خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

سخن شهردار خالدآباد با شهروندان در آستانه سال جدید

سه شنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۷، ۰۸:۵۶ ق.ظ

232a0f8e7aecb05446fc942dc3424b62.JPG

بسم الله الرحمن الرحیم

 

عید نوروز و فرارسیدن بهار طبیعت را به همشهریان عزیز و مهمانان گرامی تبریک عرض می نمایم. عید نوروز سرآغاز طراوت طبیعت و جوان شدن جهان و تازه شدن زندگی طبیعی انسان است و چه نیکوست همراه با طراوت جهان جان و دل انسان هم طراوت پیدا کند. نوروز زیباییهای زیادی دارد که زیباترین آن دید و بازدید و مستحکم کردن پیوندهای عاطفی میان افراد جامعه است. سال 1396 مثل همه سالهای دیگر و مانند همه زندگی انسانها پر از حوادث گوناگون بود. تلخیها و شیرینی ها ، شادیها و غمها ؛ اما در یک نگاه جمع بندی شده در شهر خالدآباد شاهد پیشرفت در زمینه های فرهنگی ، عمرانی ، آموزشی ، اجتماعی و ... بوده ایم. یک سال گذشت. مثل همه روزهای دیگر تقویم زندگی خوشحالیم که توانستیم عطر اقاقیای خدمت را در فضای معطر این شهر بگسترانیم و به مردم شهیدپرور و مهربانش تقدیم کنیم. بر رهگذر بودن عمر معتقدیم که اگر اینگونه نبود تقدیر ما نیز این چنین نبود حال آلبوم تلاش سال 1396 شهرداری را در برابر دیدگان روشنتان قرار می دهیم تا ورق بزنید و به نظاره بنشینید. صادقانه آمده ایم تا این دیوان را از عطر خوش حضور سبزتان بی نصیب نگذاریم و بر سر سفره مهربانی و لذت آن با شما هم لقمه شویم. نزد وجدان خود آسوده ایم که هرگز آرزوهای کوچکی برای این شهر و مردمان باوفایش نخواستیم و احساس می کنیم تا به امروز هر آنچه از دستانمان بر می آمده برای آسایش و آرامش همشهریان به کار گرفته ایم. ایمان داریم بر کلام مولایمان که فرمودند ارزش انسان به همت اوست. هرچند معترفیم بی نقص نبوده ایم که دیکته نانوشته بی غلط است اما قضاوت تلاشمان را به وجدان بیدار خودتان می سپاریم. در این فرصت شایسته است که بر اندیشه و همت والا و دستان سخاوتمندی که همیشه و در همه جا یاریگر ما بوده اند خصوصا همکاران گرامی ، اعضای محترم شورای اسلامی شهر و شهروندان فهیم شهر خالدآباد بوسه ای از سر محبت بزنیم. همشهریان گرامی یادتان جاویدان حضورتان مایه سرافرازی و افتخار وجودتان عشق و شرف است که در زمان خود برترین و پرافتخارترین بوده اید.

  محمدرضا سرافرازی خالدی - شهردار خالدآباد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی