خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

به گزارش خالدنیوز به نقل از خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام روح‌الله امینی ظهر امروز (جمعه) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته نطنز اظهار کرد: فتنه بلا و مصیبت اجتماعی است که در صورت عدم توجه به‌ فرمان رهبر معظم انقلاب و پیامبر الهی این فتنه اتفاق می‌افتد و این فتنه نه‌ تنها دامن فتنه‌گران را که دامن همه جامعه را می‌گیرد.

امام‌جمعه نطنز افزود: امروز جامعه آبستن فتنه‌های زیادی است و اگر از رهبرمان اطاعت نکنیم این فتنه‌ها به وجود می‌آید، یکی از فتنه‌ها فتنه‌های عقیدتی است که در سایه عدم توجه به فضای مجازی در حال به وجود آمدن هست.

وی در ادامه بیان کرد: در تلگرام روزها صدها هزار شبهه عقیدتی علیه نظام و انقلاب و اسلام می‌گویند اما هیچ برخوردی با آن‌ها نمی‌شود و سرورهای آنان مورد حمایت قرار می‌گیرد.

امینی گفت: فتنه دیگر فساد مالی است، رهبر معظم انقلاب نسخه رفاه، آسایش و آرامش کشور را با نام اقتصاد مقاومتی ابلاغ کردند، اما مجریان در میدان عمل به اقتصاد برجامی اتکا کردند و چشمشان به آمریکا و اروپا بود، مطمئناً آن‌ها هیچ نسخه شفابخشی را برای ما به کار نخواهند بست ما باید به اقتصاد مقاومتی روی بیاوریم.

امام‌جمعه نطنز اذعان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی همه ملت، مسؤولان و ظرفیت‌ها به میدان بیایند و بر اساس آنچه خدای عالم در ایران‌زمین قرار داده است از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و وقتی استفاده کردیم به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

وی خاطرنشان کرد: وقتی دشمن در برخی مسؤولان نظام نفوذ می‌کند و بر شخصیت‌ها تأثیرگذار می‌شوند، وقتی عوامل و نفوذی‌های سازمان‌های جاسوسی در مراکز مهم تصمیم‌گیری و مدیریتی نفوذ کرده و تصمیماتی علیه کشور و نظام گرفته می‌شود این می‌شود که هیچ توجهی به اقتصاد مقاومتی نمی‌شود که سند عزت و اقتدار ملت ایران است که حاصل کار صدها هزار ساعت کار کارشناسان به‌ عنوان اقتصاد مقاومتی است.

امینی در ادامه مطرح کرد: روزی که فرمان اقتصاد مقاومتی صادر شد اگر عمل می‌کردند تحریم‌ها هیچ اثری نمی‌گذاشت امروز هم دیر نشده باید کمر همت را ببندیم و اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم چون همه مشکلات ما حل می‌شود.

امام‌جمعه نطنز با گرامیداشت ۹ دی سالروز حماسه بصیرت ملت ایران اسلامی، گفت: فتنه ۸۸ کار کارشناسی ۱۰ ساله بود‌، آن‌ها ۸ سال کشور را در اضطراب قرار دادند و آمریکا اعلام آمادگی کرده بود که پشتوانه آن‌ها به میدان می‌آید ما می‌بینیم در مدت یک ماه اعتراضات به‌حق مردم فرانسه ۱۳ میلیارد یورو خسارت به بار می‌آورد اما خسارات فتنه ۸۸ هیچ‌وقت فراموش‌شدنی نیست.

وی با اشاره به این‌که از جمله خسارات فتنه ۸۸، خسارات سیاسی در صحنه بین‌المللی و بی‌ثباتی ایران بود، اذعان کرد: فتنه ۸۸ یکی از بدترین فتنه‌هایی بود که دشمن با عوامل نفوذی با طراحی و مهندسی در نظام طراحی کردند اما با بصیرت مردم و لطف و عنایت الهی و معجزه الهی، مردم فتنه را زود تشخیص دادند که این حرکت به نفع مردم نیست و به میدان آمدند و فتنه را خاموش کردند.

امینی خطاب به سران فتنه گفت: سران فتنه بدانند که شریک خون‌های ریخته شده در ۸ ماه توسط مزدوران اجنبی هستند و باید در دنیا تقاص پس دهند.

امام جمعه نطنز گفت: امروز هم باید به هشدار رهبر معظم انقلاب در رابطه با سال ۹۸ توجه داشته باشیم چرا که دشمن می‌خواهد در آستانه ۴۰ سالگی رشد و بالندگی انقلاب را به آشوب بکشد.

وی درگذشت یار وفادار رهبری، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام که از خانواده شهید و شهادت بود و همچنین درگذشت جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات را موجب تأسف و تألم دانست و آن را تسلیت گفت.

امینی در خصوص هفتم دی‌ماه سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی گفت: نهضت سوادآموزی یکی از معجزات امام در راستای انقلاب اسلامی بود که دستور تشکیل نهضت سوادآموزی را صادر کرد و به‌تبع آن بی‌سوادی در ایران ریشه‌کن شد که این حرکت قرآنی، نورانی، ایرانی و اسلامی بود.

امام‌جمعه نطنز در خصوص بحث بودجه‌ریزی در سال ۹۸ مطرح کرد: ما از نمایندگان مجلس درخواست می‌کنیم با بررسی ریز و فنی بودجه ۹۸ آن چیزی که موجب کمبود مردم هست را اعتراض کرده و آن را به نفع مردم تصویب کنند.

وی در ادامه بیان کرد: اما اعتراض عمومی ما اعتراض به کم کردن بودجه دفاعی و نظامی کشور است که کم شده است در حالی‌ که آمریکا که دشمن بشریت و اسلام است هر روز صدها هزار میلیارد دلار هزینه می‌کند اما ما تنها کشوری هستیم که در نوک پیکار با آمریکا قرار داریم، چرا باید بودجه دفاعی ما کم شود، ما می‌خواهیم که نمایندگان مجلس هم به‌ نوعی این را بررسی و به نتیجه برسانند.

امینی در خصوص حضور دزدکی ترامپ در عراق گفت: این نشانه شکست آمریکا است، رهبر معظم انقلاب هم می‌فرمایند آمریکا رو به افول است، این‌که رئیس‌جمهور کشوری به‌حساب ابرقدرت در اوج خفقان و دزدکی و در تاریکی وارد عراق شود این نشانه شکست آمریکاست.

امام‌جمعه نطنز در پایان بیان کرد: اعتراض مردم و مسؤولان عراق هم که هیچ‌کدام نخواستند با وی دیدار داشته باشند نشانه شکست آمریکاست، امروز جهان اسلام پیروز است و آمریکا رو به افول است، گشایش سفارت‌های کشورهای عربی در سوریه نشان از ثبات در سوریه و پیروزی جبهه مقاومت به رهبری ایران دارد، تغییر کابینه عربستان بازگشت سفرای کشورهای عربی، تعطیلی بخشی از دولت آمریکا و سردرگمی اروپا همه این‌ها نشانه عزت نظام الهی و شکست آمریکا است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی