خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

امام جمعه بادرود گفت: امروز همه مردم و مسئولان وظیفه دارند تا از دولت برای برون رفت از این مشکلات به وجود آمده حمایت کنند و البته دولت هم وظیفه دارد تا فرماندهی در جنگ اقتصادی را به مانند شرایط جنگ اقتصادی و بلکه بسیار بالاتر مدیریت کند تا هجمه های دشمن در این زمینه با دفاع و یا حتی با هجوم جبهه انقلاب خنثی شوند.

به گزارش پایگاه خبری آوای نطنز امام جمعه بادرود در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار کرد: اهل بیت علیهم السلام مظهر تمام کرامت ها، خوبی ها و بزرگی ها هستند، اهل خدمت به مردم بوده و هرگز بر کسی منت نمی گذاشتند، تمام این صفات باید الگوی مسئولان در تمام رده ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

حجت الاسلام قاسمی به دیدار اخیر رئیس جمهور و هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب و ترسیم نقشه راهبردی معظم له برای دولت در حوزه اقتصادی اشاره کرد و افزود: تلاش برای ایجاد ثبات اقتصادی در جامعه با تهیه نقشه راه اقتصادی، لزوم حضور مسئولانی با عزمی راسخ و مدیریتی جهادی در حوزه اقتصادی و نزدیک تر شدن مسئولان با مردم و درخواست از آن ها برای حضور فعال تر در میدان برای مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن از جمله رهنمودهای رهبر انقلاب به دولت برای برون رفت از وضعیت کنونی اقتصادی بود.

وی اضافه کرد: حضور پرنگ دولت در میدان مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن، ضرورت برخورد قاطع با متخلفان اقتصادی، تقویت بخش خصوصی و ضرورت نشان دادن اقتدار جمهوری اسلامی در این حوزه در مقابل بیگانگان از دیگر توصیه های رهبر انقلاب به دولت بود.

خطیب جمعه بادرود تصریح کرد: بعد از ناامیدی دشمن از رویارویی با نظام در جبهه نظامی، هم اکنون تمام جبهه استکبار هم پیمان شده اند تا جمهوری اسلامی را در حوزه اقتصادی زمین گیر کرده، مردم را در مقابل انقلاب قرار دهند تا بدین گونه نظام را از پای درآورند اما در این حوزه نیز به مانند تمام نقشه های خود در طول این ۴۰ سال از عمر انقلاب، هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

وی تاکید کرد: امروز همه مردم و مسئولان وظیفه دارند تا از دولت برای برون رفت از این مشکلات به وجود آمده حمایت کنند و البته دولت هم وظیفه دارد تا فرماندهی در جنگ اقتصادی را به مانند شرایط جنگ اقتصادی و بلکه بسیار بالاتر مدیریت کند تا هجمه های دشمن در این زمینه با دفاع و یا حتی با هجوم جبهه انقلاب خنثی شوند.

حجت الاسلام قاسمی اضافه کرد: اگر تمام دنیای استکبار هم جمع شود نمی تواند جمهوری اسلامی را با پشتوانه این توده عظیم مردمی فلج کند، ملتی که از رمضان و محرم درس گرفته است و شهادت افتخارش است هرگز تسلیم زورگویی و زیاده خواهی جبهه ظلمی که قرآن کریم بارها از باز گردانده شدن مکر و حیله به خودش سخن گفته است، نخواهد شد.

امام جمعه بادرود به مشکلات موجود در منطقه اشاره و خاطر نشان کرد: آستان مقدس امامزادگان آقاعلی عباس و سید محمد(ع) رتبه چهارم را در بین بقاع متبرکه در جذب گردشگری مذهبی در کشور دارد و البته مزین به قدوم متبرک رهبر معظم انقلاب نیز شده است، هیئت دولت مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار را برای این آستان تخصیص داده است و متاسفانه جذب این مبلغ تاکنون با موانعی روبرو بوده است که باید این موانع برطرف شود.

وی از شورای اسلامی شهر و شهرداری بادرود بخاطر پیگیری و تکمیل طرح عمرانی در بادرود که بنام امام رضا (ع) نامگذاری شده است قدردانی کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی