خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

نطنز-با حکم استاندار اصفهان، هشتمین بخشدار بخش امامزاده معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، یوسف حسنی، فرماندار نطنز صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه بخشدار جدید بخش امامزاده اظهار کرد: انتظار داریم بخشدار جدید بخش امام زاده تکریم ارباب رجوع، رعایت قانون و حقوق شهروندی را سرلوحه کار خود قرار دهد، زیرا مردمان کویر، سخت کوش، نجیب و در عین حال دارای هوش سیاسی بالایی هستند.

وی ادامه داد: مسئولان باید از پرداختن به مسایل حاشیه‌ای و تفرقه انگیز پرهیز کنند و خدمت به مردم و خوش خلقی و گشاده‌رویی را در اولویت قرار دهند.

فرماندار نطنز افزود: توجه به سازمان‌های مردم نهاد، استفاده از ظرفیت‌های بالای نخبگان و فرهیختگان ساکن و غیر ساکن منطقه بادرود می تواند در رشد و پویایی بخش موثر باشد.

وی تصریح کرد: مسئولان باید با اصحاب رسانه و خبرنگاران تعامل و همراهی داشته باشند، زیرا حضور مثبت رسانه‌ها عاملی جهت تقویت و رشد و تعالی منطقه خواهد بود.

حسنی گفت: پذیرش مسئولیت یک امانت الهی است و برای پاسداشت آن باید تلاش زیادی شود.

مسئولان باید در هر پست و مقامی جوابگوی مردم باشند

حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی، امام جمعه بادرود در ادامه این آیین با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری برای خدمت بی منت به مردم اظهار کرد: مسئولان باید در هر پست و مقامی جوابگوی مردم باشند و بدون هیچ منتی هر آنچه که می توانند را انجام دهند و گره گشای مشکلات مردم باشند.

وی افزود: مردم مناطق محروم بیش از دیگران نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان هستند و باید تلاش بیشتری در مناطق محروم انجام شود تا آنان نیز همچون دیگر مناطق از تمامی امکانات برخوردار باشند.

 از نظرات کارشناسان در پیشبرد امور استفاده خواهیم کرد

احمدرضا اصغری، بخشدار جدید بخش امامزاده در ادامه اظهار کرد: حضور در میان مردم و رعایت قانون را طبق سیاست‌های ابلاغی در جهت توسعه و عمران بخش به کار خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه روستاها زیربنای توسعه کشور هستند، گفت: در جهت پیشبرد برنامه‌ها و خدمت به مردم منطقه با صاحب نظران مشورت می‌کنم تا بتوانم به نحو احسن برنامه‌های مسئولیت خود را اجرایی کنم.

به گزارش ایمنا، در این مراسم از زحمات سعید باقرپور، تقدیر و احمدرضا اصغری به عنوان هشتمین بخشدار بخش بخش امامزاده معرفی شد.

  • خالدنیوز خالدآباد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی