خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

آماده سازی محیط شهری برای بازگشایی مدارس و مراسمات عزاداری سیدالشهداء :

به گزارش خالدنیوز به نقل از سایت شهرداری خالدآباد در آستانه ماه مهر و فصل بازگشایی مدارس ، آماده سازی شهر برای استقبال از این ماه در قالب طرح استقبال از ماه مهر انجام گردید. همچنین باتوجه به همزمانی بازگشایی مدارس با شروع ایام عزاداری سید و سالار شهیدان فضاسازی محیط شهری با هماهنگی و همکاری هیئات مذهبی در دستور کار شهرداری قرار داشته است.

 اهم اقدامات انجام شده در این طرح عبارتند از : رنگ آمیزی سرعت گیرها و خطوط عابر پیاده ، اصلاح علائم ترافیکی و المانها ، نظافت معابر سطح شهر خصوصا معابر منتهی به مدارس و مساجد و تکایا ، ایمن سازی معابر منتهی به مدارس و مساجد و تکایای سطح شهر با نصب علائم ترافیکی و اصلاح علائم موجود ، جمع آوری نخاله های ساختمانی موجود در معابر منتهی به مدارس و تکایا و پاکسازی آنها ، بهسازی فضای سبز سطح شهر ، هماهنگی و همکاری با مدیران مدارس درجهت رفع مشکلات موجود مدارس و درنهایت آماده سازی فضایی مناسب برای شروع سال تحصیلی دانش آموزان ، هماهنگی با مسئولین هیئات مذهبی و تکایا و حسینیه ها درجهت ایمن سازی و پیش بینی تمهیدات امنیتی لازم جهت پیشگیری از حوادث احتمالی در ایام عزاداری ، نظارت بر برپایی ایستگاهها و خیمه گاههای پذیرایی از عزاداران ، سیاه پوش نمودن فضای شهر و نصب بنر و پلاکارد با مضامین محرم و ماه مهر و دفاع مقدس ، برگزاری جلسات هماهنگی و برنامه ریزی جهت برگزاری مراسمات مذهبی در ایام محرم و صفر.

a833b42acf0f353f1857478d979783da.jpg

9b1820a0967b82bdbc0af8db0eadcb5e.JPG

73421f2942ec478cc488dfe5f2d40dd0.JPG

340bd7a8cc1ae76ffeaffbe54042c2e4.JPG

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی