خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

۲۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

۲۰
ارديبهشت

رئیس شورای اسلامی شهر“خالدآباد“ گفت: توسعه و سرمایه‌گذاری در صنایع‌دستی و همچنین ایجاد کارگاه‌های تولید پوشاک برای رونق اشتغال در این شهرکهن ضروری است.       


حجت الاسلام و المسلمین محمد علی شریفی در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: توسعه صنایع‌دستی یکی از بهترین راهکارهای ایجاد اشتغال برای مردم “خالدآباد” و به ویژه بانوان است

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۶
ارديبهشت

رئیس شورای شهر “خالدآباد” تاکیدکرد: گردشگری منبع درآمد آینده این شهر کهن خواهد شد و در این راستا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را جذب می‌‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی شریفی در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: بحران خشکسالی کشاورزی این شهر کهن را از رونق انداخته است، پس باید منبع درآمدی جایگزین پیدا کنیم، بنابراین بهترین راهکار خروج از این وضعیت توسعه صنعت گردشگری در منطقه است.

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۶
ارديبهشت

پیام تبریک روز معلم

 

به نام آفریدگاری که قلم را آفرید و به انسان نوشتن آموخت و او را به زیور اندیشه آراست .خدای را سپاس که توفیق خدمت به زنان و مردانی عطا نمود که رسولان راستی و سفیران صداقت و مهربانی اند ."روز معلم " روز یادکردن از گمنامان نام آشنا است آنان که "خاطرات " از عطریادشان آکنده است ."روز معلم" روز تجلیل از کسانی است که علم را جرعه جرعه درجان ها جاری می کنند و خود هم چون شمع ،  لحظه لحظه می سوزند و با دانش خویش جامعه را می سازند.لذا هفته معلم فرصت مغتنمی است که آحاد جامعه به نحو شایسته مراتب سپاس خود را تقدیم معلمان نمایند که کاروان زندگی بشر هرگز از قافله سالاری ایشان بی نیاز نبوده و نخواهد بود .

 اینجانب فرارسیدن "روز معلم " و یاد و خاطره معلم فرهیخته استاد شهید مرتضی مطهری و تقارن آن با اعیاد خجسته شعبانیه را به همه اساتید و فرهنگیان بزرگوار تبریک عرض نموده و از زحمات طاقت فرسای کلیه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت منطقه امامزاده  تقدیر و تشکر می نمایم. توفیق همگان را از خداوند منان مسالت دارم.

 

حسین ماهیان

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه امامزاده

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۱
ارديبهشت

✍️ پیام تبریک فرمانده پایگاه بسیج امیرالمومنین ع اریسمان حسین جهانبانی به مناسبت روز بزرگداشت مقام معلم

دوازده‌ اردیبهشت ماه همزمان با سالروز شهادت استاد مطهری است، روز معلم را تبریک عرض میکنم امسال این روز بزرگ که مصادف شده است با ولادت حضرت قائم (عج)، فرصت خوبی است

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۱
ارديبهشت

به گزارش خالدنیوز به نقل از آنا، جلسه احداث کمپ بازی های ساحلی در این واحد دانشگاهی با حضور مسئولان دانشگاه، رئیس شورای اسلامی شهر نطنز، شهردار، رئیس ترییت بدنی شهرستان و مسئول هیات فوتبال نطنز برگزار شد.

جلسه

این کمپ شامل زمین ساحلی چندمنظوره،

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۱
ارديبهشت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نحوه انتقام جویی یمنی ها در رابطه با ترور رئیس شورای عالی سیاسی یمن را تشریح کرد.

مرتضی صفاری نطنزی

به گزارش خالدنیوز مرتضی صفاری نطنزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۰
ارديبهشت

با کمک خیران بقعه ساز، گنبد مطهر امامزادگان یحیی و عیسی روستای تاریخی ابیانه شهرستان نطنز مرمت و بازسازی شد.

مرمت گنبد صفویه امامزادگان یحیی و عیسی ابیانه نطنز

به گزارش اریسمان نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ رییس اداره اوقاف و امور خیریه نطنز گفت: این گنبد هشت ضلعی از دوره صفوی با کمک ۲۵۰ میلیون ریالی خیران بقعه ساز مرمت شده است.

حجت الاسلام مرتضی اکبری افزود: مرمت کاشی های فیروزه‌ای و کتبه های رواق حرم از جمله مراحل مرمت این گنبد تاریخی دراین آستان مقدس است.

آستان مقدس شاهزاده یحیی و شاهزاده عیسی (ع) معروف به امازماده زیارت از فرزندان امام موسی بن جعفر (ع) یکی از مهم‌ترین بناهای مذهبی روستای تاریخی ابیانه است.

روستای تاریخی ابیانه با معماری ارزشمند و بستر طبیعی زیبا سال ۱۳۵۴ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۸
ارديبهشت

برگزیدگان نوجوان سالم دربخش روزنامه دیواری

ردیف

نام و نام خانوادگی

نام مدرسه

نوع اثر

مقطع

مقام

1

فاطمه بیطاری،زینب اسفند یاری،رویا اسلامی،زینب عربی

معصومه

روزنامه دیواری

متوسطه دوره دوم

اول

2

فاطمه السادات حسینی،زهرا جمعه خالدی،زهرا کمالی

معصومه

روزنامه دیواری

متوسطه دوره دوم

دوم

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۸
ارديبهشت


دکتر کورش جمعه خالدی (دکترای تخصصی ژنتیک جانوری) استاد دانشگاه و عضو بانک سلولی مرکز ملی ذخائر ژنتیکی و زیستی ایران به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی  واحد تهران شمال منصوب شد .
برای این فرهیخته ی خالدآبادی آرزوی توفیق روز افزون داریم و این توفیق را خدمت ایشان ، ابوی گرامیشان که از فرهنگیان برجسته ی بخشامامزاده هستند و جامعه ی علمی خالدآباد تبریک عرض می نمائیم .

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۸
ارديبهشت

روز گذشته با حضور مدیران کانال های خبری خالدآباد جلسه ای در دفتر روابط عمومی شهرداری خالدآباد تشکیل گردید .
حاضرین در جلسه بالاتفاق ، با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالاهای ایرانی حمایت همه جانبه ی خود را برای فعالیت در پیام رسان های داخلی اعلام نمودند . مقرر شد زین پس اخبار شهر خالدآباد اعم از اخبار فعالیت های شورای شهر ، شهرداری ، مدارس ، پایگاه های بسیج ، مساجد ، هیئات مذهبی ، مرکز بهداشت ، و دیگر ارگان ها و نهادها در یکی از پیام رسان های داخلی که بیشتر مورد اقبال عموم قرار گرفته باشد منتشر گردد .

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۸
ارديبهشت

به مناسبت هفته معلم

هادی محمدی ده‌آبادی
✍️ نویسنده و کارشناس روان‌شناسی

دوازده‌ اردیبهشت ماه هر سال که همزمان با سالروز شهادت استاد مطهری است، روز معلم را گرامی می‌داریم. امسال این روز بزرگ که مصادف شده است با ولادت حضرت قائم (عج)، فرصت خوبی است تا از دستاورد‌های ارزشمند و تلاش‌های مستمر و بی‌دریغ این قشر خدوم و زحمتکش

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۸
ارديبهشت

خالدنیوز, [۲۸.۰۴.۱۸ ۰۹:۱۲]
📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣

دوره امداد و کمکهای اولیه مقدماتی

         ..... ویژه برادران و خواهران ....

🔺 ارائه گواهینامه معتبر و چینش در تیم های امدادی در پایان دوره

شرایط دوره :
🔺داشتن حداقل سن  ۱۸ سال تمام
🔺اسکن اصل مدارک شناسایی و عکس
🔺داشتن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم
🔺مبلغ ۱۵۰۰۰ تومان وجه نقد جهت کلیه دوره ها از مقدماتی تا تخصصی
🔺تکمیل فرم و پرونده

🔹 شروع دوره :  ۱۵ اردیبهشت

کلیه دوره های امداد از مقدماتی تا تخصصی بصورت رایگان می باشد و هزینه دریافتی هزینه ورودی به دوره ها می باشد که یکبار از فراگیر گرفته خواهد شد .

🔹قبل از تکمیل ظرفیت

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۸
ارديبهشت

مسئول دفتر فنی شهرداری خالدآباد گفت: نظارت جدی بر استحکام ساخت و سازهای جدید مسکونی در این شهر را در دستور کار قرار داده‌ایم، زیرا باید کیفیت ساختمان سازی افزایش یابد.        

امیر فخیمی در گفتگو با کسب فردا- اظهار کرد: شهر “خالد‌آباد” در بخش امامزاده شهرستان نطنز قرار دارد و از سال 1384 شهرداری به آن تعلق گرفته است، و اکنون سه هزار نفر جمعیت دارد، هرچند خدمت‌رسانی عمرانی بیش از رقم یاد شده است.

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۵
ارديبهشت

جلسه شورای اداری شهرداری خالدآباد باحضور کارمندان و مسئولین واحدها برگزار گردید. در این جلسه به بررسی نقاط قوت و ضعف و وضعیت اجرای پروژه های عمرانی و فعالیتهای خدماتی سال 96 پرداخته شد. و پروژه های پیش بینی شده در بودجه سال 97 مورد بررسی قرار گرفت و برنامه ریزی جهت اجرای هرچه بهتر طرح ها و پیشبرد اهداف و برنامه ها در دستور کار قرار گرفت.

784855f1d0b4f607bb28ae9dfe4283cc.jpg

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۵
ارديبهشت

با همکاری شهرداری خالدآباد و شبکه بهداشت و درمان شهرستان نطنز عملیات آسفالت محوطه داخلی و خیابان ورودی مرکز جامع سلامت (درمانگاه) جوادالائمه(ع) شهر خالدآباد به مساحت تقریبی 3500 مترمربع با صرف هزینه بالغ بر 750 میلیون ریال اجرا شد.

3f3ce3b52a32a64d9c6c382ea0cbeefe.JPG

0fad6679cff68481ee4fabdb15c6c0dd.jpg

2abbdad772175deb9b3fe72551e1fe01.jpg

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۵
ارديبهشت

اولین جلسه کمیسیون تبصره یک ماده 100 قانون شهرداری در سال 97 برگزار گردید. در این جلسه تعداد 9 پرونده تخلف ساختمانی مطرح که تعداد 8 پرونده منجر به صدور رأی و یک پرونده به جلسه بعدی موکول گردید.

bcc28bd0405cdb567cd0ca266e5cae31.jpg

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۵
ارديبهشت

نماز جمعه این هفته بخش امامزاده در محل حسینیه مرکزی شهر خالدآباد و در جوار گلزار شهدای گمنام برگزار گردید. از جمله درخواستهای مردمی که از تریبون نماز جمعه مطرح گردید : تسریع در احداث جاده آنتنی ؛ احیاء قنوات ؛ ارتقاء ایستگاه انتظامی به کلانتری ؛ تعریض جاده ارتباطی ده آباد و .... بود.

 db00b609cb738920de6dfe1e5eadbe8c.jpg

32c385f14bf150e5fcf5cee2de5783c4.jpg

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۵
ارديبهشت

به منظور تسهیل در آبرسانی و آبیاری فضای سبز یکدستگاه تانکر یدک کش با گنجایش 4000 لیتر با صرف هزینه حدود 130 میلیون ریال خریداری و به ناوگان نقلیه شهرداری اضافه شد.

79943ae7b0e9d5aa7e4eaf0b72ad3789.JPG

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۵
ارديبهشت


این بنای تاریخی که مربوط به دوره ی قاجار می باشد توسط فرزندان مرحوم حاج عباس آقا امیر سعیدی و با هزینه ی شخصی مرمت گردید . عمارت تاریخی امیر سعیدی در خیابان شادسر محله ی قلعه نو واقع شده و یکی از زیباترین بناهای تاریخی شهر خالدآباد می باشد .

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۲
ارديبهشت

مسئول دفتر فنی شهرداری “خالدآباد” از تدوین طرح ایجاد مجموعه تفریحی- گردشگری در این شهر خبر داد و گفت: برای ساخت این مجموعه و همچنین توسعه خانه‌های بومگردی سرمایه‌گذاران خصوصی را جذب می‌کنیم.

امیر فخیمی در گفتگو با کسب فردا- اظهار کرد:

  • خالدنیوز خالدآباد