خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

سفیر سابق ایران در مکزیک در جمع مردم نطنز

چهارشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۹:۳۸ ق.ظ

آوای نطنز : سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا ظهر امروز (سه شنبه) در جمع مردم نطنز در مسجد اارضا (ع) ضمن تشریح وضعیت موجود در کشور بر لزوم انتخاب اصلح تاکید و اظهار کرد: دولت مستقر که رئیس آن یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است به جای این که گزارش عملکرد به مردم بدهد، فرافکنی کرده و تقصیر ها را بر گردن دیگران می اندازد.

محمد حسن قدیری ابیانه افزود: به گفته وزیر اقتصاد، دولت ۷۰۰ هزار میلیارد بدهی دارد و این یعنی این که دولت درآمد ۱۰ سال نفت ایران را پیش خور کرده است و هر روز هم بر میزان این بدهی ها افزوده می شود.

وی به اقدام دولت برای خریدن رای به شیوه های مختلف اشاره کرد و گفت: تهدید و تطمیع روستائیان و ولخرجی های یک ماهه اخیر آن ها بیانگر این است که دولتی ها عجیب در حال خریدن رای مردم هستند.

این کارشناس مسائل بین الملل اضافه کرد: در قضیه برجام که دولت هرچه توانست مسائل مهم مردم و نظام را به آن گره بست، هیچ عایدی نصیب مردم نشده است و برعکس طبق مکانیزم ماشه که در متن برجام آورده شده است اگر جمهوری اسلامی به تمام تعهدات خود عمل کند و تنها یک کشور از طرف مقابل این تعهد را بشکند بازهم تمام قطعنامه ها علیه کشور باز می گردند و این نهایت حقارت است.

وی به فساد ۱۲ هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و گفت: دولت روحانی اعتقادی به مبارزه با فساد و همچنین به ظرفیت داخلی ندارد و با همین مقدار اختلاس صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان و با تکیه بر امکانات بومی و داخلی می توان بالغ بر ۸۰۰ هزار شغل ایجاد کرد.

قدیری ابیانه بیان کرد: مردم اجازه ندهند تا سوپر مرفه ها بر آن ها حاکم شوند بلکه باید فردی را انتخاب نمایند که به بیت المال طمع نداشته و از آن برای هفت نسل بعد از خود نیز سوء استفاده نکند، منتخب مردم نباید مجذوب و عاشق آمریکا باشد بلکه باید در هر زمان و مکانی از عزت و اقتدار کشور حمایت کند.

وی با تاکید بر این که دشمنان نظام و انقلاب استمرار دولت فعلی را آرزو می کنند، تصریح کرد: با ادامه روند فعلی هم جنگ بر کشور سایه خواهد انداخت و هم اقتصاد کشور به کلی فرو خواهد ریخت.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا به امضای محرمانه سند ۲۰۳۰ توسط معاون اول رئیس جمهور و اجرای آن اشاره کرد و افزود: در این سند ضمن این که تصریح شده تا مسائل جنسی حتی مرد با مرد به دانش آموزان آموزش داده شود، تشریح و تبیین واقعه عاشورا به آن ها نیز نفی شده است.

وی خاطر نشان کرد: مسئولان دولتی و به خصوص رئیس دولت این روزها به صورت واضح به مردم دروغ می گویند و وعده های داده شده را انکار می کنند پس هر کس برای وی تبلیغ کند دین و دنیای خود را فروخته است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی