خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جلوگیری از تحقق منافع ایران در برجام، تبلیغات و فضاسازی منفی و اعمال فشار برای خروج از برجام سه هدف اصلی تحریم های جدید آمریکا محسوب می شود.

به گزارش خبر گزاری ایمنا به نقل از خانه ملت. مرتضی صفاری نطنزی  با اشاره به اینکه اقدامات آمریکا علیه کشورمان یکجانبه است و هیچ کشوری الزام به تبیعت از آنها ندارد، گفت: اما ایالات متحده به دلیل فراهم بودن شرایط، به برخی کشورها فشار وارد می کنند تا دنباله‌رو سیاست‌ های آنان باشند. نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌ علیه کشورمان را گسترش می دهد به معنای جلوگیری از تحقق منافع ایران در برجام است، اظهار کرد: شاید در لیست منتشر شده تحریمی از سوی خزانه‌داری آمریکا نام موسسات، افراد و نهادهایی جدید نباشد اما طبق برجام هر نوع تحریم جدید نقض این توافقنامه محسوب می شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه ایالات متحده در تلاش است با اعمال تحریم های جدید و تنش‌زایی موجب خروج ایران از برجام شود، تصریح کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران حفظ برجام است از این رو در شرایط کنونی باید منتظر واکنش طرف های مقابل بود و بعد اقدام به تصمیم گیری به منظور اقدام متقابل کرد. این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه تحریم های جدید بیشتر جنبه تبلیغات و فضاسازی منفی علیه کشورمان دارد، ادامه داد: تجربه ثابت کرده که تصمیمات یکباره آمریکایی ها هیچگاه به نتیجه مطلوب نرسیده است و اقدام اخیر آمریکایی ها نیز در این زمره محسوب می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایالات متحده باید بداند که با فشار تحریم ها نمی تواند مجددا ایران را به پای میز مذاکره به منظور اضافه کردن مواد جدید به برجام بیاورد زیرا یکبار برای همیشه در این خصوص مذاکره صورت گرفته و پرونده آن هم اکنون بسته شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی