خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

۲۵ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

۳۰
مهر

امام جمعه محترم بادرود :
نماز جمعه نماد وحدت مردم و میعادگاه عاشقان الله و یادگار نبی رحمت ، و یادگار گرانسنگ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است .

امام جمعه ی شهر بادرود در خطبه های نماز جمعه فرمودند :
یکی از خواسته های بحق مردم شهر خالدآباد و روستاهای همجوار تقویت ایستگاه انتظامی شهر خالدآباد است .
یکی دیگر از خواست های مردم تکمیل بلوار خالدآباد به ده آباد و در ادامه بهسازی جاده ی خالدآباد به حسین آباد می باشد .
یکی دیگر از خواست های مردمی در خصوص وضعیت چاه های کشاورزی است . امام جمعه ی محترم از مسئولین بخش و شهرستان خواستند در این زمینه اقدامات عاجل را معمول نمایند .
بعضی از چاه های کشاورزی در بخش امام زاده تنها دو یا چهار سهامدار دارد ولی چاه های کشاورزی شهر خالدآباد دارای بیش از دویست سهامدار و کشاورز است . کم کردن ساعت کار این دو دسته چاه بی عدالتی است .

امام جمعه ی شهر بادرود :
ما نمازگزاران بخش امامزاده در نماز جمعه در شهر خالدآباد اعلام می داریم همگی عضو و یاریگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم .
ما به فضل الهی کمر آمریکا را خواهیم شکست .

‍ (نماز جمعه ی این هفته ی بادرود با یاد شهید داود فروتن از شهدای شهر خالدآباد  در حسینیه ی مرکزی شهر خالدآباد و در جوار آرامگاه شهدای گمنام مدفون در این شهر برگزار گردید .
فرازهایی از زندگی و وصیت نامه ی  شهید فروتن قرائت گردید .

حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا روان ریاست محترم اداره ی اوقاف شهرستان آران و بیدگل , فرمانده ی محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان نطنز ، جناب سرهنگ حسین آقادوستی و پرسنل محترم ناحیه ی مقاومت بسیج شهرستان نطنز , آقای مشربی ریاست محترم اداره ی ارشاد و آقای حسینی خالدی معاونت محترم اداره ی آموزش و پرورش و حاج آقا کلثومی رئیس حوزه ی علمیه ی شهرستان نطنز نیز امروز مهمان خالدآبادی ها بودند و در نماز جمعه حضور داشتند .

نماز عصر امروز به امامت حاج آقا موسوی امام جماعت شهر خالدآباد در حال اقامه می باشد .


  • خالدنیوز خالدآباد
۳۰
مهر

از تلاش های شوراهای اسلامی شهر بادرود و خالدآباد که در جهت اتحاد دو شهر تلاش می کنند تقدیر و تشکر می شود . اما تاکید بر یک نکته که عامل مهمی در جهت ایجاد تفرقه می باشد و جناب آقای عیسی باغبانی عضو محترم سابق شورای اسلامی شهر بادرود در جلسه ی مشترکی که به منظور تقریب قلبی شوراهای دو شهر برگزار شد به آن اشاره کردند عملکرد رسانه هاست ، اگر این رسانه ها اطلاعات کافی در خصوص تقسیمات کشوری ندارند تنها دو دقیقه وقت لازم است تا مطلع شوند و اگر مطلع هستند چرا مطالب کذب عنوان می کنند .
مسئولین محترم شهرستان نطنز یک بار برای همیشه وارد عرصه شوند و این سوتفاهمات را بر طرف کنند .
مخلص کلام : شهر بادرود و خالدآباد دارای حریم مستقل هستند ، آستان مقدس امامزاده آقا علی عباس ع نیز دارای حریم و محدوده ی مستقل است و در حریم و محدوده ی هیچ یک از این دو شهر نیست ، اگر کانال خالدنیوز از نام خالدآباد پس از عنوان آستان استفاده میکند یک عکس العمل متقابل است .
خالدآبادی ها بر مصادره ی نام آستان بسیار حساس هستند و خواهند بود چرا که بیش از هزار سال تولیت آستان با خاندان متولیان خالدآباد بوده است و در جریان شهادت امام زادگان رشادت های فراوانی از خالدآبادی ها در تاریخ ثبت و ضبط شده است ، شجره نامه ی این خاندان که بر پوست آهو ثبت شده و به تائید کتابخانه ی ملی ایران رسیده است مؤید این مطلب است .
اگر عامدانه قصد ایجاد تفرقه دارید این خود حدیث دیگری است .
خداوند متعال همه ی ما را به راه راست هدایت فرماید 

  • خالدنیوز خالدآباد
۳۰
مهر

ترویج گیاهان دارویی نطنز:
تصویری که ملاحظه میفر مایید بادام کوهی در فصل گلدهی میباشد  که ما کاشت  انرابمنظور زیبا سازی وکمک به محیط زیست در اراضی بایر و تپه ماهور های اطراف روستاها توصیه میکنیم.این درخت کاملا مقاوم بخشکی و کم ابی بود ه و بدلیل همیشه سبز بودن وگلهای زیبایش در فصل بهار،میتوان با کاشت ان در زمین های غیر زراعی وتپه ماهور های اطراف روستاها،به طبیعت روستا طراوت بخشید وکمک بزرگی نیز به محیط زیست نمود.امید است که با تعاون وهم کار  ی  در احداث فضای سبز ، روستا هایمان رادلپذیرو زیبا سازیم.باسپاس مهندس کچویی09123260709

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۹
مهر

آیا ردیابی موقعیت یک شخص از طریق شماره موبایل امکان پذیر است؟ آیا ادعای بعضی از تبلیغات ها در مورد روش های ردیابی با استفاده از روشی که ادعا می کنند، حقیقت دارد؟ در مورد تکنولوژی‌های ردیابی چه می دانید؟

به گزارش کلیک، با رواج استفاده از گوشی های هوشمند، موجی از تبلیغات گسترده در مورد ردیابی با استفاده از شماره موبایل فراگیر شده است و کلاه برداران زیادی به دنبال سودجویی های خود در این بازار داغ هستند، در این مقاله سعی داریم شما را با هر آنچه که باید درباره ردیابی شماره موبایل بدانید آشنا کنیم تا در دام اشخاص سودجو نیفتید.

در میان تبلیغات گسترده ای که برای ردیابی مکان از طریق موبایل می شود رایج ترین آنها این است که با یک سرویس آنلاین/آفلاین یا یک برنامه/اپلیکیشن ادعا می‌کنند که می توانند با دریافت شماره موبایل، مکان فعلی صاحب شماره را بیابند. ولی آیا این واقعیت دارد؟

اگر می خواهید به این موضوع پی ببرید نخست باید درباره تکنولوژی‌های ردیابی مویابل توضیحاتی بدهیم، درحال حاضر دو نوع تکنولوژی در دنیا برای ردیابی شماره موبایل وجود دارد که یکی بر پایه GPS بوده و دیگری وابسته به شبکه اپراتورهای ارائه دهنده سیم کارت است.

جی‌پی‌اس (GPS) چیست و چگونه می تواند ردیابی می کند؟

جی‌پی‌اس (GPS) یا سامانه موقعیت یابی جهانی یک تکنولوژی‌ است که در آن ماهواره‌هایی که همیشه در مدار مشخصی حرکت می‌کنند، سیگنال‌هایی را به زمین ارسال می‌کنند. موقعیت ماهواره‌ها به گونه‌ای است که در هر سطحی از زمین حداقل ۴ ماهواره بر روی سرمان قرار گرفته است. گوشی‌ها با داشتن یک چیپ سخت افزاری مخصوص این سامانه، سیگنال‌ها را دریافت کرده و از آنجایی که سه پارامتر مکان ارسال، مکان دریافت و فاصله همیشه به یکدیگر بستگی دارند، می‌توانند با در دست داشتن مکان ماهواره و فاصله (که از داده‌های موجود در سیگنال‌ها محاسبه می‌شوند)، مکان ما را مشخص کند.

همانطور که فهمیدید مکان یابی از طریق GPS به شبکه موبایل یا شماره موبایل بستگی ندارد و هر دستگاه گیرنده سیگنال می‌تواند آن را بفهمد اما اصلا امکان فهمیدن موقعیت یک دستگاه دیگر تا زمانی که آن دستگاه خود موقعیتش را به ما ندهد وجود ندارد. در گوشی‌های هوشمند هم وضع به همین منوال است تا وقتی که برنامه‌ای اطلاعات مکانی GPS اش را به کسی ارسال نکند موقعیتش از این طریق مخفی خواهد ماند. این برنامه‌ها اغلب (نه همیشه) در دسته برنامه‌های شنود یا جاسوسی قرار دارند که استفاده از آن‌ها مستلزم نصبشان بر روی گوشی هدف است.

در نتیجه مطمئن باشید با در دست داشتن شماره موبایل، امکان ردیابی از طریق GPS گوشی فرد، به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

موقعیت یابی رادیو‌یی یک گوشی موبایل

در این تکنولوژی ما شاهد نوع متفاوتی از ردیابی هستیم که کاملاً وابسته به سیم کارت و اپراتور ارائه دهنده است و به دیگر تکنولوژی‌ها نظیر GPS و … وابسته نیست. در موقعیت یابی رادیویی، سیگنال‌های ارسال شده از یک منبع توسط حداقل دو دریافت کننده (دکل‌های مخابراتی یا اپراتورها) آنالیز گشته و نتایجی ارائه می شود.

یکی از این روش‌ها موقعیت یابی هزلولی است که با توجه به تاخیر (TDOA) بین دریافت سیگنال توسط دو دکل از یک منبع (گوشی) و محاسبه فاصله هر کدام از آن‌ها با منبع سیگنال‌ها، یک هزلول بدست می‌آید. با وجود سه دکل، مختصات X (طول) و Y (عرض) جغرافیایی گوشی و با وجود دکل چهارم مختصات Z (ارتفاع) اش هم بدست می‌آید. با توجه به وجود تعداد زیادی دکل، مختصات پیدا شده دقیق تر هم به دست خواهد آمد.

اما نکته ی جالب اینجاست که همه این محاسبات و اطلاعات خام پیش از ردیابی توسط اپراتورها و ارائه دهندگان شبکه موبایل انجام می‌شود یعنی این نتایج تنها با درخواست مراجع قضایی و یا نیروهای امنیتی از جمله پلیس و … تحویلشان داده می‌شود؛ پس چطور در این تبلیغات ادعای آن می شود که به به این اطلاعات دسترسی دارند؟!

پس خیالتان از این بابت راحت باشد چون بدون تایید مراجع قضایی و پلیس، اپراتورها اطلاعات مکانی شماره موبایل را در اختیار هیچ شخص یا شرکت ثالثی قرار نخواهند گرفت.

در پس پرده ی این تبلیغات و برنامه‌های هک چه چیز وجود دارد؟

باید گفت که در پس این ادعاهای واهی هیچ چیز قرار ندارد و اغلب این تبلیغ کننده‌ها که چنین محصولات و امکانات اغلب جاسوسی را به فروش می‌گذارند پس از دریافت پول از شما در بهترین حالت هیچ برنامه‌ای را تحویلتان نخواهند داد یا یک برنامه‌ای به شما داده و می‌گویند که" این را در گوشی فرد مورد نظر نصب کن" چیزی که امکان پذیر نیست، چون معمولاً به دلیل قابلیت‌های امنیتی متعدد موجود در گوشی‌ها، حتی با داشتن دسترسی فیزیکی به گوشی هم ممکن است امکان پذیر نباشد.

اوج فاجعه در این ماجرا این است که این تبلیغ کننده‌ها پس از دریافت پول، در اکثر سناریو‌ها علاوه بر اینکه پول مفتی به جیب خواهند، حتی ممکن است به خود شما نیز آسیب برسانند. فرض کنید این اشخاص به عنوان یک برنامه هک کننده، برنامه‌ای را به شما بدهند که این برنامه نه تنها کاری نمی‌کند، بلکه ممکن است اطلاعات خود شما را هم به سرقت ببرد. اطلاعات حساسی از جمله رمز‌های عبور، تصاویر و فایل‌های شخصی، اطلاعات حساب‌های بانکی و … . حتی ممکن است پا را فراتر بگذارند و به سیستم عامل شما هم آسیب برسانند.

توصیه ی ما این است که اصلا به این تبلیغ ها اعتماد نکنید چون اگر پولتان را به چنین اشخاصی بدهید نه تنها پولتان را در مقابل هیچ باخته‌اید بلکه امنیت اطلاعات خود را هم در خطر انداخته اید.

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۵
مهر

همایش خط عاشورا با حضور اساتید خط استان های مرکزی , قم و اصفهان در دانشگاه فنی و حرفه ای شهید رجایی کاشان برگزار شد در این همایش به
برگزیدگان سه رشته ی خوشنویسی،نستعلیق،شکسته وثلث جوایزی همراه با لوح تقدیر اهدا گردید

دراین همایش دروصف عاشورا وامام حسین،بصورت زنده ،توسط هنرمندان خوشنویس اراک،قم ،کاشان،آران بیدگل،نطنز وبادرود،قطعاتی خوشنویسی شد که در پایان با رای داوران , دبیر هنرمند بادرودی آقای مجید شریفیان در درشته نستعلیق رتبه ی اول را به خود اختصاص داد .

آقای مجید شریفیان هنرمند خوش ذوق خوشنویس در اداره ی آموزش و پرورش منطقه ی امام زاده به دبیری هنر اشتغال دارند . جناب شریفیان یکی از هنرمندان برجسته ی کشوری در خوشنویسی هستند که سالیان سال از محضر اساتید برجسته کشور نظیر استاد فلسفی و دکتر بختیاری تلمذ کرده اند . شریفیان در رشته ی موسیقی نیز فعالیت دارند و ساز سنتور را به زیبایی می نوازند هر چند بی مهری هایی که به این هنرمند عزیز شده است باعث شده از هنر اصیل و فاخر موسیقی فاصله بگیرند و تمام تلاش خود را در جهت ترویج هنر خوشنویسی به کار گیرند . آقای شریفیان در چندین نمایشگاه فردی و گروهی در داخل و خارج کشور حضور فعال داشته اند

مجریان همایش " خط عاشورا "

آقایان : استاد احمد خوش حساب ، دکتر احمد حسینی مکارم ، مهندس احمد اشرفی ؛

دانشگاه فنی و حرفه ای شهید رجایی کاشان


  • خالدنیوز خالدآباد
۱۹
مهر

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۹
مهر

پایش وضعیت سلامت دانش آموزان

چهار شنبه های هر هفته با حضور آقای حبیب اله محمودی رابط بهداشتی مرکز بهداشتی درمانی جوادالائمه خالدآباد دانش آموزان آموزشگاه مورد بازدید قرار می گیرند .

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۹
مهر


صبح امروز در دبیرستان آیت اله طالقانی خالدآباد مراسم پر فیض قرائت زیارتنامه ی عاشورا برگزار شد . پس از پایان مراسم از دانش آموزان پذیرایی به عمل آمد .

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۹
مهر

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۹
مهر

مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: با تلاش های صورت گرفته و آگاهی بخشی های انجام شده از طرف مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نطنز، کشت گیاهان دارویی در سطح شهرستان نطنز در حال افزایش است.

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۹
مهر


جلسه ی تودیع و معارفه ی فرماندهی پایگاه مقاومت بسیج ذوالفقار خالدآباد بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام زمان عج برگزار شد ، در این مراسم از زحمات آقای اکبر علویان تجلیل ، و آقای علیرضا فرجی خالدی به عنوان فرمانده جدید این پایگاه معرفی گردید .

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۸
مهر

همایش ورزش صبحگاهی ویژه سالمندان ومیانسالان توسط مرکز بهداشتی درمانی جواد الائمه در پارک کوثر خالدآباد برگزار گردیدو بعد از آن زیارت عاشورا قرائت وباصرف صبحانه سالم پایان یافت لازم 

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۷
مهر
نطنز

نطنز- آئین صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی در محل ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان نطنز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، امسال آغاز هفته ناجا از چهاردهم مهرماه تا بیستم مهرماه بوده و با نام «پلیس برای امنیت و امنیت برای همه» نامگذاری شده است.

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۷
مهر

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۲
مهر
علی پیراینده

نطنز- شهردار نطنز گفت: 200 قطعه از وسایل و تجهیزات امداد و نجات در نمایشگاه وسایل و تجهیزات آتش نشانی و ایمنی شهرداری نطنز به نمایش گذاشته می شود.

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۲
مهر

به مناسبت هفته ملی سالمند مدیر کمیته امداد شهرستان نطنز به همراه بخشدار بخش امامزاده ، رئیس نمایندگی کار امامزاده شهردار خالدآباد، آقادوست رابط افتخاری  و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر بادرود و خالدآباد با تعدادی از سالمندان تحت پوشش در شهرهای بادرود، خالدآباد و دهستان اریسمان دیدار کردند.

f75dd7fcc3c67fa543ef829e8cce3966.jpg

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۲
مهر

در آستانه فرارسیدن هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی ، نیروهای واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خالدآباد با حضور در مهدکودک و پیش دبستانی شقایق خالدآباد ، از نزدیک نونهالان عزیز شهر را با مأموریت های آتش نشانی آشنا کردند.

92b869930a0254ba062f5f725553d110.jpg

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۵
مهر

شهردار نطنز گفت: نمایشگاه وسایل و تجهیزات آتش نشانی و ایمنی و همچنین اطفاء حریق و پیشگیری با توجه به تقارن این روز با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی از دهم تا سیزدهم مهر ماه به مدت چهار روز در محل آتش نشانی شهرداری نطنز برپا می شود



  • خالدنیوز خالدآباد
۰۵
مهر

نطنز-دهیار روستای ابیانه گفت: آیین کهن جغجغه زنی با حضور عاشقان اهل بیت (ع) و اهالی روستا با شکوه خاصی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در ابیانه برگزار می شود.

به گزارش خالدنیوز به نقل از خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، آیین جغجغه زنی و نخل گردانی با حضور عاشقان اهل بیت (ع) و اهالی روستا با شکوه خاصی در ایام تاسوعا و  عاشورای حسینی در ابیانه برگزار می شود.

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۵
مهر

دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور در حکمی سید محمدعلی افشانی را به عنوان معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رییس سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور منصوب کرد. 94e4f31fb989d048325cf8389c6221cd.jpg

 

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۴
مهر

جلسه مشترک شهرداران و کارشناسان شهرداریهای نطنز ، بادرود و خالدآباد پیرامون طرح جامع پسماند مشترک شهرستان روز گذشته برگزار شد .

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۲
مهر

در سومین روز از هفته دفاع مقدس به منظور تجلیل از مقام شامخ شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ، شهردار خالدآباد به اتفاق رییس و اعضای محترم شورای اسلامی شهر و نماینده سپاه پاسداران در گلزار شهدای شهر حاضر شده و باغبارروبی و عطرافشانی مزار شهداء به مقام شامخ شهدای گرانقدر ادای احترام نمودند.

f5806992fcbfaa51de56f132dd3b3f15.JPG

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۲
مهر

همزمان با اولین روز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس ، شهردار خالدآباد به اتفاق ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از کارشناسان اداره آموزش و پرورش بخش امامزاده در مدارس شهر خالدآباد حضور یافتند و ضمن عرض تبریک سال تحصیلی جدید از نزدیک در جریان خواسته های کادر آموزشی و دانش آموزان قرار گرفتند و برای مرتفع نمودن مشکلات و پیشبرد اهداف آموزشی قول همکاری و مساعدت دادند.

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۲
مهر

به گزارش خالدنیوز و به نقل از روابط عمومی شهرداری خالدآباد به منظور بررسی مشکلات و مسائل شهر خالدآباد ، نماینده محترم شهرستان نطنز در مجلس شورای اسلامی در صدر هیئتی روز پنج شنبه 96/6/30 وارد شهر خالدآباد شد. مهمانان پس از ادای احترام به مقام شهدای گمنام و بازدید میدانی از سطح شهر در سالن جلسات شهرداری حاضر شده و به بحث و تبادل نظر پیرامون مشکلات شهر پرداختند.

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۲
مهر

در مراسمی باحضور نماینده محترم مردم شهرستان نطنز در مجلس شورای اسلامی ، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ، و برخی از مسئولین ادارات شهرستان نطنز و بخش امامزاده ، از زحمات و خدمات اعضای شورای اسلامی دوره چهام شهر خالدآباد تجلیل شد.

  • خالدنیوز خالدآباد