خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

امام جمعه بادرود، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از آغاز تاسیس تاکنون توانسته است خدمات درخور توجهی را به محرومان و به خصوص روستائیان در نقاط محروم کشور آن هم در زمان وقوع بلایای طبیعی ارائه دهد، اما هنوز بسیاری از محرومان همچنان به خدمات این نهاد مقدس نیاز دارند و باید به صورت ویژه نیازهای آن ها را تامین کرد.

به گزارش پایگاه خبری آوای نطنز امام جمعه بادرود در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به این که عیب جویی به عنوان یک صفت رذیله روابط خوب، صمیمی و با نشاط خانواده را به هم می ریزد، از همگان خواست تا از دوستی با رفیق مکاری که خوبی های انسان را پنهان و عیبوبش را آشکار می کند، بپرهیزند.

حجت الاسلام علیرضا قاسمی با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله محمد باقر صدر و خواهر گرامی وی، افزود: این شهید بزرگوار علاوه بر نبوغ فکری و نوآوری علمی از جمله شخصیت های مطرح در حوزه اجتماعی و سیاسی در بین شیعیان عراق بود که از شروع مبارزات برای پیروزی انقلاب در کشور از سال ۴۲ تا زمان پیروزی و حتی بعد از آن، همواره از امام خمینی (ره) نیز حمایت می کرد.

وی از تمامی مسئولان و دست اندرکاران برگزاری مراسم اعتکاف در سطح بخش امامزاده قدردانی و اظهار امیدواری کرد تا آثار و برکات این مراسم کم نظیر که به برکت خون شهدا و پیروزی انقلاب حاصل شده است در طول سال و در تمام مراحل زندگی معتکفان و مجریان جاری باشد.

خطیب جمعه بادرود به فرمایش های رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه اسماعیل هنیه اشاره کرد و گفت: حمایت های همه جانبه جمهوری اسلامی از فلسطین و خطای نابخشودنی مذاکره با رژیم صهیونیستی از محورهای مهم و شاخص مطرح شده در پاسخ معظم له به نامه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین بود.

وی ۲۱ فروردین سالروز تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) را گرامیداشت و بیان کرد: امام راحل با هدف محرومیت زدایی، بسط عدالت اقتصادی و اجتماعی، ارتقاء توان اقتصادی مستضعفان و توجه به مسکن محرومان در همان اوایل پیروزی انقلاب دستور تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را صادر کردند.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از آغاز تاسیس تاکنون توانسته است خدمات درخور توجهی را به محرومان و به خصوص روستائیان در نقاط محروم کشور آن هم در زمان وقوع بلایای طبیعی ارائه دهد، اما هنوز بسیاری از محرومان همچنان به خدمات این نهاد مقدس نیاز دارند و باید به صورت ویژه نیازهای آن ها را تامین کرد.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به افتتاح حساب ۱۰۰ امام در کنار تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، به لزوم کمک های مردمی و مسئولان به این نهاد نیز اشاره و اظهار امیدواری کرد تا با نگاه ویژه دولت و ملت به این موضوع، هرچه زودتر مشکل تامین مسکن محرومان جامعه ریشه کن شود.

وی به حمایت های علنی ولیعهد عربستان از رژیم صهیونیستی اشاره کرد و با بیان این که این حمایت برای جمهوری اسلامی از قبل به اثبات رسیده بود، گفت: بن سلمان به صورت علنی ادعا کرده که با این رژیم منافع مشترکی دارند و به نوعی همسو بودن سیاست های خصمانه وهابیت و صهیونیسم را به ظاهر علنی کرده است اما نه تنها از شکست های متوالی سیاست های آل سعود کم نخواهد شد، بلکه آن ها به زودی سیلی محکمی نیز خواهند خورد.

امام جمعه بادرود بیست فروردین سالروز قطع رابطه ایران با آمریکا را یک نقطه عطف در آغاز حرکت روبه عزت و استقلال خواند و خاطر نشان کرد: بعد از قطع ارتباط همه جانبه جمهوری اسلامی با آمریکا، آن ها از آن زمان تا کنون به شیوه های مختلف سعی در براندازی نظام داشتند و هرچه در طرح های خود هزینه کرده و وقت گذاشتند، بازهم ناکام ماندند و البته بازهم شکست خواهند خورد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی