خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

امام جمعه بادرود گفت: بعضی از مسئولان در جمهوری اسلامی اگرچه از سفره ولایت فقیه ارتزاق می کنند، اما برخلاف مسیر ایشان حرکت می کنند و یقینا اگر کسی بخواهد در مقابل ولایت بایستد خائن به نظام و انقلاب معرفی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای نطنز امام جمعه بادرود در خطبه های امروز نماز جمعه  ضمن تسلیت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، اظهار کرد: امام (ره) با درایت، بصیرت و موقعیت شناسی بی نظیر خود و با حمایت توده های مردم توانست ملت بزرگ ایران را از زیر سلطه طواغیت نجات داده و نظام مقدس جمهوری اسلامی را جایگزین نظام دو هزار و ۵۰۰ ساله طاغوتی کند.

حجت الاسلام علیرضا قاسمی افزود: اهداف و اندیشه های امام (ره) هنوز هم بعد از سال های سال برای جمهوری اسلامی در تمامی حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی راه گشا است و تبیین و تشریح آن هم برای مردم و هم برای مسئولانی که شاید آگاهی جامعی از شرایط امروز کشور ندارند یک ضرورت است.

وی با تاکید بر این که احیای یاد و نام امام راحل وظیفه همه مردم و مسئولان است، تصریح کرد: گرچه انقلاب اسلامی بعد از ۱۰ سال بنیانگذار کبیر خود را از دست داد ولی به لطف خداوند خلف صالحی برای ملت ایران انتخاب شد که دوست و دشمن در درایت، فقاهت، بصیرت و شجاعتش انگشت حیرت به دهان گرفته اند.

خطیب جمعه بادرود با بیان این که ما باید شکرگذار چنین نعمت بزرگی در نظام و انقلاب باشیم، گفت: بعضی از مسئولان در جمهوری اسلامی اگرچه از سفره ولایت فقیه ارتزاق می کنند، اما برخلاف مسیر ایشان حرکت می کنند و یقینا اگر کسی بخواهد در مقابل ولایت بایستد خائن به نظام و انقلاب معرفی خواهد شد.

وی با گرامیداشت یاد و نام شهدای ۱۵ خرداد سال ۴۲، این روز را نقطه عطفی در آغاز حرکت به سوی پیروزی انقلاب معرفی و بیان کرد: مردم در این روز برای حمایت از امام خمینی (ره) که به استکبار جهانی حمله کرده بود به خیابان ها آمدند و توسط عمال ستم شاهی به خاک و خون کشیده شدند.

امام جمعه بادرود از تلاش برای فراگیر کردن بدحجابی در جامعه انتقاد و به والدین توصیه کرد تا با حفظ حرمت و توجیه اعضای خانواده این بی تفاوتی ها که در جامعه اسلامی پذیرفتنی نیست را در مورد این اصل مهم، از خود دور کنند.

وی همچنین به فرارسیدن لیالی قدر اشاره کرد و افزود: ماه مبارک رمضان ماه دعا، استغفار و آمرزش است و این شب ها نیز که سرنوشت انسان ها نیز در آن رقم می خورد را باید به درستی درک کرد تا انسان بتواند در طول سال از مواهب آن بهره مند شود.

حجت الاسلام قاسمی همچنین به روز جهانی قدس اشاره و تاکید کرد: با توجه به سیاست های سخیف و پوچ رئیس جمهور آمریکا در مورد قدس و آشکار شدن دشمنی های روز افزون آن ها علیه جمهوری اسلامی، امسال باید راهپیمایی روز جهانی قدس که مربوط به اسلام است بیش از سال های دیگر پرشور و شعور برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد: به فرموده امام صادق علیه السلام حرمت نگه داشتن پیامبر و آل رسول (ص)، دین خدا، مومن و کعبه بر همه مسلمانان واجب است و کسی حق ندارد حریم آن ها را بشکند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی