتر دکتر صفاری نماینده شهرستان نطنز و بخش قمصر و رؤسای ادارات ؛ بنیاد شهید،کمیته امداد و فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز با خانواده شهیدان عرب عامری،حاجی زاده و مدیحی در روستای طامه دیدار و گفتگو کردند

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۰
فروردين

با عضویت در کانال خبری تلگرام خالدنیوز در هر لحظه از روز می توانید اخبار جدید را دریافت کنید


اینجا کلیک کنید

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۰
فروردين


نطنز-رئیس بیمه سلامت شهرستان نطنز گفت: 8 هزار و 200 عملیات بیمه گری سال گذشته در نطنز انجام شد که رشد 10درصدی نسبت به مدت مشابه سال 94 را نشان می دهد.
رشد 10درصدی صدور دفترچه بیمه سلامت در نطنز در سال 95
 
جواد تدبیری در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، اظهار داشت: عملیات بیمه گری در سال 95 شامل صدور اولیه دفترچه بیمه به تعداد 828 نفر، تمدید و تعویض دفترچه بیمه به تعداد 6538 نفر، دفترچه بیمه المثنی به تعداد نفر 179 و ابطال دفترچه بیمه به تعداد 655 نفر بوده است.
وی گفت: با عنایت به اصل 44قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که واگذاری بخشی از خدمات دولتی را به بخش خصوصی بیان می نماید اداره بیمه سلامت نطنز نیز در این راستا و جهت رفاه حال بیمه شدگان خدمات خود را به دفاتر پیشخوان دولت واگذار کرد.
رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان نطنز افزود: این عملیات ها توسط دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با بیمه سلامت که یک دفتر در در شهر نطنز واقع در خیابان 17 شهریور دفتر پیشخوان مظاهری و در شهر بادرود خ امام خمینی دفتر پیشخوان سپهری انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: خانواده هایی که زیرپوشش هیچ گونه بیمه و یا فاقد دفترچه بیمه هستند، می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نسبت به دریافت دفترچه اقدام کنند.
تدبیری در ادامه تصریح کرد: ساکنان روستاها دارای دفترچه روستایی و ساکنان شهرهای کمتر از20 هزار نفر جمعیت می توانند دفترچه بیمه سلامت رایگان دریافت کنند.
وی تعداد بیمه شدگان شهرستان نطنز  را 21 هزار نفر اعلام کرد
  • خالدنیوز خالدآباد
۲۰
فروردين

متن تبریک روز پدر و روز مرد


ای تمام زندگی و هستی ام، عشق را با تو تجربه کردم و بدان مروارید زیبای عشقت همیشه در صدف سرخ قلبم جای دارد. بهترینم، به پای همه خوبیهایت برایت خوب بودن، خوب ماندن و خوب دیدن را آرزو می کنم. روز مرد را به تو عزیزترینم تبریک می گویم.

 

 

متن روز پدر و روز مرد

متن تبریک روز پدر و روز مرد

 

پدر جان ، با یک دنیا شور و اشتیاق وضوی عشق می گیرم و پیشانی بر خاک می گذارم و خداوند را شکر می کنم که فرزند انسان بزرگ و وارسته ای چون شما هستم. پدر جان عاشقانه دوستت دارم و دستانت را میبوسم.

 

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۰
فروردين

صبح امروز با اهدای جوایزی از دانش آموزان ممتاز آزمون پیشرفت تحصیلی تجلیل شد .

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۹
فروردين

انا لله و انا الیه راجعون  

 بدینوسیله درگذشت مرحوم مغفور حاج نجف آرامش را به اطلاع می رساند..

مراسم تشییع جنازه آن مرحوم راس ساعت 16 روز یکشنبه بیستم فرودین از حسینیه ده آباد به سمت گلزار شهدا برگزار می گردد

مدیریت خالدنیوز مصیبت وارده را خدمت خاندان محترم آرامش تسلیت عرض می نماید.


  • خالدنیوز خالدآباد
۱۹
فروردين

✅ اطلاعیه شماره 3

          مرکز آموزش فنی و حرفه ای

                    شهرستان نطنز


          فراخوان  تولید دوره و یا

           محتوای جدید آموزشی:


🔸به اطلاع می رساند مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان نطنز در نظر دارد در راستای تحقق منویات  مقام معظم رهبری(مدظله العالی)در سال 1396 که به "اقتصاد مقاومتی:تولید و اشتغال "نامگذاری گردیده با استفاده از نظرات و پیشنهادات همشهریان محترم با تولید رشته یا محتوای جدید آموزشی که منجر به اشتغال گردند ،رویکرد نوینی در بحث آموزش داشته باشد.


🔸همچنین اساتید محترم ویا صاحبان صنوف و شاغلین دستگاهها و صنایع و .....که تمایل به انتقال دانش و هنر خویش به صورت رایگان به همشهریان ومتقاضیان می باشند نیز می توانند ما را در این مهم یاری نمایند.

 

🔹لذا از علاقمندان دعوت میشود جهت مشارکت و کسب اطلاعات بیشتراز یکی از روشهای زیر اقدام نمایند:

1- مراجعه حضوری  به مرکز فنی و حرفه ای نطنز واقع در بلوار شهید بهشتی روبروی نساجی تهران  


2- تماس با شماره 031-54228447


3-ارسال پیام به آی دی 


✅خالدنیوز


✅اخبار شهر خالدآباد


راه پیوستن به کانال خالد نیوز👇👇👇


https://t.me/khalednews

  • خالدنیوز خالدآباد