خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

۲۷
مرداد

طی مراسمی با حضور مسئولین  بانک ملی حوزه کاشان از زحمات آقای حسین خدایاری مسئول شعبه بانک ملی بادرود تشکر و قدر دانی و آقای احمدرضا عربی از همشهریان عزیز خالدآبادی بعنوان رئیس جدید این بانک معرفی گردید.
#فرهیختگان_خالدآباد

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۶
مرداد


هرچند امیدی به وصال تو ندارم
یک لحظه رهایی ز خیال تو ندارم

ای چشمه‌ی روشن! منم آن سایه که نقشی
در آینه‌ی چشمِ زلال تو ندارم

می‌دانی و می‌پرسیَم ای چشم سخنگوی!
جز عشق، جوابی به سوال تو ندارم

ای قُمْریِ هم‌نغمه در این باغ، پناهی
جز سایه‌ی مهرِ پر و بال تو ندارم

از خویش گریزانم و سوی تو شتابان
با اینهمه راهی به وصال تو ندارم...

#محمدرضا_شفیعی_کدکنی

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۵
مرداد

⛔️ نطنز ، معادن  و توسعه ناپایدار / به کجا چنین شتابان ؟!!

عبدالعظیم شکاری مسوول انجمن حافظان محیط زیست بادرود و مدرس علم محیط زیست و حیات وحش در مطلبی به صورت صریح از مخاطرات زیست محیطی در شهرستان نطنز نوشت

👈 نقدی بر حوزه زیست محیطی شهرستان نظنز 

اینجانب عبدالعظیم شکاری حدود ۲۰ سال از عمر خویش را در حوزه محیط زیست و مشکلات مربوط به آن در کل شهرستان نطنز گذراندم ، برآن شدم در این روزها که دغدغه های محیط زیستی در شهرستان نطنز در حوزه معادن قدری قوت گرفته تحلیلی واقعی داشته باشم از شرایط زیست محیطی شهرستان که شاید به مذاق برخی خوش نیاید و یا حتی برای حقیر بار حقوقی داشته باشد.

 اما به جهت وظیفه می نویسم و تلاش خواهم کرد در این نوشتار آنچه واقعیت است را بدون نگاه به منطقه ها و در چهارچوب شهرستان واحد بنویسم که  حداقل در ماجرای محیط زیست در این شهرستان همه در یک کشتی نشسته ایم.

عزیزان دل :
 شهرستان نطنز در حال نابودی است. برداشت بی رویه سنگ در دل کوه های کرکس نطنز و بندنرگس بادرود ، برداشت بی رویه و سرقت ماسه های بادی و چوب درخت تاغ و گز در بادرود ، آلودگی کارخانه فولاد نطنز ، کوه خواری [در روستاهای کوهستانی و اطراف جاده های کوهستانی که به وضوح دیده می شود] برداشت بی رویه آب های زیرزمینی ، تبدیل مزارع کشاورزی به ویلاها ، غیربهداشتی و غیر استاندارد بودن چال زباله ها در کل شهرستان ، معضل حیوانات ولگرد ، حیوان آزاری و ده ها معضلات زیست محیطی دیگر که چنان گلوی کل شهرستان را می فشارد که در حال خفه شدن است.

در این شرایط چه باید کرد؟ آیا فقط گفتن از این دردها و همدیگر را در معرض اتهام قراردادن باعث تسکین این آلام میشود؟

پرداختن به معضل معادن که دردی مزمن است ، خوب است 
اما معضل کل شهرستان نطنز فقط و فقط معادن نیست و با سایر دردها چه باید کرد؟
- آیا به مقوله کوه خواری توجه کرده اید و بررسی کرده اید که چگونه همچون خوره  ، نطنز را نابود کرده و هیچ کس حتی به ذهن اش هم نمیرسد که آن را  پیگیری نماید ( شاید هم کسانی که به ذهن شان میرسد، خودشان ذی نفع هستند)

- آیا به خودتان مراجعه کرده اید که کارخانه فولاد نطنز در کنار ایجاد اشتغال  ، چه بلائی بر سر هوای منطقه و آب های زیرزمینی نطنز آورده است؟
- شهرستان نطنز در شهر نطنز خلاصه نمیشود ، بی بندوباری زیست محیطی در سرقت ماسه بادی ، سرقت درخت تاغ و گز  و آسیبی که به سلامت شهروندان منطقه بادرود  وارد میکند ، بسیار خطرناک و کشنده هست که متاسفانه به عنوان یک فرهنگ  در منطقه رایج شده هست.

- آیا میدانید در کوههای بندنرگس بادرود به اندازه کل معادن شهرستان نطنز ، سنگ آهن برداشت میشود و چه خسارتی به گونه های گیاهی و جانوری کویر وارد کرده است و هیچ کس حتی صدایش هم در نمی آید و خبر نداریم که چه خسارتی به منطقه وارد می شود؟

و اما مهمترین نکته :

در جلسه ای که در ماه گذشته با مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان داشتم و تحقیقاتی که انجام شده ،  این نتیجه برداشت می شود که کل زمین هایی که به معادن در شهرستان نطنز ( به غیر از منطقه بادرود) واگذار شده حدود هشتصد هکتار است ، اما متاسفانه هم اکنون بیش از هفت هزار هکتار در اختیار صاحبان معادن قرار گرفته است و با پیگیری های انجام شده ، ظاهرا به نظر میرسد  که اداره ای که مجوز صادر کرده ،اصلا از ارگانی همچون اداره کل منابع طبیعی استعلام نگرفته است و .‌‌‌‌.‌.

آیا صدور مجوز معادن در منطقه حفاظت شده کرکس قانونی هست ؟ اگر قانونی هست از مسوولین میخواهیم که بخشنامه مربوطه را اعلام کنند؟

مسوولین محترم ؟
شهروندان عزیز؟
رسانه های محترم ؟ 
صاحبان صنایع و معادن ؟ :
بیاید برای یک بار هم که شده بدور از حس ناسیونالیستی ، فقط و فقط به خاطر کودکان مان و نسل آینده مان  ،   تصمیماتی اتخاذ بشود که هم بحث تولید و اشتغال جایگاه اش حفظ شود و هم کمترین  آسیب زیست محیطی به کل شهرستان وارد شود
با عذرخواهی 

عبدالعظیم شکاری
مسوول انجمن حافظان محیط زیست بادرود
مدرس علم محیط زیست و حیات وحش

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۲
مرداد

با دعوت و هماهنگی بعمل آمده توسط شهرداری خالدآباد ، فرماندار محترم شهرستان نطنز ، بخشدار محترم بخش امامزاده ، ریاست محترم اداره میراث فرهنگی شهرستان نطنز ومدیریت نمایندگی میراث فرهنگی بخش امامزاده و اعضای محترم شورای اسلامی شهر از بافت تاریخی شهر خالدآباد و آثار تاریخی منحصر بفرد این شهر بازدید بعمل آوردند :

 در این سفر نیم روزه

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۲
مرداد

⚫️ انا لله و انا الیه راجعون ⚫️
با نهایت تأسف و تأثر درگذشت شادروان حاج رضا اسلامی ، ابوی همکار فرهنگی آقای تقی اسلامی و ابازوجه ی مداح اهلبیت ، رئیس شورای حل اختلاف شهر خالدآباد  آقای احمد رضا زراعتی را به اطلاع همشهریان عزیز می رسانیم . مراسم تشییع پیکر مرحوم با رعایت پروتکل های بهداشتی امروز عصر ساعت 6 از منزل مرحوم به سمت گلزار شهدای شهر خالدآباد برگزار می گردد .
روحش شاد و یادش گرامی

  • خالدنیوز خالدآباد