خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

نطنز- جانشین فرمانده انتظامی نطنز گفت: پلیس براساس وظیفه قانونی خود در مراسم جشن و سرور، با افرادی که با ایجاد مزاحمت و آلودگی صوتی در خیابان، نظم و آرامش شهر را برهم بزنند ، برخورد و آنان را به مرجع قضائی معرفی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز ، سرهنگ حجت‌الله بهامین در جلسه هماهنگی اعیاد نیمه شعبان اصناف شهرستان نطنز اظهار کرد: در جامعه اسلامی ما، جشن‌های اعیاد مذهبی و یا موالید ائمه معصومین (ع) یک ارزش محسوب و تلقی می‌شود که دل‌ها و قلوب مسلمین نیز شاد و به دنبال آن از آن امام معصوم تقاضای برآوردن حاجاتشان را دارند اما متاسفانه برخی از مراسمات با عدم رعایت شئونات اسلامی؛ هنجار شکنی می کنند که موجب ناراحتی و اعتراض گروهی از شهروندان می شوند.

جانشین فرمانده انتظامی نطنز تصریح کرد: چند سالی است که برای برگزاری این جشن‌ها اقدام به برپایی جشن‌های خیابانی کرده و در این خصوص ضمن بستن آذین برپایی دیگ‌های متعدد آش تهیه چای و شیرینی در سطح خیابان و معابر شهری ایجاد ترافیک شدید و یا کثیف نمودن خیابان در اثر استفاده مردم از شربت و چای و انداختن لیوان‌های کثیف در سطح معبر عمومی شده‌اند.

وی گفت: مواظب باشیم در اثر اجرای یک ارزش، ضد ارزش را ترویج نکنیم شده که عواقب آن خیلی بد خواهد بود چراکه ممکن است در آن ترافیک ایجادی یک نفر مریض و یا بیمار که دقایق برای نجات جان وی حیاتی است و یا آلودگی محیط‌زیست در اثر رها نمودن لیوان‌ها و ایجاد زحمت برای پاکبانان شهرداری باشد.

بهامین خاطرنشان کرد: در شب نیمه شعبان امنیت جشن‌هایی که مجوز لازم را از نیروی انتظامی دریافت کرده‌اند تأمین می‌کنیم اما طبق وظایف پلیسی باکسانی که بخواهند با ایجاد مزاحمت و آلودگی صوتی در خیابان نظم شهر را مختل کنند برخورد و آنان را به مرجع قضائی معرفی خواهیم کرد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی