خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

به گزارش خالدنیوز و به نقل از روابط عمومی شهرداری خالدآباد به منظور بررسی مشکلات و مسائل شهر خالدآباد ، نماینده محترم شهرستان نطنز در مجلس شورای اسلامی در صدر هیئتی روز پنج شنبه 96/6/30 وارد شهر خالدآباد شد. مهمانان پس از ادای احترام به مقام شهدای گمنام و بازدید میدانی از سطح شهر در سالن جلسات شهرداری حاضر شده و به بحث و تبادل نظر پیرامون مشکلات شهر پرداختند.

در این جلسه که شهردار ، اعضای شورای اسلامی شهر خالدآباد ، نماینده فرماندار ، بخشدار بخش امامزاده ، روسای ادارات میراث فرهنگی ، جهاد کشاورزی ، منابع طبیعی ، بنیاد مسکن ، راهداری و حمل و نقل جاده ای ، راه و شهرسازی حضور داشتند هریک از مسئولین ادارات پیرامون مسائل مطرح شده از طرف شهردار و اعضای محترم شورای اسلامی شهر در حوزه مسئولیتی خود پاسخ دادند و برای پیگیری و رسیدگی به مشکلات مطروحه قول مساعدت دادند.

اهم درخواستهای مطرح شده در این جلسه پیرامون : بحران آب و خشکی قنوات ، مشکلات کشاورزان و دامداران در زمینه خدمات دولتی ، رسیدگی به وضعیت ایستگاه انتظامی خالدآباد و ارتقاء به کلانتری ، ادامه پروژه جاده خالدآباد به ده آباد ، رفع موانع و آغاز عملیات اجرایی پروژه جاده آنتنی خالدآباد ، تأمین اعتبار جهت مرمت آثار باستانی ، ثبت آثار معنوی در فهرست میراث فرهنگی ، واگذاری زمینهای تجاری مسکن مهر به متقاضیان ، رفع مشکلات مربوط به سند مالکیت زمینهای واگذاری بنیاد مسکن ، سایت اداری خالدآباد ، شهرک کارگاهی ، مشکلات مسکن مهر ، چاه آب فضای سبز شهرداری ، موقوفات واقع در طرح های شهرداری ، مشکلات مدارس شهر خالدآباد ، تلفن های بیسیم و .... بود که توسط شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مطرح و به صورت مشروح مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و مقرر شد نماینده محترم و مسئولین مربوطه درجهت رفع موانع و مشکلات و بهبود شرایط پیگیریهای لازم را در اسرع وقت انجام دهند.

نماینده محترم شهرستان و هیئت همراه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در جلسه ای عمومی باحضور معتمدین و جمعی از شهروندان خالدآبادی که حدود 3 ساعت به طول انجامید به استماع مشکلات شهروندان و بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل مطرح شده پرداختند. در جلسه عمومی نیز مسائلی از قبیل مشکلات کشاورزان و دامداران درزمینه کم آب و خشکسالی ، اشتغال جوانان ، مشکلات سالن ورزشی موجود و کمبودهای شهر درزمینه ورزشی تفریحی ، مشکلات اینترنت و خطوط wll ، خشکی قنوات ، مسائل مورد اختلاف ساکنین شهرها و روستاها در سطح بخش امامزاده ، وامهای کشاورزان و ..... مطرح شد و هریک از مسئولین در حوزه کاری خود جوابگوی مسائل مطروحه بودند و مقرر گردید نماینده محترم و مسئولین ادارات درجهت رفع مشکلات مطرح شده اهتمام ویژه ای مبذول داشته و گامهای موثرتری بردارند.

 

8af3520f5c2071d1bb5aec8cd8eceb71.JPG

61635c3ac664bcc896156b66a5dbebe2.JPG

2955e9617cee76d23f15b91cf240ae25.JPG

 dd1d04b383daef8c8634d451d81becfe.JPG

 00d19dca11487a7c9f64a6b5da701b9f.JPG

edc1d35f4cfe23539bff1fc1731953d9.JPG

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی