خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

ماموریت پوشش تصادف ها برای اورژانس نطنز در سال 95

سه شنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۶، ۰۸:۱۹ ق.ظ


نطنز، کاشان- ایرنا - مسئول مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌ های پزشکی نطنز گفت: در سال 95 تعداد 999 ماموریت برای پوشش تصادف ها توسط اورژانس پیش‌ بیمارستانی این شهرستان انجام شد که 347 نفر از مصدومان این حوادث، سرنشینان خودروها بودند

حسین مخلصی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال گذشته تکنیسین‌ های اورژانس پیش‌ بیمارستانی شهرستان نطنز به 2 هزار و 854 ماموریت شامل 2 هزار و 237 ماموریت شهری و 617 ماموریت جاده ‌ای اعزام شدند.
وی افزود: از مجموع ماموریت‌ های انجام شده در سال 95 تعداد 999 مورد مربوط به حوادث رانندگی بود که در این ماموریت‌ها 925 نفر توسط واحدهای امدادی اورژانس 115 به بیمارستان‌های نطنز و شهرهای مجاور منتقل و 38 نفر با تلاش تکنسین ‌های فوریت‌های پزشکی در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شدند.
مسئول مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نطنز تصریح کرد: از مجموع مصدومان حوادث رانندگی این شهرستان در سال گذشته، 333 نفر موتور سوار، 275 نفر راننده، 347 نفر سرنشین، 27 نفر عابر پیاده و 17 نفر سایر موارد بوده ‌اند.
مخلصی با بیان این که در این مدت، از مجموع هزار و 855 بیمار غیرتصادفی، یک هزار و 410 نفر به بیمارستان منتقل و 314 نفر به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته، 303 بیمار قلبی، 187 تنفسی، 215 مصدوم ناشی از سقوط، 41 بیمار ناشی از مسمومیت، 28 مصدوم دچار سوختگی و 10 بیمار با مشکل زنان از خدمات اورژانس پیش‌ بیمارستانی نطنز استفاده کردند.
وی با اشاره به وقوع 19 حادثه ویژه در این شهرستان در سال 95 شامل تصادف و گاز گرفتگی، افزود: در این مدت، تعداد 2 ماموریت احیای موفق به نام تکنیسین ‌های فوریت ‌های پزشکی شهرستان نطنز به ثبت رسید.
مخلصی گفت: سال گذشته، 569 نفر از شهروندان نطنز از جمله برادران و خواهران بسیجی، پرسنل ادارات و نهادها، دبیران، دانش آموزان، پرسنل و داوطلبان و غنچه های جمعیت هلال احمر و کشاورزان تحت آموزش ‌های طرح بها قرار گرفتند.
مخلصی بیان داشت ، فوریت‌های پزشکی این شهرستان با برخورداری از 4 پایگاه شهری و جاده ای، یک اتاق فرمان، 30 نفر پرسنل و 4 دستگاه آمبولانس فعال شامل 2 دستگاه اسپرینتر 314 و 2 دستگاه اسپرینتر 315 جدید و همچنین 2 دستگاه آمبولانس اسپرینتر 314 و تویوتا هایس ذخیره، به صورت شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات اورژانسی به شهروندان است.
شهرستان نطنز با جمعیتی بالغ بر 45 هزار نفر در شمال استان اصفهان واقع شده است و این شهرستان دارای دو بخش مرکزی و امامزاده، دو منطقه کوهستانی و کویری با جاذبه های گردشگری و زیارتی و 4 شهر است که محل گذر آزاد راه کاشان - نطنز- اصفهان، جاده ترانزیتی تهران - جنوب، راه آهن تهران - اصفهان و تهران- جنوب است.


  • خالدنیوز خالدآباد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی