خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اینکه گفته می‌شود سهم ایران در بهره‌برداری از ذخایر دریای خزر ۱۳ درصد است هنوز تعیین نشده است.

مرتضی صفاری نطنزی

 مرتضی صفاری نطنزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص موضوعات پیرامون سهم ایران در بهره برداری از دریای خزر، اظهار داشت: فشاری بر ایران در زمینه بهره‌برداری از دریای خزر وجود ندارد، رژیم های حقوقی خاصی بر دریاچه‌های بسته، رودخانه‌ها و پهنه‌های آبی در دنیا حاکم است و بایستی از این رژیم‌های حقوقی استفاده شود.

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای حوزه دریای خزر راضی به تقسیم نیستند، نه ایران و نه روس‌ها، بیان کرد: در یک دوره برخی از کشورهای کوچک صحبت‌هایی را مطرح می‌کردند که پس از مدتی، آن‌ها نیز از این بحث کنار کشیدند.

وی با بیان اینکه منطقه میانی پهنه آب بین کشورهای حوزه دریای خزر مشترک است، افزود: ممکن است اختلافاتی در نحوه اجرای سهمیه‌ها وجود داشته باشد و بحث شود که چه مقداری دریای سرزمینی برای هر کشوری تعیین شود و فضای روی آب برای کشتیرانی یا خطوط هوایی چگونه تقسیم شود که همه این موضوعات بر اساس رژیم‌های مختلف تعاریف خاص خود را دارند؛ این رژیم ها باید تعریف شوند که متاسفانه هنوز به نتیجه نرسیده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه محاسبات ریاضی صورت گرفته و ایران نیز فرمول‌های خود را ارائه کرده است، ادامه داد: طرف‌های مقابل نیز فرمول خاص خود را ارائه کرده‌اند و اختلافات جزئی در بعضی موضوعات وجود دارد که هنوز با سایر کشورها به توافق نرسیده‌ایم، اگر این موضوعات نهایی شود تعیین وضعیت پهنه سطح آب برای کشتیرانی و استفاده از مرزهای هوایی سامان می‌یابد.

صفاری نطنزی در خصوص نحوه استفاده از ذخایر دریای خزر، متذکر شد: سهمیه آب‌های سرزمینی هر کشور در اختیار آن کشور است، اینکه گفته می‌شود سهم ایران در بهره‌برداری از ذخایر دریای خزر ۱۳ درصد است هنوز تعیین نشده است.

وی با بیان اینکه کشورها در محدوده آب‌های سرزمینی خود می‌توانند بهره‌برداری‌های خاص خود را انجام دهند، ادامه داد: حفاری‌های لازم برای استخراج نفت را در دریای خزر انجام داده‌ایم ولی استفاده نمی‌کنند، در منطقه مشترک دریا اگر بهره‌برداری انجام شود باید برداشت کشورها مشترک باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روابط ایران و کشورهای حوزه دریای خزر مناسب است، گفت: تفاهم نامه‌های مناسبی در حوزه محیط زیست، کشتیرانی و حوزه‌های دیگر منعقد شده است و در آینده نیز مسائل پیچیده حقوقی حل می‌شود./

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی