خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

جوان ناکام مهدی عابدی دارفانی را وداع گفت

چهارشنبه, ۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۲۲ ق.ظ

ساعتی قبل  اقای مهدی عابدی خالدی حدودا ٢٣ ساله ,نگهبان مجتمع شریف (فرزند آقای عباس عابدی از همکاران فرهنگی بازنشسته) براثر سانحه برخورد با تریلر در مجتمع فولاد شریف , جان خود را از دست داد.
روحش شاد
🔹مدیریت خالدنیوز این ضایعه دردناک و غم انگیز را به خانواده عابدی و سایر بستگان تسلیت عرض می نماید

نظرات  (۶)

  • علی رضایی
  • «انالله و اناالیه راجعون»

     

    ◾️خاندان محترم عابدی

    احتراما با کمال تأسف و اندوه فراوان درگذشت فرزند گرامیتان را تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند منان برای آن عزیز سفر کرده رحمت و غفران الهی و برای خانواده محترمتان، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نماییم.

    ما را در غم خود شریک بدانید.

    (از طرف همسایگان)

  • ابوالفضل عربی
  • خاندان معزای عابدی 

    درگذشت نابهنگام جوان ناکام مرحوم مهدی عابدی عزیز را به شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض میکنم ان شالله روح این جوان با حضرت علی اکبر همنشین باشه و خداوند به شما صبر عزیل عنایت کند 

     

     

  • علی رضایی
  • «انالله و اناالیه راجعون»

     

    ◾️خاندان محترم عابدی

     

    احتراما با کمال تأسف و اندوه فراوان درگذشت فرزند گرامیتان را تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند منان برای آن عزیز سفر کرده رحمت و غفران الهی و برای خانواده محترمتان، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نماییم.

    ما را در غم خود شریک بدانید

  • علی رضایی
  • «انالله و اناالیه راجعون»

    ◾️خاندان محترم عابدی

    با کمال تأسف و اندوه فراوان درگذشت فرزند گرامیتان را تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند منان برای آن عزیز سفر کرده رحمت و غفران الهی و برای خانواده محترمتان، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نماییم.

    ما را در غم خود شریک بدانید.

    (از طرف همسایگان)

  • کادر درمان و مدیریت مجمعه دارویی و درمانی التیام خالدآباد
  • این ضایعه بسیار غم انگیز را خدمت خاندان محترم عابدی و سایر منسوبین تسلیت عرض نموده و آرزوی رحمت و آمرزش را برای مهدی عزیزمان و صبر را برای خانواده ایشان مسئلت داریم . 

  • مجتبی صفاری بادی
  • عرض تسلیت خدمت خانواده داغدار عابدی و سایر بستگان