خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

۱۶ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

۲۵
تیر

مراسم تودیع و معارفه بخشدار مرکزی نطنز در دفتر فرماندار برگزار شد .

در این مراسم از زحمات عباس رحمت بخشدار قبلی تقدیر و هادی حدادپور به عنوان بخشدار مرکزی نطنز منصوب شد

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۵
تیر

اردوی جهادی در نطنز:

بازدید فرمانده سپاه ناحیه نطنز به همراه ریاست کمیته امداد شهرستان نطنز از اردوی جهادی در روستای طار

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۵
تیر

کسب مقام قهرمانی تیم کونگ فو توآ از پایگاه مقاومت بسیج مسکن مهر در مسابقات استانی در شهرستان فلاورجان را به تمامی ورزشکاران شهرستان نطنز تبریک عرض مینماییم.


ضمنا راهیابی برادر مجتبی حسن پور به مسابقات انتخابی تیم ملی را به جامعه ی بسیج ورزشکاران شهرستان تبریک عرض می نماییم.


معاونت تربیت بدنی سپاه ناحیه نطنز

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۴
تیر

پیام تقدیر و تشکر فرمانده سپاه ناحیه نطنز از دست اندر کاران برگزاری مراسمات هفته عفاف و حجاب


سرهنگ دوم پاسدار حسین خدامیان فرمانده سپاه ناحیه نطنز در پیامی از عوامل و دست اندر کاران برگزاری مراسمات هفته عفاف و حجاب تقدیر و تشکرکرد.


متن پیام بدیم شرح است .

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۴
تیر

فرمانده سپاه ناحیه نطنز:


اعزام 88 نفر  از بسیجیان شهرستان نطنز به اردو راهیان نور غرب کشور در جوار  شهدای گمنام


به گزارش باشگاه خبرنگاران بسیج ، امسال 88 نفر از بسیجیان شهر نطنز و بخش امامزاده بادروددر قالب اردوی راهیان نور غرب کشور به مناطق غرب کشور جهت بازدید از مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند.

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۴
تیر

‍ 💠 یادنامه هفتمین سالگرد ارتحال حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ رحمت جعفری


🔰شناسنامه 

🔹نام و نام خانوادگی: رحمت جعفری اریسمانی 

🔹تاریخ ولادت: ۱۳۳۵/۰۵/۲۲

🔹فرزند: حسین 

🔹محل تولد: اریسمان 

🔹تاریخ وفات: ۱۳۹۰/۰۴/۲۴


🔰تحصیلات 

پس از گذراندن مقطع ابتدایی (ششم نظام پیشین) در سال ۱۳۵۰ وارد حوزه علمیه کاشان شده و تا پایان دوره سطح در آنجا به تحصیل پرداختند و سپس وارد حوزه علمیه قم شده و در درسهای اساتیدی همچون آیات عظام مکارم شیرازی، سبحانی، ستوده و نوری همدانی شرکت کردند (ابتدا درس های خارج فقه و اصول آن اساتید) و در کنار تحصیلات علوم حوزوی به تحصیل در علوم جدید پرداخته تا اینکه موفق شدند در سال۱۳۶۰ به مدرک کارشناسی از مدرسه عالی تربیتی قضایی قم (دانشگاه فعلی قم) دست یابند. از این طریق به آموزش و پرورش راه یافته و در سمت دبیری به خدمت مشغول شدند و در کنار آن به کار تألیف و تحقیق در مسائل دینی و تفسیری مشغول شده و چند سالی بود که در خدمت استاد محسن قرائتی در نگارش تفسیر نور با ایشان همکاری داشتند. افزون بر این خداوند به ایشان توفیق داد تا درس دانشگاهی را ادامه داده و به أخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته علوم قرآن و حدیث از دانشگاه آزاد اسلامی کرج نائل شوند و در این راستا با همکاری دوست محقق و فرزانه ایشان و امام جمعه محترم شهرستان اردستان حجت ااسلام حاج شیخ حسن دهشیری تحقیقاتی در زمینه مختلف علوم اسلامی داشته اند که تاکنون ۷ اثر آن به زیور طبع آراسته و روانه بازار کتاب شده است.


📚 تألیفات

🔹دشمن شناسی از دیدگاه قرآن 

🔹همگامی امام حسین (ع) با قرآن 

🔹فاطمه (س) تجلی قرآن 

🔹امام مهدی (عج) و نمادهای قرآنی 

🔹بر کرانه عاشورا

🔹زیبایی های عاشورا 

🔹امام حسین (ع) و آیین امر به معروف و نهی از منکر 


🔰نمونه هایی از عشق و دلدادگی به اهل بیت (ع) در کلام یار دیرینش حجت الاسلام حاج شیخ حسن دهشیری

🔹اولین کسی که در منطقه بادرود به برپایی عزاداری برای حضرت فاطمه (س) اقدام کرد ایشان بود. همه ساله چند شب پی در پی جلسه ای را در منزل خود ترتیب می داد تا برای آن بانوی بزرگوار اقامه عزا صورت پذیرد.

🔹بیش ترین ذکر جاری بر زبانش «یا زهرا» بود. در هنگام بیماری، سلامت، مسافرت، درس، مطالعه، کار و کوشش، در میان جمع و به صورت انفرادی مرتب از او این ذکر شنیده می شد.

🔹بار های بار می گفت دوست دارم در مکانی خلوت و به دور از چشم دیگران تا آن اندازه که توان دارم بر مظلومیت فاطمه (س) گریه کنم تا دلم آرام گیرد.

🔹مطالب فراوان و نکته هایی ناب در خصوص حضرت زهرا (س) جمع آوری نموده و پیوسته آرزو می کرد تا زمینه چاپ و نشر آن ها فراهم گردد.

🔹در سفری که به مشهدالرضا (ع) داشتند، در حرم امام به ایشان متوسل شدند تا بتوانند نکاتی را از سوره ی کوثر – که در مورد حضرت زهرا (س) است – استخراج نماید. به برکت این توسل این مهم  به سرانجام خوبی می رسد که بعد ها به کتاب «فاطمه تجلی قرآن» تبدیل و به دست چاپ سپرده می شود. 

🔹یکی از بستگان نزدیک آن مرحوم گفتند: در شبی از شب ها که ایشان تنها در منزل بودند صدای گریه ی بلند همراه با ناله های جان سوزش را از اتاق منزل شنیدم . بانگرانی گوشه ی در را – بدون این که متوجه حضورم بشود – باز کردم، دیدم او مشغول گوش دادن به روضه ی حضرت زهرا (س) از طریق ضبط صوت است و بر مظلومیت دختر پیامبر می گرید.

🔹عشق و علاقه ی فراوان معظم له به اهل بیت بود که ایشان را واداشت تا وصیت کند قبل از دفن بر جنازه اش زیارت عاشورا خوانده شود و در ایام فاطمیه، سه شب عزاداری در منزل یا در مکان فاطمیه توسط بازماندگان صورت گیرد 


  • خالدنیوز خالدآباد
۱۴
تیر

♪♫•*¨*•.¸¸❤اݦیڔ ځڛیڽ ❤¸¸.•*¨*•♫♪:

♪♫•*¨*•.¸¸❤اݦیڔ ځڛیڽ ❤¸¸.•*¨*•♫♪:

دوسال است که دلتنگی های غروب را با بودن در کنار مزارش، سپری می کنیم


و در نهایت ناباوری، باورمان شده که او دیگر نیست، دیگر نمی آید


و دیگر نباید منتظرش باشیم، دیگر آن شمع فروزان را نمی بینیم


ولی طنین صدای دلنشینش همچنان در گوش ما


و مهربانیش در قلب ما و زیبایی چهره اش در یاد ماست عمو جان رفتن برایت خیلـــــــــــــــــی زود بود 😔😔😔

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۴
تیر

چهاردهم تیرماه سالروز شهادت معصومانه ی نوجوان شهید امیر حسن خواجه امیری گرامی باد .

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۳
تیر

به منظور کشف استعدادهای خلاق در بین کودمان و نوجوانان درحوزه هنر زیبا و فاخر تئاتر ، دوره جدید مقدماتی آموزش تئاتر به صورت علمی و حرفه ای در تابستان امسال وبه مسئولیت انجمن هنرهای نمایشی شهرستان نطنز برگزار می گردد.

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۳
تیر

دریافت

علی مشربی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه علی ترابیان مسئول انجمن هنرهای نمایشی شهرستان و رجبی کارشناس هنری آن اداره با رئیس دادگستری نطنز دیدار و گفتگو نمودند.

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۱
تیر

با پیگیری دکتر ساداتی نژاد چهارشنبه این هفته تیم نمایندگان دو وزارتخانه برای بررسی موضوع تعطیلی کارخانجات ریسندگی و فرشبافی به کاشان می ایند


  • خالدنیوز خالدآباد
۱۱
تیر

درگذشت نابهنگام اکبر کرمانی نژاد (فرزند مرحوم عزیزالله)را به اطلاع عموم همشهریان گرامی می رسانیم
فقدان‌این پدر جوان ،مهربان و زحمتکش را به خانواده داغدار کرمانی نژاد وسایر بستگان تسلیت عرض می نماییم.
مراسم تشییع پیکر آن مرحوم متعاقبا اعلام خواهد شد.

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۱
تیر

انا لله وانا الیه راجعون

با کمال تاسف و تاثر درگذشت فقیده ی سعیده بانو حاجیه خانم فاطمه سلیمانی فرزند حاج نعمت سلیمانی همسر آقای احمد غلامیان را به اطلاع همشهریان عزیز می رسانیم
مصیبت درگذشت این مادر را خدمت خاندان سوگوار سلیمانی ، عابدی و غلامیان تسلیت عرض می نمائیم .
روحش شاد و یادش گرامی
 مراسم تشیع جنازه فقیده سعیده بانو فاطمه سلیمانی خالدابادی فردا دوشنبه ساعت نه ونیم صبح واقع در خیابان گلستانی بعد از تیموری خیابان سید عابدین نوری مسجد سجاد خالدآبادی های مقیم مرکز برگزار می گردد .
ضمنا مراسم سوم وهفتم روز چهارشنبه ازساعت ۱۸ لغایت ۱۹/۳۰ مورخ ۹۷/۴/۱۳ مسجد سجاد خالدابادیها منعقد خواهد شد . حضور شما سروران گرامی باعث تسلی خاطر بازماندگان و شادی روح آن مرحومه خواهد شد .

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۶
تیر

مدیر پژوهش سرای اندیشه نطنز گفت: در طرح های مربوط به دوره های گردشگری که با شرکت دانش آموزان در مقاطع مختلف برگزار می شود قرار است دوره های نطنز شناسی و گردش در نقاط مختلف به همراه تمرین مکالمه زبان و آموزش لیدر و راهنمای گردشگری گنجانده شود.

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۶
تیر

رئیس اداره اوقاف نطنز گفت: با کمک خیران ساخت واحدهای اقامتی در امامزاده سیدجلال الدین مهدی(ع) نطنز آغاز شد .

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز گفت: برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و با هدف ایجاد رفاه حال زائران و جذب گردشگران مذهبی ،ساخت سه واحد اقامتی در امامزاده سیدجلال الدین مهدی(ع) روستای تکیه سادات نطنز آغاز شد.

حجت الاسلام مرتضی اکبری افزود: این واحدهای اقامتی با اعتباری بیش از ۳۰۰میلیون ریال از محل کمک های خیران در زمینی به وسعت ۱۱۰ متر مربع ساخته می شوند.

وی گفت: وسعت هر واحد اقامتی ۳۵متر مربع است و این واحدها دارای امکانات کامل رفاهی هستند و معماری آن ها نیز برگرفته شده از معماری سنتی است.

آستان مقدس امامزاده سیدجلال الدین مهدی (ع) روستای تکیه السادات در ۲۸ کیلومتری نطنز و بر فراز کوه کرکس واقع شده است.


  • خالدنیوز خالدآباد
۰۶
تیر

رییس اداره بهزیستی نطنز گفت: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر وقوع کودک آزاری در شهرستان نطنز به اداره بهزیستی اعلام نشده و شایعات منتشر شده در این خصوص در فضای مجازی به طور کامل بی پایه و اساس بوده و این موضوع تکذیب می شود.

  • خالدنیوز خالدآباد