خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

نماینده مردم شهرستان نطنز اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان نطنز از جاذبه های گردشگری متعددی در حوزه های مختلف تاریخی، مذهبی و طبیعی برخوردار است، اما متاسفانه زیرساخت های لازم برای رونق بخشی به حوزه گردشگری در نطنز وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی صفاری نطنزی در نخستین روز از برپایی بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها ضمن حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا با بیان این مطلب گفت: جامعه‌ای پر نشاط است که نگرانی‌های کمتری از جمله دغدغه تغذیه، خدمات درمانی و مشکلات پزشکی داشته باشد و از امنیت شغلی و رفاه نسبی برخوردار باشد.

وی افزود: مؤلفه‌های اساسی ایجاد نشاط در جامعه ظهور نشاط در افراد و جوامع را به دنبال دارد که برپایی جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، فستیوال‌ها، کنسرت‌ها و غیره کمک زیادی به این امر می کند.

صفاری در پاسخ به این سوال که طرح انتقال آب به نطنز در چه مرحله‌ای قرار دارد و چه اقداماتی در این خصوص صورت گرفته است، بیان کرد: متأسفانه امروزه در کشور دچار بحران آب هستیم که نطنز بخش کوچکی از آن است.

نماینده مردم نطنز و قمصر ادامه داد: مشکل کم آبی در کشور در سطح ملی وجود دارد و در اصفهان نیز بیشتر شاهد این کمبود و نقصان هستیم و همین امر نیز باعث  ایجاد تنش‌هایی در منطقه شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح آب‌رسانی  به نطنز نیز متأسفانه ظلمی در حق مردم نطنز بوده است. در واقع طرح آب‌رسانی به نطنز بخشی از طرح آب شرب شمال استان بوده که به کاشان، اردستان، یزد و نایین رفته اما بخش نطنز آن اجرا نشده است.

صفاری نطنزی تصریح کرد: مصوبه طرح آب‌رسانی  به نطنز از ۱۰ سال گذشته صورت گرفته، مطالعات آن انجام شده و بودجه‌ای سالانه برای آن در ردیف ملی اختصاص داده می‌شود. همچنین شرکت ری‌آب به عنوان شرکت مادر تخصصی مشاور این طرح بوده است و تمام کارهای آن انجام گرفته اما این طرح اجرایی نشده و متأسفانه دوستان ما در اصفهان کمی کم‌کاری کرده‌اند. بی‌انضباطی مالی هم بوده اما مقداری صفحات فلزی لوله خریداری شده که موجود است.

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پروژه طرح آب‌رسانی به نطنز در دست آب منطقه‌ای اصفهان بوده است که باید اجرا می‌کرده‌اند اما این کار را انجام نداده‌اند و باغث شد به وزارت نیرو فشار آوردیم و مجری این طرح را عوض کردند و طرح را از آب منطقه‌ای به آب و فاضلاب استان واگذار کرده‌اند که قول داده‌اند در اسرع وقت انجام دهند.

وی اضافه کرد: در هفته‌های گذشته طرح آب‌رسانی  به نطنز توسط  سرپرست وزارت نیرو کلنگ‌زنی شد و قرار به عملیاتی شدن آن شد که متأسفانه به دلیل برخی تنش‌هایی در اصفهان این کار انجام نشد و متأسفانه باید بگویم مسئولان استانی ما نیز به خاطر عبور کردن ازمسائل و مشکلات و کم کاری‌های گذشته دچار نگرانی‌های فصلی هستند و کشاورزان اصفهان اعتراض خود را پای این موضوع می‌گذارند.

صفاری نطنزی گفت: ما طرفدار کشاورزان اصفهان هستیم و معتقد به تحقق حق‌آبه‌های کشاورزان اصفهان هستیم و هم در وزارت نیرو هم در سایر ارگان‌هایی که در بحث آب مسئولیت دارند پیگیر مسائل آب اصفهان و کشاورزان اصفهان هستیم و بدین معنا نیست که پیگیر حق‌آبه‌ای که چندین سال است برای ما تعیین شده و باید به ما داده می‌شد را ندادند نبوده‌ایم و اقدامی نکرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: این شهرستان حدود ۲ هزار اثر تاریخی و فرهنگی و مذهبی دارد که کمتر از ۲۰۰ اثر به ثبت رسیده است. متاسفانه چنانچه اشاره شد زیرساخت لازم برای جریان گردشگری در نطنز وجود ندارد و در یکی دوسال گذشته مبحث بوم گردی در این شهرستان مطرح شده و بسیار موفق بوده است.

وی به ساخت یک هتل جدید در نطنز نیز اشاره کرد و گفت: این مسئله به جذب گردشگر کمک می کند.

وی با تاکید بر اینکه باید زیرساخت های لازم برای جذب گردشگر فراهم شود عنوان داشت: باتوجه به آثار تاریخی و فرهنگی متعدد در این شهرستان که مناظر طبیعی بسیار زیبا نیز از جمله این جاذبه های گردشگری محسوب می شود، باید امکانات مناسب برای جذب گردشگر فراهم شود.

او کویر را از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهرستان نطنز دانست و گفت: به دنبال این هستیم تا در این زمینه که مورد علاقه گردشگران خارجی نیز هست سرمایه گذاری های لازم انجام شود.

وی از حضور ۴۰ امامزاده در شهرستان نطنز خبر داد و عنوان کرد: این اماکن مقدس ظرفیت بسیار خوبی برای گردشگران مذهبی است که برخی از آنها مثل امامزاده آقاعلی عباس از امکانات بهتری برخوردار است و حدود ۴ میلیون گردشگر را در هر سال به سوی این شهرستان می کشاند.

وی درخصوص رای اعتماد به وزاری پیشنهادی علوم نیز گفت: با جلساتی که برگزار شد مواضع این دو وزیر پیشنهادی تعیین و ارائه شد و امیدواریم که بهترین گزینه با رای اعتماد نمایندگان مشخص و تعیین شود.

  • خالدنیوز خالدآباد

اخبار نطنز

دکتر مرتضی صفاری نطنزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی