خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

نماینده نطنز گفت: متاسفانه دولت هم دچار مشکلات ساختاری است و من هم مخالف تعویض تیم اقتصادی دولت نیستم اما مشکل ما بزرگتر است و باید این ساختارها تصحیح شود

به گزارش پایگاه خبری آوای نطنز مرتضی صفاری نطنزی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار آوای نطنز در پاسخ به علت عدم امضای طرح سوال از رییس جمهور، اظهارکرد: بنده به دلیل عضویت در کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی از بسیاری مسائل با خبرم و اطلاعات من در این خصوص شاید زیاد باشد و طبیعی است که سوال از وزیر و رئیس جمهور حق قانونی مجلس است و در شرایط مختلف می شود از آن استفاده کرد و این جزو وظایف حوزه نظارتی مجلس است.

سوال از رئیس جمهور به سود مصالح کشور نخواهد بود

نماینده مردم شهرستان نطنز و بخش قمصر با بیان این که هدف در طرح سوال از رئیس جمهور مهم است، افزود: امروز که با هجمه دشمنان و میل به ایجاد آشوب داخلی توسط آن ها روبرو هستیم و دائما شعار وحدت می دهیم نباید زمینه موفقیت دشمنان را فراهم کنیم چرا که دشمنان ما در کمین هستند تا از هر روزنه ای به ما ضربه بزنند.

وی تصریح کرد: تمرکز دشمنان نظام و انقلاب بر روی بر به هم ریختن وضعیت کشور است و در این شرایط سوال کردن از رئیس جمهور و چنگ اندازی به صورت همدیگر مناسب نیست و به سود مصالح کشور نخواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که شرایط کنونی برای سوال از رئیس جمهور مناسب نیست، گفت: سیستم اقتصادی ما طبعا ضعف هایی دارد و ما در کمیسیون امنیت ملی به صورت مشترک با کمیسیون های دیگر در خصوص بحث قاچاق پیگیری هایی را انجام داده ایم، نارسایی ها و از هم گسیختگی هایی در ساختار اقتصاد کشورمان وجود دارد که تا رفع نشود نمی توان بحث قاچاق را به صفر رساند.

وی اضافه کرد: بحث فساد و مشکلات بانکی هم در ماه های اخیر پیگیری شده و همین نارسایی ها بستری شده است تا آمریکایی ها علنا از براندازی سخن بگویند و اعلام کنند که تغییر نظام هدف آن ها است.

وی ادامه داد: معاندان حتی تاکید می کنند که قصد دارند از طریق داخلی و نه با اتکا به نیروی نظامی نقشه براندازی را اجرا کنند، بنابر این بنده معتقدم این سوال از رییس جمهور نه تنها کمکی به بحث اقتصادی ما نمی کند بلکه بهانه های بیشتری به دست دشمنان می دهد و همچنین مشکلات داخلی ما را با چنگ اندازی به صورت هم، افزایش می دهد.

۲۲ چالش در حوزه اقتصادی شناسایی شده است

صفاری نطنزی در پاسخ به این سوال که مشکلات حال حاضر در حوزه اقتصادی چیست، ابراز کرد:
از ابتدای سال در جلسه ای که در مجلس داشتیم ۲۲ مورد مشکل، بحران و چالش در حوزه اقتصادی کشور مطرح شد که آن جا هم تاکید همگان بر این بود که باید با هماهنگی و اتحاد آن مشکلات را مرتفع کرد.

وی افزود: برای حل مشکلات باید از مسائل سیاسی و جناحی فراتر رفت و تاکید رهبر معظم انقلاب هم بر همین موضوع بوده است که مبادا اقتدار دولت زیر سوال برود و لذا نباید بر خلاف این فرمایش رهبری حرکت کرد.

نماینده نطنز بیان کرد: رهبر انقلاب شورای هماهنگی اقتصادی را با شرکت سران سه قوه و تعدادی از کمیسیون های مجلس تاسیس کردند و این ها پیوسته با یکدیگر نشست دارند و دولت مصوبات آن ها را پیگیری می کند، در حال حاضر رئیس جمهور خارج از این تشکل نیست و دولت به تنهایی نمی تواند این مشکل را حل کند و از طرفی این سوالات هم سوالات تازه ای نیست.

مخالف تعویض تیم اقتصادی دولت نیستم

وی در خصوص راهکارهای رفع مشکلات اقتصادی موجود، تصریح کرد: متاسفانه دولت هم دچار مشکلات ساختاری است و من هم مخالف تعویض تیم اقتصادی دولت نیستم اما مشکل ما بزرگتر است و باید این ساختارها تصحیح شود، باید بحث تصدی گری های دولت و شرکت های دولتی بهبود یابد و بدنه دولت سبک تر شود که در حال حاضر مسئولیت های دولت اجازه فعالیت بهتر را نمی دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: پیشنهاد برای بهبود شرایط اقتصادی دولت این است که سیستم بانکی ما حتما باید اصلاح و شفاف شود و به وضعیت صندوق های بازنشستگی رسیدگی شود.

صفاری نطنزی تاکید کرد: باید وضعیت موسسات مالی و اعتباری ما روشن شود و این چیزی که امروز به عنوان فعالیت بانکی ما شاهد آن هستیم، شرکت های بیمه باید وضعیت شفافی پیدا کنند و بدنه دولت باید تصحیح شود و برخی مدیریت ها باید به بخش خصوصی واگذار شود و بودجه دولت هم نباید صرف پروژه های زیانبار شود.

اقتصاد مقاومتی باید به قانون تبدیل شود

وی همچنین به ساختار برخی وزارتخانه ها اشاره و خاطر نشان کرد: بدنه وزارتخانه هایی که بزرگ هستند باید کوچک تر شده و حقوق بگیران دولتی باید کم شوند، ساختار اقتصادی ما باید از تک محصولی نفت خارج شده و اقتصاد مقاومتی به عنوان یک قانون اعمال شود و بدون شک می توان از رونق حوزه های گردشگری و توریسم به عنوان جایگزین مناسب برای درآمد نفتی بهره برداری کرد.

در روزهای اخیر که موضوع طرح سوال از رئیس جمهور توسط تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، عدم امضای این طرح توسط مرتضی صفاری نطنزی نماینده مردم شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی با واکنش های متفاوتی در رسانه های شهرستان روبررو بوده است.

  • خالدنیوز خالدآباد

دکتر مرتضی صفاری نطنزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی