خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

مهمترین علل عدم توسعه ی شهرستان نطنز

جمعه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۶، ۰۹:۴۰ ب.ظ

‍ 

✍  *#ماشااله_شکاری*

محقق جامعه شناسی سیاسی



🔰تفکرات اختلاف افکنانه و رواج بذر کینه توزی توسط برخی نخبگان و هیجان زدگی مفرط اصحاب قلم در کنار بی توجهی برخی مسئولین ذیربط یکی از مهمترین علل عدم توسعه شهرستان نطنز



🇮🇷مشکلات سیاسی متولیان خاص خود را دارد و اینگونه مسائل سیاسی مشکل امروز شهرستان نیست ,هرچند ضرورت توسعه و نشاط سیاسی با گردش نخبگان ضرورت توسعه همه جانبه است , ولیکن توسعه نیافتگی، فقر و بیکاری جوانان تحصیلکرده و فقدان مهارت جذب سرمایه گذاران درد امروز جامعه شهرستان نطنز است.


🇮🇷 پرهیز از برخی کینه توزی هاو اختلافات قومی _محلی  یکی از مهمترین راه های توسعه شهرستان نطنز است؛ اگر برخی ها به جای تشدید اختلاف که در واقع #خودزنی است به گسترش فضای نشاط و امنیت اجتماعی و جذب سرمایه گذاری در شهرستان فکر کنند، کلیت شهرستان نطنز(بخشهای مرکزی و امامزاده_بادرود ) راه پیشرفت , ترقی و توسعه را با سرعت بسیار بیشتری طی خواهد کرد.


🇮🇷شهرستان نطنز با توجه به موقعیت استراتژیک و داشتن امتیازات خاص اعم از : 

موقعیت ویژه جغرافیایی _جمعیت کثیر جوان وفعال و نخبه _شهرستان صادر کننده مدیران ملی _ وجود سه شاهرگ  حیاتی مواصلاتی و موقعیت ممتاز گردشگری مذهبی و توریستی _جایگاه میکرو اقلیمی شهرستان در مرکز کشور _وجود سرمایه های عظیم اجتماعی و مفاخر و کثرت گویشهای محلی و دسترسی به کویر بکر بخش امامزاده _بادرود و کوههای سرسبز کرکس در مرکز شهرستان نطنز و بخش مرکزی بایستی سهم بیشتری از پیشرفت را به خود اختصاص دهد و لازمه تحقق این مهم #هم صدا شدن مردم و مسئولان و #پرهیز از اختلافات جزئی است. 


🇮🇷 مسئله #توسعه_شهرستان باید به بخشی از #گفتمان و #فرهنگ_عمومی روزمره مردم تبدیل شود و تنها در این صورت است که سرمایه گذاران با امنیت خاطر هر نقطه ای از شهرستان را برای فعالیت های اقتصادی خود انتخاب خواهند کرد.


🇮🇷 البته درک صحیح و عمیق مدیران اجرایی و #شناخت_ضعفها و #قوتها _ داشتن تفکرات توسعه گرا بدون رویکرد عوامانه و نگاه تخصصی و تسهیل گرانه به ضوابط دست و پاگیر اداری جهت جذب سرمایه گذاران و هنر همسوسازی و هم افزا نمودن سایر ادارات اجرایی توسط مدیران ارشد استانی و شهرستانی میتواند نقش تسریع کننده در توسعه و شکوفایی شهرستان داشته باشد ...


♦️ به امید شکوفایی و پیشرفت روزافزون 



✳️مطالبه مردم گفتار ماست...



  • خالدنیوز خالدآباد

فرمانداری نطنز

ماشاءالله شکاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی