خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

به گزارش خالدنیوز به نقل از خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام روح‌الله امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته نطنز با اشاره به میلاد حضرت مسیح و تبریک آن، اظهار کرد: انتظار می‌رود در سایه مکتب حیات‌بخش حضرت عیسی مسیح پیروان آن حضرت با رهبران ظلم و خائن به جامعه بشریت به مبارزه برخیزند.

امام‌جمعه نطنز با اشاره به فرمایشات ارزشمند مقام معظم رهبری در هفته گذشته در درس خارج از فقه، افزود: همه مردم و مسؤولان در نظام اسلامی باید ساعت‌ها در مورد فرمایشات مقام معظم رهبری دقت نظر کنند و بدانند که در روز قیامت با دست‌های بسته به محشر آورده می‌شوند و اگر آنجا به مردم خدمت کرده باشند و کارشان را درست انجام داده باشند آزاد شده و به بهشت می‌روند و اگر خدای‌نکرده کارشان را درست انجام نداده باشند و به مردم و جامعه خیانت کرده باشند زنجیر را بر دستانشان اضافه و حسابشان با کرام‌الکاتبین است.

وی دنیاطلبی را سرمشق سرمنشأ همه اشتباهات و مشکلات برشمرد و گفت: مشکلات نظام اسلامی امروز از ناحیه برخی از مسؤولان است که اسیر ثروت‌اندوزی، اشرافی‌گری و حقوق نجومی شده‌اند و کسانی که میلیاردها تومان هزینه می‌کنند تا به مسؤولیتی دست پیدا کند باید جوابگوی عملکردشان در دنیا و آخرت باشند.

امینی خاطرنشان کرد: مردم ما که برای خدا قیام کردند، برای خدا جهاد کردند و بیش از ۲۰۰ هزار شهید دادند و سختی‌ها را تحمل‌کردند تا این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن برسانند؛ پس دلیلی برای خیانت به مردم نیست و باید مسؤولان هوشیار باشند.

امام‌جمعه نطنز ادامه داد: امروز نکته‌ای که مقام معظم رهبری می‌فرماید از روی حساب است و ایشان منصب نیابت ولی‌عصر را دارد و اگر امروز می‌فرماید آمریکا در حال افول و سقوط است این‌یک حقیقت است که همه ما باید آن را باور داشته باشیم.

 وی گفت: متأسفانه برخی از مسؤولان ما هنوز دل را درگرو آمریکا و اروپا گذاشته‌اند که آن‌ها باید بدانند که آمریکا کدخدای عالم نیست چون خدا بالای سرماست؛ آمریکا امروز در منطقه با همکاری صهیونیست‌ها، عربستان وهابی و انگلیس در حال توطئه علیه انقلاب هستند ولی به فضل الهی شکست‌خورده و می‌خورند.

امینی اذعان کرد: باید مواظب توطئه آمریکا باشیم و آن‌ها می‌خواستند سال ۹۷ را برای ما تلخ کنند، ولی با هوشیاری ملت عزیز هیچ کاری نتوانستند بکنند و ممکن است برای سال ۹۸ توطئه کنند که باید همواره مواظب توطئه آمریکا باشیم هرچند که آن‌ها نمی‌توانند هیچ غلطی بکنند.

امام‌جمعه نطنز خاطرنشان کرد: آمریکا در حال فرار از منطقه است و اگر ترامپ در خصوص خروج سوریه مطلبی می‌گوید، شاید جنگ تبلیغاتی باشد ولی بیان همین مطلب هم دلیل شکست و ناامید شدن از تسلط بر منطقه است، منطقه‌ای که آن‌ها میلیاردها دلار خرج کردند تا بر غرب آسیا مسلط شوند اما امروز رسوایی آن‌ها هم عالم را گرفته است و فرار آمریکا از سوریه نشانه شکست آمریکاست.

وی گفت: وقتی قدرت مقاومت در ابعاد مختلف فراگیر می‌شود، آمریکا چاره‌ای جز فرار ندارد و امروز مفتخریم که مقاومت چنان پیشرفتی کرده که پهپاد آمریکا را با سلاح لیزر ساقط می‌کند و وحشت را به دل آمریکایی‌ها می‌اندازد؛ امروز موشک‌های سپاه در سه کیلومتری پایگاه آمریکا بر سر مزدوران آمریکایی داعش فرود می‌آید و امروز انصار الله یمن در حال پیروزی است و حماس از موشک‌های جدید خود رونمایی می‌کند.

امینی ادامه داد: امروز بین مزدوران و استکبار جهانی و مسؤولانشان اختلاف افتاده است و رسوایی آل‌سعود و عدم همراهی دنیا با آمریکا ملت هوشیار و صبور رهبر حکیم جوانان با اخلاص این‌ها همه اشراف اطلاعاتی امنیتی ایران در منطقه و جهان است و کارهای ضد جاسوسی همه نشانه افول آمریکا و اقتدار همه‌جانبه ایران اسلامی در آستانه چهل‌سالگی است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی