خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

نطنز-نماینده نطنز و قمصر گفت:ورود کالای خارجی در بازار داخلی از دلایل رکود تولید داخلی است و توجه به کالای ایرانی می تواند واردات بی رویه را به کشور کنترل کند.

 به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز؛ مرتضی صفاری نطنزی در گفتگو با خبرنگاران؛ با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: تحقق این شعار  موجب کاهش نرخ بیکاری، ایجاد اشتغال پایدار و ریشه کن کردن فقر در جامعه خواهد شد. 

وی با بیان اینکه شعار حمایت از کالای ایرانی باید سرلوحه کار مسئولان و مردم قرار گیرد، افزود: تولید و خرید کالای ایرانی باعث خودکفایی و عدم وابستگی به خارج می شود، واردات و خروج ارز از کشور را کاهش داده و ظرفیت های شغلی افزایش می یابد. 

.

صفاری افزود: شعار حمایت از کالای ایرانی همچون شعارهای سال های پیش که توسط رهبر انقلاب انتخاب شده رهنمود سال کشور و دیدگاه ایشان نسبت به مسائل کشور را نشان می دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: شعارحمایت از کالای ایرانی می تواند کلید واژه و راهنمای مسئولان کشور در برنامه ریزی ها و عملکرد های خود در طول سال جاری باشد.

وی در خصوص آثار این شعار بر اقتصاد کشور، گفت: از مشکلات امروز جامعه ما شرایط نامطلوب اقتصادی و نبود اشتغال برای جوانان است که به طور حتم اگر از تولید داخلی حمایت شود حاصل آن افزایش تولید و کارکرد کارخانه ها و به دنبال آن بهبود شرایط اقتصادی کشور خواهد بود که در نتیجه معضلاتی چون بیکاری جوانان به دنبال تولید بیشتر و استخدام آن ها در شرکت های تولیدی، حل خواهد شد.

رییس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم و مسئولان باید در تحقق شعار سال تلاش کنند، اضافه کرد: در سال 97، سیاست های اقتصاد مقاومتی باید از حالت شعار، خارج و عملی شود و یکی از راه های اصلی تحقق آن، خرید کالای ایرانی است.

صفاری با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی باید به ارتقاء کیفیت کالای ایرانی همت کنند، اظهار کرد: اهمیت به تلاش کارگر ایرانی، رونق بازار و دلگرمی را به همراه می آورد و مسئولان متولی امر باید در راستای ارتقاء کیفیت کالاها و تولیدات داخلی تلاش کنند تا اجناس مورد نیاز مردم از دیگر کشورها وارد نشود.

صفاری با اشاره به لزوم بهبود کیفیت تولیدات داخلی در رقابت با تولیدات خارجی نیز تاکید کرد: امروزه ورود کالاهای مختلف خارجی در بازارهای داخلی کشور یکی از دلایل رکود تولید داخلی است و توجه به کالای ایرانی می تواند واردات بی رویه به کشور را کنترل کند.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای صنعتی در کشور ما از ظرفیت لازم برای ایجاد اشتغال پایدار برخوردارند و باید از این ظرفیت به منظور برطرف کردن معضل بیکاری و رونق تولیدات داخلی استفاده درستی شود.

نماینده نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: ورود به عرصه رقابت با کالای خارجی در شرایطی میسر خواهد شد که اجناس داخلی با کیفیت مطلوب مصرف کنندگان عرضه شود و لذا تولید کنندگان داخلی باید به این مسئله نیز توجه داشته باشند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی