خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

۹ مطلب در خرداد ۱۴۰۳ ثبت شده است

۲۳
خرداد

شوریدن اشک مرا باران نمی فهمد

ناسور قلبم چیزی از درمان نمی فهمد

 

وقتی کویر از تشنگی لبریز می گردد

هرم تنش را جنگل گیلان نمی فهمد

 

 

آنقدر سر ساییده ام بر کوه تنهایی

یک لحظه از صبر مرا طوفان نمی فهمد

 

خاموش می‌مانم ولی ،لبریزم از فریاد

لب دوختن را پسته ی خندان نمی فهمد 

 

سر می کشم از پشت دیوار جنون اما

دیوانگی های مرا تهران نمی فهمد

 

دلتنگی ام را از غم غربت کسی دیگر

اندازه ی یعقوب در کنعان نمی فهمد

 

در شوره زار سینه ی من عشق خشکیده است

مرداب ، دیگر جوشش و جریان نمی فهمد

 

 

عصیان شک پرورده ی روح مرا هرگز

از بین مخلوقات ، جز شیطان نمی فهمد

 

 

این جان کافر مانده ی از قبله روگردان

صدبار هم حاجی شود ، ایمان نمی فهمد

#فاطمه_مقیم_هنجنی

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۶
خرداد

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۳
خرداد

اقدام قابل تحسین بیت محترم عزادار حاجی زاده

 

به اطلاع همشهریان عزیز می رسانیم مراسم چهلمین روز درگذشت شادروان حاجیه خانم بتول حاجی زاده همسر مرحوم حاج محمد حاجی زاده (محمد علی حاجی) روز پنج شنبه مورخه ی 17/3/1403 راس ساعت 17:30 الی 18 در گلزار شهدای شهر خالدآباد برگزار می گردد و این تنها مراسمی خواهد بود که بدین مناسبت برگزار خواهد شد .

و اما نکته ی حائز اهمیت این است که بیت معزی در اقدامی بسیار ارزشمند از هزینه های مراسم کاسته و مخارج برگزاری مراسمات را به امر خیر اختصاص داده اند که این امر باقیات صالحاتی برای مرحومه خواهد بود در این راستا مبلع 15 میلیون تومان جهت بهسازی مسجد امام زماه عج محله ی حصارو و 15 میلیون تومان به دو مدرسه ی شهر اختصاص دادند . بر این تصمصم زیبا باید آفرین گفت ، خداوند وجود ذیجود فرزندان این مادر را  از جمیع بلیات ارضی و سماوی مصون نگهدارد . برای علو درجات و شادی روح مرحومه بتول خانم حاجی زاده و همسر فقیدشان حاج محمد حاجی زاده و فرزند این پدر و مادر فقید , شادروان ابوالفضل حاجی زاده و دختر مرحومه شان فاتحه ای قرائت بفرمائید .

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۳
خرداد

احسان خواجه امیری فرزند استاد ایرج می باشد . استاد ایرج ار مفاخر هنری شهر خالدآباد هستند که ارادت ویژه ای به همشهریان خود دارد . خواهر احسان با نام الیکا نیز فعالیت هنری دارد .

آهنگ برام هیچ حسی شبیه تو نیست معروفترین آهنگ این هنرمند می باشد .

برای دانلود آهنگ روی لینک زیر کلیک بفرمائید .

 

دانلود آهنگ

پست مشابه و مرتبط

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۳
خرداد

انجمن توسعه ی شهر خالدآباد یک نهاد مردمی یا ngo است که در راستای مدد رسانی و همدلی و همراهی با شورای شهر خالدآباد و به منظور مشاوره دادن به شورا و پیگیری امور خالدآباد در نهادها و ارگان های پایتخت طی فرایند انتخابات تشکل گردید . این نهاد در سال های گذشته با پیگیری های خود در جهت تحقق برخی از خواست های مردم شهر خالدآباد گام برداشت . یکی از این خواست ها تاسیس کلانتری بود که محقق شد . ولی متاسفانه مشخص نشد به چه دلیلی منحل گردید . در لزوم ادامه ی فعالیت این نهاد هیچ شکی نیست اما با توجه به منقضی شدن زمان مجوز فعالیت می بایست هیئت مدیره ی جدید تشکل گردد در این راستا فراخوانی از سوی انجمن منتشر شد که عزیزانی که تمایل و توانایی حضور در هیئت مدیره ی انجمن دارند اعلام آمادگی کنند فلذا مجدد از همشهریان عزیز تقاضا داریم در این امر مهم مشارکت کنند .

 

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۳
خرداد

 اجرای عملیات لکه گیری و آسفالت معابر اصلی شهر

👈 مهندس جنّتی عطایی شهردار خالدآباد در بازدید از این پروژه‌ عنوان‌ نمود :
✍️ در این مرحله از آسفالت ریزی، میدان شهداء و ترانشه های حاصل از تعویض جداول بلوار بسیج و امام خامنه ای و همچنین حفاری های شرکتهای خدماتی آب ، برق ، گاز و همچنین ترانشه ها و دست اندازهای موجود در معابر اصلی که باعث بروز مشکل عبور و مرور شهروندان و رانندگان وسائط نقلیه می گردد ترمیم و اصلاح خواهد شد .
💢 این پروژه هم اکنون  توسط عوامل واحد خدمات شهری شهرداری در حال انجام می باشد .
 
💠 روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر خالدآباد

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۲
خرداد

♦️مسعود کامران دونده کاشانی در رقابت ماده ۱۱۰ متر مانع طلایی شد

🔹در رقابت ماده ۱۱۰ متر مانع مسابقات دوومیدانی قهرمانی غرب آسیا مسعود کامران قهرمان شد.

🔹در جریان برگزاری دومین روز از پنجمین دوره رقابتهای دوومیدانی قهرمانی غرب آسیا مسعود کامران دونده مانع رو تیم ملی کشورمان موفق شد زودتر از سایر رقبا از خط پایان عبور کن و عنوان قهرمانی و مدال طلا این مسابقات را کسب نماید.

🔹بر همین اساس این دونده اهل شهر کاشان تیم ملی دوومیدانی کشورمان موفق شد با ثبت حد نصاب ۱۳.۸۱ ثانیه عنوان نخست این رقابت ها را کسب نماید و مدال طلا این ماده را از آن خود و تیم اعزامی کشورمان به این رقابت ها نماید.

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۸
خرداد

 

مرحله ی تیغه بندی دبیرستان در حال ساخت آیت اله طالقانی شهر خالدآباد به اتمام رسید .

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۱
خرداد

با نهایت تأسف و تأثر درگذشت شادروان علی صفری برادر خانم آقای حسین سعیدی خادم را به اطلاع همشهریان عزیز می رسانیم .

روحش شاد و یادش گرامی 

  • خالدنیوز خالدآباد