خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

جلسه برنامه ریزی برای گرامیداشت حماسه ۹ دی روز بصیرت، میثاق امت با ولایت و تجلی قدرت الهی در شکست فتنه آمریکایی پیش از ظهر امروز (سه شنبه) با حضور جمعی از مسئولان در دفتر امام جمعه بادرود برگزار شد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج سید الشهدا (ع) امام زاده در این مراسم با تاکید بر ضرورت برگزاری باشکوه مراسم گرامیداشت حماسه ۹ در سطح بخش امامزاده، اظهار کرد: آن چیزی که در این رابطه بسیار مهم است حرکت به سوی تحلیل مواضع دشمن با ازائه بهانه های واهی به قصد براندازی نظام است.

سرگرد پاسدار سید محمد طباطبایی افزود: فتنه ۸۸ موضوعی نیست که به راحتی بتوان از کنار آن و البته از کنار مسببان خارجی و داخلی آن گذشت و پرداختن به این موضوع نیز صرفا نباید منحصر به دهه بصیرت شود.

وی تصریح کرد: مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره از آرمان ها و ارزش ها که در راه برقرار حکومت الهی شکل گرفته اند، حفظ و حراست کرده اند و در زمان های مختلف این نوع نگهبانی خود را به اشکال مختلف نشان داده است.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج سیدالشهدا (ع) امم زاده اضافه کرد: قدرت بزرگ مردمی در دفاع از ولایت و انقلاب و البته با عنایت خدا و امام زمان (عج) باعث شد تا به مانند پیچ های تاریخی دیگر، این کشتی انقلاب همچنان با سرافرازی راه خود را ادامه دهد و هر چند عده ای از روی جهل و یا از روی آگاهی سعی کردند این حرکت را متوقف یا به آن ضربه بزنند، اما نقشه آن ها در برابر اراده بزرگ ملت ایران ناکام ماند.

وی تاکید کرد: تاریخ پر از حادثه های متفاوت نشان داده است که جمهوری اسلامی همواره مورد طمع بدخواهان خارجی و ناکامان داخلی در راه تحصیل منافع نامشروع، قرار گرفته است اما هر گز دلارهای بی شمار آن ها نتوانسته است ایمان و اراده مردم را در دفاع از این نظام الهی تضعیف و سست کند، موضوعی که اخیرا نیز در قضیه داعش بسیار مشهود بود و بعضی از همین دشمنان نیز به آن اقرار کردند.

طباطبایی از برگزاری مراسم باشکوه گرامیداشت حماسه ۹ دی در روز پنج شنبه هفتم دی ماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اباعبدالله (ع) بادرود خبر داد و گفت: محمد حسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا سخنران این مراسم خواهد بود.

وی از اقشار مختلف مردم و به خصوص بسیجیان خواست تا به مانند سال های گذشته با حضور پررنگ خود در این مراسم، بار دیگر عزم خود در راه دفاع از ارزش ها و پاسداری از حریم ولایت را به نمایش گذارند.

نظرات  (۱)

  • همیاررایانه
  • وبلاگ عالی  و مطالب آموزنده  و مفید  بود .

    همیار رایانه پاسخگوی تلفنی سوالات ومشکلات رایانه وموبایل

    شماره تماس  9099071728 

    www.hamyarrayaneh.ir سایت :

    تلگرام : https://t.me/HamyarRayaneh

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی