خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

طی پیامی صورت گرفت:


قدردانی سرهنگ خدامیان از ستاد پشتیبانی راهیان نور


فرمانده سپاه ناحیه نطنز در پیامی از ستاد پشتیبانی راهیان نورشهرستان نطنز تشکر کرد.


به گزارش خبرگزاری بسیج از نطنز  متن پیام تشکر سرهنگ دوم پاسدار حسین خدامیان، فرمانده سپاه ناحیه نطنز از ستاد پشتیبانی راهیان نورشهرستان نطنز به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم


نکته اصلی و کلیدی در اردوهای راهیان نور، ایجاد زمینه برای «زیارت با معرفت» است(مقام معظم رهبری مدظله العالی)


بسیج و بسیجیان که به فرموده ی امام راحل« مصداقی از ایثار و فداکاری» هستند از هر فرصت و زمانی برای تحقق اهداف عالیه‌ی انقلاب اسلامی و سیر تکوینی و تکاملی نظام در جهت نیل به تمدن نوین اسلامی تلاش نموده و تمام توان و همت خویش را در مسیر پر پیچ و خم جهاد مصروف می‌دارند. لذا همواره در این پیچ تاریخی، خلوص و صفای باطنی و صداقت و استواری خویش را اثبات نموده‌اند.


آن موعد، این ایثار و فداکاری، معنایی فراتر از اندیشه و فکر بشری به خود می‌گیرد که ثمره های درخت تناور بسیج، شیرین‌ترین لحظه های حیات هر انسانی را که اوقات فراغت و استراحت و بویژه برای ایرانیان، ایام نوروز و لحظه تحویل سال است،برای اعلای کلمه الله و پیشرفت و تعالی حکومت دینی تخصیص داده و در مصداق راهیان نور و اردوهای جهادی عینیت می‌یابد.


کاروان‌های راهیان نور که میلیون‌ها انسان مشتاق را به مشاهد شهیدان فراخوانده و به مثابه بزرگترین عملیات فرهنگی کشور، نقش مبنایی در تحولات فکری و فرهنگی به ویژه در نسل نوجوان و جوان دارد...


سپاه ناحیه نطنز، ضمن خدا قوت به آحاد بسیجیان عزیز در برگزاری و اجرای با شکوه کاروان‌های راهیان نور؛ بر خود فرض می‌داند از ستاد پشتیبانی راهیان نور به ریاست فرماندار محترم و ادارات و نهادهایی که در این خصوص کمک کرده اند به ویژه شهرداری بادرود ، اداره صنعت ، معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان نطنزو... که در ایام نوروز و نیز قبل و پس از آن در ترویج و نشر فعالیت‌های ارزشمند بسیج همت می‌گمارند تقدیر و تشکر نموده و ارج نهد.

  • خالدنیوز خالدآباد

سرهنگ خدامیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی