خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

حجت الاسلام قاسمی گفت: نقش خانواده در تربیت نسل های حافظ نظام و انقلاب آن قدر مهم است که دشمن با تبلیغات مخرب ماهواره ای و ترویج سنت های غلط در فضای مجازی تلاش می کند تا این نهاد را از بین ببرد.

به گزارش خالدنیوز به نقل از پایگاه خبری آوای نطنز امام جمعه بادرود در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به جنایات وحشیانه دولت و ارتش میانمار علیه جمعیت مسلمان این کشور، اظهار کرد: با وجود این همه جنایات، هیچ صدایی از هیچ نهاد بین المللی و مدعیان دروغین حقوق بشر برنیامده است و این نشانگر این است که هرجا موضوع ضربه به مسلمانی درمیان است، ردپایی از کشورهای مدعی عدالت و البته زورگو نیز مشاهده می شود.

حجت الاسلام علیرضا قاسمی با انتقاد از سکوت کشورهای مسلمان در قبال این فجایع، اظهار کرد: تنها کشوری که در این میان با تمام قوا وارد شده است جمهوری اسلامی است و درحالی که کشورهای مسلمان دیگر می توانند در قبال این نسل کشی با تحت فشار قرار دادن دولت میانمار، مانع ادامه این جنایات شوند اما متاسفانه فقط سکوت کرده و یا بیانیه محکومیت صادر می کنند.

وی با تاکید بر این که سکوت در برابر جنایات میانمار خیانت به اسلام است، اضافه کرد: یکی از عجایب دیگر در این دنیا اهداء جایزه صلح نوبل آن هم به کسانی است که دستشان به خون بی گناهان آلوده است و یک نمونه آن هم خانم آنگ سان سوچی رهبر میانمار است که در این جنایات به عنوان مقصر و گناه کار اصلی به شمار می آید.

خطیب جمعه بادرود با اشاره به دیدار اخیر اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با رهبر معظم انقلاب، اظهار امیدواری کرد تا این نهاد بتواند به عنوان بازوی رهبر معظم انقلاب به صورت انقلابی عمل کرده و در موضوع های مربوطه، تصمیم های اصولی، متقن و انقلابی بگیرد.

وی با اشاره به ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان، افزود: نزول آیه هل اتی درس بزرگی برای مسلمانان به خاطر آن خلوص نیت حضرت امیر (ع) و حضرت فاطمه (س) به حساب می آید چرا که این دو بزرگوار برای رضایت خداوند بعد از سه روز روزه داری افطاری خود را در راه خدا به فقیر بخشیدند.

امام جمعه بادرود با بیان این که اسلام برای نهاد خانواده اهمیت بالایی قائل شده است، گفت: نوع نگرش به خانواده در جامعه اسلامی و جوامع غربی به طور کامل متفاوت است، آن ها به زن فقط از بعد جنسی می نگرند ولی در نظام اسلامی زن به عنوان پایه و اساس خانواده و از ارکان رشد و تعالی انسان ها به شمار می آید.

وی با تاکید بر این که یکی از اصولی که می تواند در تحکیم خانواده نقش اساسی داشته باشد، اصل تقدیر و تشکر است، افزود: قدردانی از زحمات همسر، پدر و مادر و حتی بزرگان خانواده، هم گشایش می آورد و هم روزی را زیاد و هم دعا را مستجاب می کند و نمونه بارز این مهم نحوه رفتار پیامبر اسلام (ص) با حضرت خدیجه است.

حجت الاسلام قاسمی تاکید کرد: نقش خانواده در تربیت نسل های حافظ نظام و انقلاب آن قدر مهم است که دشمن با تبلیغات مخرب ماهواره ای و ترویج سنت های غلط در فضای مجازی تلاش می کند تا این نهاد را از بین ببرد.

وی به برگزاری همایش پیاده روی در بادرود در روز عید سعید غدیر اشاره و از تمامی مردم و مسئولانی که در این همایش حضور فعال داشتند قدردانی و اظهار امیدواری کرد تا برگزاری چنین همایش هایی در مناسبت های مختلف برای حفظ نشاط اجتماعی ادامه داشته باشد.

امام جمعه بادرود از اقشار مختلف مردم و مسئولان خواست تا برای رفع موانعی که شادی دانش آموزان بی بضاعت در فصل بازگشایی مدارس را کور کرده است، در جشن عاطفه ها حضور فعال و پررنگی داشته باشند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی