خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

رئیس شورای شهر خالدآبادگفت: ساخت شهرک دامپروری را برای رونق اشتغال پایدار در این منطقه ضروری می‌دانم، اما مسئولان دولتی نیز باید زمین و تسهیلات مالی مورد نیاز  آن را فراهم کنند.   

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی شریفی در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: شغل بیشتر مردم این شهر کشاورزی و دامداری است و با توجه به بحث بحران آب و مشکلات زراعت پیشنهاد ایجاد یک شهرک دام را به اداره جهاد کشاورزی شهرستان نطنز داده‌ایم.

وی با بیان اینکه مردم نیز علاقه‌مند به ساخت چنین مجتمعی هستند، ادامه‌داد: آغل‌های دامی پراکنده است و ساخت شهرک دامپروری را برای رونق اشتغال پایدار در این منطقه ضروری می‌دانم، اما مسئولان دولتی نیز باید زمین  و تسهیلات مالی مورد نیاز آن را فراهم کنند.

حجت الاسلام شریفی، تصریح‌کرد: جلوگیری از ساخت پراکنده دامداری‌ها، امنیت از سرقت، تامین سریع سوخت، رسیدگی مناسب بهداشتی، تولید و عرضه بهتر لبنیات و گوشت و … از مزایای ایجاد این شهرک دامپروری است.

وی یادآوری‌کرد: دامپروری می‌تواند تا حد زیادی مشکل بیکاری جوانان را رفع کند و اگر وام‌های کم بهره به آنان داده شود در این شرایط می‌توانند تعدادی دام سبک ( گوسفند و بز) خریداری کرده و آنها را پرورش دهند، همچنین با توجه به بحث خشکسالی علوفه را نیز می‌توان از مناطق دیگر وارد این شهر نمود.

رئیس شورای اسلامی شهر از ورود گوسفندان اصلاح نژاد شده در دو سال اخیر به “خالدآباد” خبر داد و گفت: این نوع دام در سال دو دفعه زایمان دارد و شیر نسبتا بیشتری نیز می‌دهد که پرورش آن صرفه اقتصادی خوبی دارد.

حجت الاسلام شریفی در پایان گفت: در سال‌های اخیر خیلی از افراد جوان خالدآبادی برای کار به تهران و سایر شهرها مهاجرت کرده‌اند، و برخی از مردم نیز به کارخانجات شهر نطنز هر روز می‌روند که مشکلاتی به دنبال دارد‌، بنابراین درخواست ایجاد واحدهای صنعتی را داریم که البته به مصرف آب در این ناحیه بیابانی نیازی نداشته باشد.

کدخبرنگار: 711  

  • خالدنیوز خالدآباد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی