خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

۱۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

۲۲
مرداد

شهردار نطنز از انتخاب شهر نطنز به عنوان یکی از شهرهای پایلوت در طرح ویژه و جدید جامع شهری در کشور خبر داد و گفت: شهر اصفهان نیز در کنار نطنز به عنوان دو شهر در این طرح کشوری قرار گرفته اند.

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۱
مرداد

امروز با شاخه گلی سرخ و دستانی لرزان به دیدارت می آیم 

این اشک های من از سردلتنگی است

دلتنگی برای بوسه زدن بر دستهای مهربانت 

کاش بودی....


              🌹🌹🌹🌹


یادهمین سالگرد درگذشت این بانو را گرامی می داریم و خدمت فرزند برومندشان جناب حاج ضیاءالدین محمدی فقدان والده ی مکرمه شان را تسلیت عرض می نمائیم .

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۷
مرداد

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۷
مرداد

سرپرست اداره محیط زیست نطنز گفت: سه نفر شکارچی غیرمجاز در منطقه حفاظت شده کرکس نطنز به همراه یک لاشه قوچ دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری آوای نطنز به نقل از ایسناف علیرضا غلامی اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز موفق به دستگیری سه شکارچی غیر مجاز در منطقه حفاظت شده کرکس شدند.

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۵
مرداد

نماینده نطنز گفت: متاسفانه دولت هم دچار مشکلات ساختاری است و من هم مخالف تعویض تیم اقتصادی دولت نیستم اما مشکل ما بزرگتر است و باید این ساختارها تصحیح شود

به گزارش پایگاه خبری آوای نطنز مرتضی صفاری نطنزی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار آوای نطنز در پاسخ به علت عدم امضای طرح سوال از رییس جمهور، اظهارکرد: بنده به دلیل عضویت در کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی از بسیاری مسائل با خبرم و اطلاعات من در این خصوص شاید زیاد باشد و طبیعی است که سوال از وزیر و رئیس جمهور حق قانونی مجلس است و در شرایط مختلف می شود از آن استفاده کرد و این جزو وظایف حوزه نظارتی مجلس است.

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۵
مرداد

معاون فرماندار شهرستان نطنز با بیان این که دو هزار و ۱۴۳ سالمند بالای ۷۵ سال در سطح شهرستان زندگی می کنند، گفت: از این تعداد یک هزار و ۱۷۴ سالمند در شهرها و ۹۶۹ سالمند در روستاهای شهرستان حضور دارند.

به گزارش پایگاه خبری آوای نطنز سومین جلسه شورای سالمندان پیش از ظهر امروز با حضور کلیه اعضاء در سالن اجتماعات فرمانداری نطنز تشکیل شد.

وجود دو هزار و ۱۴۳ سالمند بالای ۷۵ سال در شهرستان نطنز

معاون فرماندار نطنز در این جلسه اظهار کرد: بررسی وضعیت معیشتی و اجتماعی سالمندان و برنامه ریزی برای برگزاری همایش ها و جشنواره های مرتبط برای سالمندان از مهم ترین اهداف و وظایف کنونی شورای سالمندان اداره بهزیستی است.

فردین سعیدی افزود: به پیشنهاد اداره بهزیستی در نظر داریم مراسم نکوداشتی با دعوت از سالمندان بالای ۷۵ سال در نطنز با هدف تجلیل و تکریم از آن ها و ایجاد شور و نشاط اجتماعی برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: محوریت این همایش نکوداشت، تقویت فرهنگ احترام به سالمندان است و در تاریخ شانزدهم شهریور ماه در باغ سبب نطنز و با اجرای برنامه های شاد و متنوع و با دعوت از صدا و سیمای استانی و شبکه های مختلف برگزار می شود.

معاون فرماندار شهرستان نطنز با بیان این که دو هزار و ۱۴۳ سالمند بالای ۷۵ سال در سطح شهرستان زندگی می کنند، گفت: از این تعداد یک هزار و ۱۷۴ سالمند در شهرها و  ۹۶۹ سالمند در روستاهای شهرستان حضور دارند.

وی خاطر نشان کرد:  فرمانداری نطنز حمایت های لازم در مورد صدور مجوز و هماهنگی برای اجرای برنامه ها را خواهد داشت و برای پیگیری و پیشبرد هرچه بهتر این همایش علیرضا ادایی خضری به عنوان دبیر اجرایی آن انتخاب و معرفی می شود.

تعداد سالمندان نطنز بالاتر از میانگین استانی است

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نطنز اظهار کرد: تعداد سالمندان شهرستان نطنز ۵٫۵ درصد بالاتر از میانگین استان اصفهان است و در کل ۱۲٫۵ درصد از مردم شهرستان نطنز را سالمندان تشکیل می دهند.

مهدی محبی گفت: این تنها آمار سالمندی است که در گروه سنی ۶۰ تا ۸۰ سالگی قراردارند، تعدادی از افراد هم بالای ۸۰ سال در نطنز زندگی می کنند که در گروه کهنسالان قرار می گیرند و با احتساب این دو گروه سنی، تعداد سالمندان در شهرستان نطنز بالاتر از میانگین استانی است.

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۵
مرداد

اثر ارزشمند ( تراموایی به نام توفان ) اثر استاد برجسته حوزه تئاتر و از مفاخر شهرستان نطنز جناب آقای دکتر فریدون پارسانژاد به چاپ وانتشار رسید و در اختیار علاقمندان به هنرفاخر تئاترقرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز، علی مشربی رئیس این اداره گفت: اثر ارزشمند ( تراموایی به نام توفان ) اثر استاد برجسته حوزه تئاتر و از مفاخر شهرستان نطنز جناب آقای دکتر فریدون پارسانژاد به چاپ وانتشار رسید و در اختیار علاقمندان به هنرفاخر تئاترقرار گرفت. 

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۴
مرداد

پنجم مرداد ماه نوزدهمین سالروز وفات مرحوم عباس خواجه امیری (شیرخان) را گرامی می داریم 

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۲
مرداد

مهرعلیزاده استاندار اصفهان خادم افتخاری آستان مقدس آقا علی عباس و شاهزاده محمد(ع) شد.

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۲
مرداد

به گزارش خبرنگار اوای نطنز ، همزمان با گرامیداشت دهه کرامت و ورود کاروان خدام بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الائمه و حاملان پرچم حرم مطهر آیین استقبال از کاروان رضوی عصر امروز با حضور خیل عاشقان امام رضا برگزار شد
مردم نطنز هر ساله مشتاقانه برای استقبال از کاروان زیرسایه خورشید ساعتی قبل از ورود کاروان به انتظار نشسته و برای حضور خادمان حرم شمس‌الشموس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و تبرک جستن به پرچم بارگاه ملکوتی لحظه شماری می‌کردند
پس از ورود کاروان رضوی فضای شهر اولیاء الله نطنز با حمل پرچم نورانی بارگاه مقدس امام معین الضعفا معطر به شمیم رضوی و دل عشاق حضرت شمس الشموس روانه حرم مطهر رضوی شد.

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۲
مرداد

امام جمعه بادرود گفت: امروز همه مردم و مسئولان وظیفه دارند تا از دولت برای برون رفت از این مشکلات به وجود آمده حمایت کنند و البته دولت هم وظیفه دارد تا فرماندهی در جنگ اقتصادی را به مانند شرایط جنگ اقتصادی و بلکه بسیار بالاتر مدیریت کند تا هجمه های دشمن در این زمینه با دفاع و یا حتی با هجوم جبهه انقلاب خنثی شوند.

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۲
مرداد

مشکلات مددجویان با حضور رئیس سازمان بهزیستی بررسی می شود/ راه اندازی مرکز سالمندان در بادرود منوط به مشخص کردن محل ساختمان و تجهیز آن است
نماینده نطنز گفت: در جلسه ای که به زودی با دعوت از رئیس سازمان بهزیستی کشور در شهرستان نطنز برگزار خواهد شد همه مشکلات مربوط به مددجویان و کارکنان اداره بهزیستی شهرستان بررسی و پیگیری خواهد شد.

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۱
مرداد

یکم مرداد ماه سالروز شهادت , شهید ابوالفضل شیرزادی گرامیباد



  • خالدنیوز خالدآباد
۰۱
مرداد

انا لله و انا الیه راجعون
با نهایت تاسف و تاثر درگذشت ذاکر الحسین ، مرحوم مغفور شادروان ، شهاب خواجه امیری را به اطلاع همشهریان عزیز می رسانیم .

مراسم تشییع جنازه شادروان شهاب خواجه امیری امروز  رأس ساعت 18 از میدان انقلاب شهر خالد اباد بطرف گلزار شهدا برگزار خواهد شد .


  • خالدنیوز خالدآباد