خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

مشکلات مددجویان با حضور رئیس سازمان بهزیستی بررسی می شود/ راه اندازی مرکز سالمندان در بادرود منوط به مشخص کردن محل ساختمان و تجهیز آن است
نماینده نطنز گفت: در جلسه ای که به زودی با دعوت از رئیس سازمان بهزیستی کشور در شهرستان نطنز برگزار خواهد شد همه مشکلات مربوط به مددجویان و کارکنان اداره بهزیستی شهرستان بررسی و پیگیری خواهد شد.


به گزارش پایگاه خبری آوای نطنز نماینده مردم شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز با حضور در اداره بهزیستی شهرستان نطنز با کارکنان این اداره دیدار کرد.

مشکلات مددجویان و کارکنان بهزیستی نطنز با حضور رئیس سازمان بهزیستی بررسی می شود

نماینده مردم شهرستان نطنز و بخش قمصر ضمن تبریک هفته بهزیستی، خدمت رسانی به محرومان و نیازمندان جامعه را نوعی عبادت خواند و اظهار کرد: قانون جامع حمایت از حقوق معلولان که در مجلس به تصویب رسید، بر تامین مسکن معلولان تاکید کرده است و همه ادارات و نهادهای مربوطه باید با بهزیستی در این زمینه همکاری کنند.

مرتضی صفاری نطنزی مناسب سازی و تسهیل حضور معلولان در جامعه را ضروری و مورد توجه برای همه ادارات و نهادهای دولتی و عمومی به ویژه شهرداری ها دانست و افزود: در عرصه پیشگیری از آسیب های اجتماعی همه دستگاه های دولتی و عمومی موظف هستند تا اقدامات و فعالیت های لازم را انجام دهند و بهزیستی هم باید در خصوص تامین امکانات و برگزاری دوره های آموزشی برای ارتقاء آگاهی عمومی افراد جامعه از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکند.

وی خاطر نشان کرد: در جلسه ای که به زودی با دعوت از رئیس سازمان بهزیستی کشور در شهرستان نطنز برگزار خواهد شد همه مشکلات مربوط به مددجویان و کارکنان اداره بهزیستی شهرستان بررسی و پیگیری خواهد شد.

حسین عراقی رییس دفتر نماینده به همراه رییس، کارشناس و مددکار واحد توانبخشی اداره در منازل سه نفر از معلولان تحت پوشش حضور یافته، آن ها را مورد تفقد قرار داده  و از نزدیک در جریان مشکلات آن ها قرار گرفتند.

راه اندازی مرکز سالمندان در بادرود منوط به مشخص کردن محل ساختمان و تجهیز آن است

مهدی محبی با بیان این که این اداره در موضوع درمان اعتیاد، خدماتی را در کمپ سپیده دم رهایی به طور مستمر و در طول سال ارائه می دهد، افزود: در هفته بهزیستی به صورت ویژه بحث اختصاص کمک هزینه درمان و مشاوره های خانوادگی، تحصیلی و فردی به دو مرکز راه فردای نطنز و آفتاب امید بادرود وجود داشته و به آن ها رایانه و کمک هزینه داده شده است.

وی تصریح کرد: در بحث مهم مشاوره های ژنتیک که متاسفانه مرکز مشاوره آن در شهرستان ما وجود ندارد و این نوع مشاوره یکی از راهکارهای پیشگیری از معلولیت است، با اختصاص یارابرگ به افراد متقاضی و همچنین معرفی پزشکان عمومی و کارشناسان ارشد ژنتیک که متقاضی راه اندازی مرکز ژنتیک در نطنز باشند وارد عمل خواهیم شد.

رئیس بهزیستی نطنز ادامه داد: همچنین در خصوص خانواده هایی که سابقه معلولیت در آن ها وجود دارد تا مرحله نهایی مشاوره ژنتیک، تمام هزینه های آن ها پرداخت می شود.

وی گفت: مراکز تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان نطنز در حوزه اجتماعی و توانبخشی منحصر به شهرستان نیست و حتی از شهرهای دیگر و استان های دیگر پذیرش وجود دارد.

محبی در پاسخ به دلایل عدم تاسیس مرکز سالمندان بادرود و عدم پذیرش سالمندان مرد در مرکز نطنز خاطر نشان کرد: مرکز سالمندان ما مرکز جامع است که ده نفر سالمند اعم از زن و مرد را پذیرش می کند اما مشکل آسانسور در طبقه فوقانی باعث عدم پذیرش سالمندان مرد بوده است.

وی افزود: یک سری کمک هایی از طرف خیران برای راه اندازی آسانسور شده است که همچنان تقاضای کمک های بیشتر به این مرکز سالمندان را با توجه به هزینه بالای نگهداری سالمندان و هزینه‌های جاری خود مرکز داریم چرا که این مرکز با توجه به سرمایه شخصی دو تن از معتمدان اداره می شود.

رئیس اداره بهزیستی نطنز با بیان این که در بادرود هم متقاضی تاسیس مرکز سالمندان وجود دارد خاطر نشان کرد: راه اندازی این مرکز منوط به این است که کسانی که موافقت اصولی آن را دریافت کردند باید بحث مشخص کردن محل ساختمان و تجهیز و رساندن آن به استاندارد مد نظر بهزیستی و اماکن و غیره را نیز حاصل کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی