خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

به گزارش خالدنیوز به نقل از ایمنا، حجت الاسلام علیرضا قاسمی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر بادرود اظهار کرد: اولین عامل سعادت و خوشبختی انسان عفت و پاکدامنی است که نمونه کامل آن در حضرت یوسف پیامبر است، دومین عامل سعادت و سیادت ادب و تربیت صحیح است و سومین عامل جود و بخشش و چهارمین عامل عقل است. 

حجت الاسلام قاسمی امام جمعه بادرود

خطیب جمعه بادرود افزود : همه ساله مقام معظم رهبری علاوه بر نام گذاری سال در جوار مرقد مطهر آقا علی بن موسی الرضا (ع)به تبیین و تشریح این نام گذاری می پردازد. امسال نیز همچون سال‌های گذشته به مسئله اصلی کشور که همان موضوع اقتصاد کشور است اشاره داشتند.

وی گفت: این نام گذاری در حقیقت نقشه راه سال است، جنبه شعاری و تشریفاتی ندارد شعاری که امسال انتخاب شد شعار “رونق تولید” است و تولید از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است و باید همه مسئولین و آحاد مردم در نهادینه شدن و تحقق شعار سال اقدام لازم را بدون فوت وقت انجام دهند

قاسمی افزود : همه کارآفرینان و تولیدکنندگان باید تلاش کنند کالایی را که تولید می‌کنند مرغوب باشد و این مرغوبیت کالا  خود بهترین تبلیغ خواهد بود. حقیقتا اگر بخواهیم تولید مان رونق پیدا کند باید امنیت اقتصادی هم شکل بگیرد و مهمتر اینکه از واردات غیرضروری جلوگیری شود.

 امام جمعه بادرود در ادامه خطبه با اشاره به اینکه ترامپ نهاد انقلابی سپاه را در لیست سازمان های تروریستی قرار داد ، افزود: اقدام نابخردانه و وحشیانه دولت مستکبر آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست نهادهای تروریستی، خود بهترین دلیل بر مستاصل شدن آمریکا در برابر اقتدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است.

قاسمی اظهار داشت : از طرفی این حماقت آمریکا دلالت بر جایگاه قوی سپاه و نظام جمهوری اسلامی در معادلات منطقه‌ای و جهانی است.

وی افزود: بی‌سابقه بودن چنین اقدام احمقانه ای از طرف سردمداران شرور آمریکا خود دلیل دیگری است که آنها اقتدار و نقش بزرگ و سازنده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در برقراری امنیت در سراسر منطقه بحرانی و آشوب زده غرب آسیا را به خوبی فهمیده اند که از این طریق می خواهند قدرت جمهوری اسلامی ایران  را در منطقه محدود و تحت فشار قرار دهند و این در حالی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازوی قوی در مقابله با گروه‌های تروریستی خطرناک چون داعش و تکفیری های سازمان یافته توسط دولت آمریکا می باشد که با ایثار  و فداکاری و اقتدار این تفاله‌های مزدور را به شکست و  نابودی کشانده و نقاب از چهره تروریستی آمریکا و حامیانش برداشته است.

وی بیان داشت: امروز خوشبختانه ملت وفادار ایران اسلامی پشتیبان سپاه و سایر نیروهای مسلح کشور بوده و آمریکا و استکبار جهانی بدانند که ملت ایران یک ملت بصیر و آگاه است و هیچ گاه فریب دشمنان را نخورده چراکه این کشور  رهبری فرزانه و حکیم داشته و توانسته در برابر همه جهان خواران و ایادی استکبار جهانی با اقتدار و عزت ایستادگی کند.

در پایان در جهت حمایت از سپاه ، نمازگزاران جمعه شهر بادرود با شرکت در راهپیمایی خودجوش ، اقدام نابخردانه ترامپ را شدیدا محکوم نموده و بار دیگر با آرمان های امام و رهبری تجدید بعیت کردند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی