خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان نطنز گفت: توسعه گردشگری در منطقه خالدآباد” بهترین و سریعترین روش برای ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت جوانان است.

سید عباس حسینی‌خالدی در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد:دهستان خالدآباد” شهرستان نطنز در حاشیه کویر مرکزی ایران قرار دارد که از نظر طبیعی، تاریخی و فرهنگی دارای جاذبه‌های بسیار زیادی برای جذب گردشگران است.

وی با یادآوری اینکه حرفه اصلی مردم این دهستان کشاورزی است،تاکیدکرد: خشکسالی و برداشت بی رویه منابع آبی این منطقه را دچار بحران در بخش زراعت کرده است، بنابراین، سه راهکار اصلاح الگوی کشت، توسعه صنعتی و مهمتر از این موارد رونق جهانگردی را باید در دستور کار قرار دهیم.

این مسئول، تاکیدکرد: معتقدم که سرمایه‌گذاری در توسعه صنعت گردشگری در شرایط فعلی اقتصادی بهترین و سریعترین روش برای ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت مردم ساکن در این قسمت از منطقه کویری است، اما قطعا در اجرای این امر نیازمند یاری مسئولان استانی و شهرستانی هستیم.

حسینی‌خالدی از وجود آثار فراوان تاریخی مانند مساجد، آب انبار، تپه‌های باستانی، و … در منطقه خالد‌آباد خبرداد و گفت: خوشبتخانه بخشی از این بناها به ثبت ملی رسیده و تعدادی در حال مرمت است، همچنین در این شهر تعدادزیادی خانه‌های خشتی وجود دارد که ثروتی بزرگ برای این شهر محسوب می‌شود.

وی تصریح‌کرد: خانه‌های خشتی و قدیمی در خالد‌آباد و روستاهای مجاور آن را یکی از بهترین دارایی‌ها و امکانات برای رونق توریسم می‌دانم، زیرا با سرمایه‌گذاری در این بناها می‌توان آنها را به بومگردی تبدیل کرد، که یک زیرساخت اقامتی بسیار مهم و مورد علاقه برای جذب گردشگران است.

مسئول کمیسیون عمران شورای شهر خالدآباد، ادامه‌داد: البته شورای شهر نیز برای جذب سرمایه‌گذاری در زمینه رونق توریسم فعالیت خواهدکرد، ولی در بخش‌های عمرانی مانند توسعه شبکه راه‌های روستایی و متصل کردن آن به جاده‌های ترانزیتی کشور توقع حمایت بیشتری از مسئولان داریم.

حسینی‌خالدی، گفت: بهبود زیر ساخت‌های حمل و نقل موجب تسهیل شرایط عبور و مرور و افزایش انگیزه ورود توریست‌ها در دهستان خالدآباد خواهد شد که این امر برای افزایش اشتغال مردم مهم است.

وی با بیان مثالی افزود: کمپ کویری روستای “متین‌آباد” در همین منطقه واقع شده و هر سال گردشگرانی برای بازدید و تفریح وارد آن می‌شوند، بنابراین توسعه راه‌های آسفالت اطراف این کمپ اثر بیشتری برای جذب توریست خواهد داشت

توسعه شهرک صنعتی بادرود ضروری است

این عضو شورای شهر در بخش دیگری از سخنان خود، اظهارکرد: تعدادی کارگاه صنعتی در این منطقه وجود دارد اما برای افزایش سطح اشتغال آن را کافی نمی‌دانم و باید مسئولان به توسعه قطب صنعتی یا همان “شهرک صنعتی بادرود” توجه بیشتری کنند.

حسینی‌خالدی با یادآوری اینکه دو شهر بادرود و خالدآباد فاصله زیادی با یکدیگر ندارند، تصریح کرد: استقرار صنایع در این شهرک برای اشتغال پایدار جوانان موثر است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی