خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

امام جمعه موقت نطنز، گفت: بهترین راه برای تحقق شعار سال، تلاش برای عملی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی است و جمهوری اسلامی باید با تکیه بر دانش بومی خود و البته همت جوانان مومن و انقلابی، با هنر خود هجمه های بدخواهان را دفع و آن ها را خوار کند.

به گزارش پایگاه خبری آوای نطنز امام جمعه موقت نطنز در خطبه های نماز جمعه این هفته با تاکید بر این که تقوا عامل خیر و برکت در دنیا و آخرت و نهایت خواست خداوند از انسان ها است، اظهار کرد: به فرموده امام علی علیه السلام وفای به عهد، سخن راست گفتن و امانت داری از نشانه های یک انسان با تقوا است.

حجت الاسلام ابوالفضل مجیدی تبار سالروز شهادت شهید آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی را گرامیداشت و با بیان این که هنر انقلاب اسلامی یک مجموعه تاثیرگذار در راه حفظ ارزش ها است، افزود: باید از این ظرفیت عظیم برای حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی در تمامی حوزه ها نهایت بهره را برد.

وی شهادت حضرت امام موسی الکاظم علیه السلام را تسلیت گفت و از برگزاری مراسم عزاداری و روضه خوانی در شب شهادت این امام همام در آستان مقدس امامزاده رقیه خاتون (س) نطنز خبر داد.

خطیب موقت جمعه نطنز با تاکید بر این که انسان باید چشم عبرت بین داشته باشد و از حوادث تاریخ و آن چه در اطراف خود می بیند درس بیاموزد، گفت: آنچه از برجام در نهایت نصیب ملت ایران شد، هیچ است و بدبختی بزرگتر آن است که رئیس جمهور آمریکا باید آن را تایید کند و اگر تایید نکند هیچ بهره ای نصیب کشور نمی شود.

وی ادامه داد: آمریکایی ها هرگز از توافق هسته ای خارج نمی شوند و هیچ گاه برجام را پاره نمی کنند چرا که برجام به سود آن ها و برای شکست نخوردن آن ها طراحی شده و یک توافق بد برای جمهوری اسلامی است.

امام جمعه موقت نطنز اضافه کرد: این روزها دشمنان نظام نه تنها برخلاف توافق موجود در حال افزایش تحریم ها علیه کشور هستند بلکه از طرف دیگر تلاش می کنند تا برجام های بعدی را نیز به خصوص در حوزه دفاعی بر مردم تحمیل کنند ولی ملت و رهبر هرگز زیر بار این توافق ها نخواهند رفت.

وی به صحبت های اخیر رئیس جمهور آمریکا در مورد سعودی ها اشاره و تاکید کرد: جمهوری اسلامی بعد از حدود ۴۰ سال از قطع روابط با آمریکا، همچنان هر روز نسبت به دیروز قدرتمند تر می شود اما حکام سعودی برخلاف آن همه خوش خدمتی به آمریکایی ها، اگر زمانی برای آن ها نفعی نداشته باشند، تهدید می شوند.

حجت الاسلام مجیدی تبار افزود: ولیعهد عربستان این روزها آل سعود و صهیونیست ها را دارای منافع مشترک دانسته و به صورت علنی از سیاست های رژیم صهیونیستی حمایت کرده است، بن سلمان این را بداند که سیاست های وی در آخر منجر به نابودی حکومت آل سعود آن هم به دست مدافعان عرب خواهد شد.

وی تصریح کرد: بهترین راه برای تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی»، تلاش برای عملی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی است و جمهوری اسلامی باید با تکیه بر دانش بومی خود و البته همت جوانان مومن و انقلابی، با هنر خود هجمه های بدخواهان را دفع و آن ها را خوار کند.

امام جمعه موقت نطنز از اقشار مختلف مردم در سطح شهرستان خواست تا در چهارمین همایش علم و عزت شهرستان نطنز که به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای در ۱۹ فروردین و در سالن شهید منوچهری برگزار می شود، حضوری پرشور داشته باشند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی