خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات


معوقات مزدی کارگران فولاد نطنز از مرز ده ماه گذشت/ وعده درمانی های مدیران همچنان ادامه دارد

هیچ کس خواهان تجمع و اعتراض در شهرستان نیست، نه مسئولش و نه آن کارگر مظلومش، همه دوست دارند تا مشکلات در زیر سایه وحدت و همدلی حل شود اما نباید اسباب را برای بعضی از این حواشی های مردود و مطرود فراهم ساخت.
ناکام مانده و اگر هم تلاشی از طرف بالادستی ها انجام شده است اما تاکنون این تلاش ها به نقطه امیدوار کننده ای نرسیده است.

التماس ها برای احقاق حقوق ره به جایی نبرد تا این که حدود یک ماه قبل عرصه بر کارکنان چنان تنگ آمد که تصمیم بر تجمع در مقابل فرمانداری گرفته شد، اما با ترفندهای گوناگون از طرف مدیران مجتمع، این تجمع هم به ضرب زور، وعده و یا تهدید به اخراج هم که شده بود صورت نگرفت و در قبال آن وعده یک هفته ای برای پرداخت حقوق ها به کارکنان داده شد که این وعده هم عملی نشد.

البته این گفتار و وعده درمانی نیز به صورت پررنگ مسبوق به سابقه نیز هست تا جایی که جمعی از کارکنان فولاد از آن به توهین به شخصیت یاد می کنند اما در هر بار از آفتابی شدن مدیران در جمع کارکنان و وعده درمانی آن ها، بازهم امیدها زنده می شد اما چه فایده که چند برابر این روزها و هفته ها هم به سر می آمد و خبری از پیامک های واریز نمی شد که نمی شد.

همسران یکی از کارکنان فولاد در فضای مجازی در پیامی خطاب به استاندار و مسئولان شهرستانی چنین نوشت: شمای مسئولی که به هر صورت زورتان به رئیس کارخانه فولاد نمی رسد، تو را به خدا یه تکانی به خودتان دهید و خودتان را جای ما بگذارید، ۱۰ ماه حقوق عقب افتاده داریم حقوقی هم که می دهند را نصف می کنند، نیمش را مثلا امروز و نیمی از آن را هر وقت دلشان خواست می دهند، ناهار و شام هم به گردن کارگران افتاده است، آخر گناه آن ها چیست که تا این حد شرمنده زن و بچه شده اند تاکی باید صلواتی کارکنند، شما مسئولید و در دنیا و آخرت باید جوابگو باشید….

هیچ کس خواهان تجمع و اعتراض در شهرستان نیست، نه مسئولش و نه آن کارگر مظلومش، همه دوست دارند تا مشکلات در زیر سایه وحدت و همدلی حل شود اما نباید اسباب را برای بعضی از این حواشی های مردود و مطرود فراهم ساخت، موضوعی که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان هم در خطبه های نماز جمعه این هفته آن هم دقیقا با ارائه مثالی مبتلی به موضوع مطرح شده در حوزه معوقات دستمزدی به آن اشاره و تاکید کرد: اگر واقعا بودجه هم کم دارید حقوق کارمند، کارگر و پرستار را عقب نیندازید، بارها گفته ام حقوق ناچیز آن ها را با تاخیر پرداخت نکنید؛ اگر جای آنها بودم هرگز پول کارگر را عقب نمی انداختم و گاهی همین مسائل عاملی برای ایجاد اغتشاشات می شود.

البته از تذکرها و پیگیری مسئولان ارشد در شهرستان نیز نباید غافل شد، بعضی ها کار خود را برحسب میزان ظرفیت و وظیفه خود انجام داده اند و بعضی هم پیگیر هستند اما در این میان بعضی هم که به کارکنان مظلوم بیش از همه نزدیک تر هستند نشان داده اند که رسیدگی به وضعیت پرداختی کارکنان دور از شان آن ها است!

پرواضح است که دیگر کارکنان فولاد آن هم با معوقات ده ماهه نسبت به وعده ها، بخش نامه درمانی، دیدارهای کذایی و غیره مقاوم شده اند، آن ها موقعیتی را تحمل می کنند که به طور حتم یک مسئول دیگر نمی تواند فشار «یک دهمی» آن را نیز تحمل کند، تصور فرضیه «خود را جای وی بگذار» هم شاید در خاطرشان نگنجد چه رسد به لمس حقیقی و واقعی آن، پس این کار همت مضاعفی را می طلبد، همتی که هرچند امروز هم بسیار دیر شده است ولی باید خدا را شکر کرد که می توانست حواشی رقم بخورد که جمع کردنش کاری به مراتب سخت تر از پرداخت معوقات خواهد بود.

  • خالدنیوز خالدآباد

اخبار نطنز

کارخانه ی فولاد نطنز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی