خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

به گزارش خالدنیوز به نقل از خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام روح‌الله امینی ظهر امروز (جمعه) در خطبه‌های نماز جمعه نطنز با گرامیداشت روز جهاد کشاورزی اظهار کرد: نقش جهاد در دوران مقدس یک نقش بسیار ویژه و پر اهمیت بود و امروز هم جهاد کشاورزی می‌تواند عنوان یکی از مؤلفه‌های اقتدار نظام در استقلال اقتصادی به‌ حساب بیاید و قطعاً با نگاه مدیریت جهادی در جهاد کشاورزی می‌توانیم به استقلال اقتصادی دست پیدا کنیم.

امام‌جمعه نطنز با گرامیداشت قیام ۱۹ دی مردم قم در سال ۵۶ افزود: مردم قم در ۱۹ دی ۱۳۵۶ وقتی اهانت روزنامه اطلاعات به ساحت مقدس امام را دیدند، برای دفاع از مرجعیت و ولایت به صحنه آمدند؛ مردم، بازاریان، دانشجویان، دانش‌آموزان و حوزه‌های علمیه به دفاع از حریم ولایت پرداختند و در ۱۹ دی‌ماه دچار خشم طاغوت شدند و آن‌ها به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: قم همواره خاستگاه انقلاب اسلامی بوده و هست و به‌ تبع قیام ۱۹ دی مردم قم، قیام‌های بعدی شکل گرفت و پیروزی انقلاب اسلامی نهایی شد.

امینی با گرامیداشت یاد شهید عزیز میرزا تقی‌خان امیرکبیر، عنوان کرد: امیرکبیر شهید راه عدالت شد؛ وی نقش به سزایی در عدالت و رشد تعالی ایران داشت، اما هیچ شاهی عدالت‌خواه نبود و این را بدانید هیچ شاهی در عالم به دنبال عدالت و سلامت نیست و هر جا شاه باشد فساد به وجود می‌آورد، اقتصاد کشور را به باد می‌دهد و وقتی امیرکبیر می‌خواست برای کشور رشد تعالی و توسعه را و عدالت را اجرا کند، وی را به شهادت رساندند.

امام جمعه نطنز گفت: در آستانه صدور فرمان رضاخان در کشف حجاب در سال ۱۳۱۴ قرار داریم؛ رضاخان بی‌سواد، جاهل، نادان، مزدور و عروسک که بی‌اختیار اجانب می‌خواست این کشف حجاب را به مردم تحمیل کند و به‌ حساب خودش مردم را متمدن و بی‌بندوبار کند و این نسخه اجانب در ترکیه، افغانستان، ایران و مصر پیچیده شد و رضاخان خط‌شکنی کرد و دستور کشف حجاب را صادر کرد.

وی اذعان کرد: رضاخان دستور داد در کوچه و خیابان و دانشگاه هر کس را دیدید حجابش را بردارید و اولین کسانی که کشف حجاب کردند خانواده خود و بهایی‌هایی بودند که در دربار رضاخان خوش‌خدمتی می‌کردند.

امینی اضافه کرد: رضاخان نمی‌دانست که در فطرت انسان‌ها این باور هیچ‌گاه تغییر نمی‌کند و زنان ما همواره در پیروزی انقلاب اسلامی و دران دفاع مقدس نقش به سزایی دارند؛ امروز هم نقش زنان و دختران ما کم‌نظیر و بی‌نظیر است و حجاب، عصمت، عفت و طهارت زنان ما مثال‌زدنی است و آمریکا فکر می‌کرد کار انقلاب ما به اینجا می‌رسد قطعاً برای آن فکری دیگری می‌کرد.

امام جمعه نطنز خاطرنشان کرد: امروز آمریکا بعد از تحمیل هشت سال دفاع مقدس از منطقه در حال فرار است و از ترس جبهه مقاومت که در محور آن انقلاب اسلامی ایران قرار دارد از سلاح مقاومت موشک و ماهواره‌ها و لیزرهای مقاومت نگران است و می‌ترسد و در حال فرار از عراق، سوریه و افغانستان است.

وی گفت: جنگ امروز، جنگ نظامی نیست و امروز ایران امنیت و اقتدار در منطقه رسیده است که حتی نمی‌توانند آن را هم تهدید کنند؛ دشمن دیگر نمی‌گوید گزینه نظامی روی میز است و حتی از سلاح اقتصادی هم نمی‌توانند استفاده کنند و به فضل الهی ملت ما از گردنه صعب‌العبور اقتصادی هم عبور خواهد کرد.

امینی مطرح کرد: آنچه امروز دشمن به آن دل‌بسته، جنگ فرهنگی و روانی است و دشمن می‌خواهد در سایه جنگ روانی و فرهنگی ایمان جوان ما را از طریق ترویج بی‌عفتی و بی‌بند و باری فرهنگی در جامعه از بین ببرد؛ امروز دشمن از طریق ماهواره و تلگرام کثیف می‌خواهد به ما ضربه بزن و هر کس در هر لباسی از تلگرام دفاع می‌کند خداوند او را دچار عذاب تدریجی می‌کند امروز مرکز فساد و جاسوسی و بی‌بند و باری، ماهواره و شبکه‌های اجتماعی است و باید مواظب خانواده خودمان باشیم.

امام جمعه نطنز ادامه داد: تمام معضلات و مشکلات در بحث اخلاقی از ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی نشأت می‌گیرد و می‌خواهند حرمت‌شکنی کنند؛ پشت پرده شبکه‌های اجتماعی را ببینیم که برای انقلاب خواب‌ها دیده‌اند.

وی افزود: امروز علی‌رغم همه بمباران و تهاجم دشمن بازهم دختران و زنان ما پاک‌ترین دختران و زنان عالم هستند که این معجزه الهی به برکت انقلاب و شهدا و فضای عطرآگین شهداست که زنان ما عالی هستند.

امینی تأکید کرد: برادران و خواهران امروز در بحث رأی دادن خیلی باید حواسمان را جمع کنیم؛ زنی که در مجلس با چادر حرف می‌زند اما در خارج از کشور کشف حجاب می‌کند و مروج ازدواج سفید می‌شود، هر کس به این نماینده رأی داده باید آن دنیا جواب دهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی