خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

به گزارش آوای نطنز شهردار نطنز با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی قدس اظهار داشت: رفع ظلم از سر مسلمانان در سرتاسر جهان از جمله فلسطین و غزه از وظایف هر مسلمان و پاسخ به ندای رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) است.

سید محسن تجویدی افزود: با جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه مردم روزه دار و مظلوم فلسطین، سیاست های تفرقه انگیز آنان در اسلام و حملات بی شمار به دیگر مردم مظلوم خاورمیانه با همکاری رژیم آل سعود، امسال روز جهانی قدس باید پرشورتر از سالهای گذشته برگزار شود. حضور گسترده مردم در این راهپیمایی نقطه امیدی در دل مردمان مظلوم فلسطین است.

وی تصریح کرد: شهرداری نطنز همانند سالهای گذشته به منظور برگزاری هرچه باشکوه تر راهپیمایی روز جهانی قدس تمهیدات ویژه ای را اندیشیده است.

شهردار افزود: فضاسازی و تزئین مسیر راهپیمایی با نصب پرچمهای ایران، فلسطین و حزب الله لبنان ، نصب بنر روز جهانی قدس و توزیع ۵۰۰ پرچم کوچک نیز در بین شرکت کنندگان در راهپیمایی قسمتی از برنامه های این شهرداری است.

وی خاطر نشان کرد: ایستگاه نقاشی برای کودکان با موضوعات روز جهانی قدس و عفاف و حجاب در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس همراه با اهدای جوایز برپا می شود.

تجویدی بیان کرد: سه نوبت آب پاشی به همراه گلاب به صورت پودری توسط خودروی آتش نشانی و نیروهای شهرداری در میدان های امام خمینی(ره) و ۱۷ شهریور و ابتدای ورودی محوطه مصلی نماز جمعه به منظور خنک نمودن شرکت کنندگان صورت خواهد گرفت. همچنین با سه نوبت آب پاشی مسیر راهپیمایی از حرارت آسفالت جلوگیری و مسیر راهپیمایی تمیزتر و خنکتر خواهد شد.

وی ادامه داد: شهرداری به منظور رفاه حال همشهریان و شرکت کنندگان اقدام به اختصاص دو دستگاه مینی بوس جهت انتقال از مسیر های ۱) مسجد النبی واقع در شهرک شهید منتظری – بلوار شهید عظیمی، ۲)مسجد امام حسن(ع) شهرک امیریه – خیابان شریعتی – خیابان سرشک – میدان مختاری حسینیه حضرت ابوالفضل گنبد باز – مسجد الرضا – ورودی مسکن مهر – میدان معلم- میدان تختی به ابتدای مسیر راهپیمایی که از حسینیه ارشاد علیاء آغاز می شود، خواهد کرد و بعد از برپایی نماز جمعه نیز همشهریان به مکان های مذکور منتقل خواهند شد.

شهردار نطنز تصریح کرد: از دیگر اقدامات می توان به نظافت مسیر راهپیمایی و استقرار یک دستگاه خودرو آتش نشانی در مصلی نماز اشاره کرد.

وی در پایان خواستار حضور گسترده همشهریان روزه دار در راهپیمایی روز جهانی قدس شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی