خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

۲۱ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

۳۰
آبان

منزل تاریخی آقا گل انصاری خالدی یکی دیگر از آثار تاریخی شهر خالدآباد در مرکز محله ی تاریخی شهر خالدآباد قرار دارد . این عمارت با شماره ی 1489 در تاریخ 9/11/1384 در فهرست آثار تاریخی ملی به ثبت رسید . قدمت این بنا به دوره ی قاجاریه می رسد . 

ادرس ؛ شهرستان نطنز ، بخش امامزاده ، شهر زیارتی تاریخی خالدآباد ، بلوار بسیج ، محله ی توده ، خیابان باستان ، سایت تاریخی خالدآباد 

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۹
آبان

بـارها یڪـ شبہ پیش آمده در غفلتِ قلب




یک‌ الــف بچہ دل از ڪَُــرگِ بیـابان‌ بِـبـرد


════‌‌‌‌༻‌♥️༺‌‌‌════

🖋📚 شعر و دکلمه :

#مـجــتــبــے_شـــریــفـــ



دریافت

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۱
آبان


رو ح الله امینی

نطنز- امام جمعه نطنز گفت: نظام سلطه جز جنگ، شهوت و پول هیچ منطقی دارند و ادعای حقوق بشر و امثال آن فقط شعار است .

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، حجت‌الاسلام‌ روح‌الله امینی در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: ماه ربیع بعد از دو ماه محرم و صفر فرصت خوبی برای بیرون آمدن از غم اهل‌بیت است اما باید به گونه ای رفتار کنیم که مجالس شادی به گناه تبدیل نشود.

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۱
آبان

حجت الاسلام قاسمی امام جمعه بادرود
حجت الاسلام قاسمی امام جمعه بادرود

نطنز- امام جمعه بادرود گفت: مردم انتظار دارند که تیم اقتصادی دولت تلاش گسترده‌ای برای کنترل تورم و جلوگیری از بی‌ثباتی در بازار سکه و ارز داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بادرود که در آستان مقدس آقاعلی‌عباس(ع) و با حضور گسترده نمازگزاران برگزار شد، با اشاره به دهه وقف اظهار کرد: وقف اهمیت و ارزش بسیار زیادی دارد و از نقش مهمی در رفع مشکلات جامعه برخوردار است و باید فرهنگ وقف را در سطح جامعه گسترش دهیم.

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۱
آبان


گوشت وارداتی

نطنز- مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: مقدار هشت تن گوشت منجمد و گرم در دو ماه گذشته در شهرستان نطنز توزیع شد.

عبدالرضا مهدی‌بادی  در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز اظهار کرد: در راستای تنظیم بازار و حمایت مصرف کننده؛ بر اساس مصوبات کارگروه تنظیم بازار استان، مقدار هشت تن گوشت منجمد و گرم طی دو ماه گذشته بین شهروندان نطنز توزیع شد.

مهدی‌بادی گفت: با پیگیری‌های جهاد کشاورزی شهرستان و با هماهنگی اداره توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در دو ماه اخیر شس تن گوشت گوساله منجمد و دو تن گوشت گرم گوسفندی وارد شهرستان شد که مقدار چهار  تن در بخش مرکزی و چهار تن دیگر در شهرهای بادرود و خالدآباد توسط تعاونی‌های مصرف کارکنان دولت و فرهنگیان و اتحادیه تعاونی‌های روستایی بین مردم توزیع شد.

وی افزود: هدف از توزیع گوشت منجمد و گرم، تنظیم بازار گوشت و تعادل قیمت در شهرستان است و در نظرخواهی عمومی، مردم از نتیجه این اقدامات رضایت داشته‌اند.

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۰
آبان

✅ #مهریه و روز قشنگ بله برون

 



مهریه در مراسم #خواستگاری و بله بران به اعتقاد خیلی ها یک عدد است که «کی داده و کی گرفته!» اما در واقعیت مهریه را خیلی ها می دهند و خیلی ها هم می گیرند. حتی عده ای برای خوش یمن شدن این هدیه، آن را با عددهای مقدسی که در شرع آمده پیوند می زنند. از 14 سکه به نیت 14معصوم گرفته تا 114 سکه به نیت سوره های قرآن کریم و همین طور بالاتر. روالی که اگر آن را ادامه بدهیم می توانیم به ۶۲۳۶آیه قرآن کریم و 124000 پیغمبر مبعوث شده هم برسیم و نیت خوش یمنی خود را زیر سوال ببریم.


🌼 واقعیت این است که مهریه با پیوند زدن آن به یک عدد مقدس مذهبی خوش یمن نمی شود. بلکه با عمل به دستورات شرع و ادامه دادن سنت اولیای خداست که مبارک می شود.


❣ رسول اکرم (ص) فرموده اند: بهترین مهریه، سبک ترین آن است (کنزالعمال). انتخاب نوع مهریه در زیبایی مهریه تأثیر به سزایی دارد، شما می توانید چند شاخه نبات یا چند شاخه گل، آیینه و شمعدان، چند سکه طلا، چندین میلیون تومان پول و یا املاک را به عنوان مهریه خود تعیین کنید. در صورتی که در استطاعت مالی آقا داماد باشد، هیچ اشکال شرعی، قانونی، اخلاقی، عرفی و وجدانی ندارد. شما حق دارید که نگران آینده مالی خودتان باشید و یا اینکه دوست داشته باشید یک پس اندازی برای آینده در نظر بگیرید. همه اینها صحیح، ولی با تعیین یک سری از مهریه های معنوی زیبا می توانید، خیر دنیا و آخرت را برای خودتان بخرید. در واقع یک نوع باقیات و صالحات می شود. 


🔰 فلسفه وجودی مهریه

فلسفه وجودی مهریه این است که، آقا #داماد با دادن هدیه ای به #عروس خانم، صداقت خود را نسبت به دوست داشتن او اثبات می کند. از نظر شرعی مرد باید در دادن مهریه به زن خود، رضایت و طیب خاطر داشته باشد، اما همان طوری که می دانید، در زمان تعیین میزان مهریه بزرگترها دخالت دارند و آقا داماد زیاد نظر نمی دهد، چون رسوم و فرهنگ ما، این امر را به عهده بزرگتر قرار داده و نظر دادن آقا داماد را تا حدودی قشنگ نمی داند. تعیین کننده عده ای دیگر، و پرداخت کننده داماد می باشد! شاید آن مقداری که تعیین شده خارج از استطاعت مالی او باشد. مثل این است که شما چک برادرتان را بر می دارید و بدون اطلاع از خودش مبلغی در آن می نویسید که اصلا در حساب برادرتان موجود نیست و یا برادرتان نسبت به پرداخت مبلغ نوشته شده کمترین رضایتی ندارد. مگر می شود؟ 


🚶مردی که از نظر شرعی خود را مقید به دادن مهریه می داند، مهریه ای که در استطاعت مالی او نباشد و حتی تا بیست، سی سال دیگر هم قادر به پرداخت آن نیست، قبول نمی کند. چون این فرد خود را مکلف می داند که مهریه یک دِین است و باید پرداخت شود و چون چنین تصوری دارند، مهریه از نظر آنها امری کریه و زشت نیست بلکه یک سنت حسنه است و آن را حقی می دانند به گردن خود.

خداوند در این باره، در آیه 4 سوره نساء می فرماید: مهر زنان را در کمال رضایت و طیب خاطر به آنها بپردازید، پس اگر چیزی از مهر خود را از روی رضا و خوشنودی به شما بخشیدند برخوردار شوید که آن شما را حلال و گوارا خواهد بود.


⚠️ تصور عده ای از زنان جامعه نسبت به مهریه حقوقی، ابزاری، چشم و همچشمی و از روی بی اعتمادی است. اگر زنان نسبت به حقوق شرعی و قانونی خود مطلع باشند، مهریه را حقی می دانند که از طرف مرد باید ادا شود، ولی وقتی که مهریه تعیین شده، خارج از استطاعت مالی داماد می باشد، نمی توانند به حق خود برسند و در واقع خود زنان تا حدودی در پایمال شدن این سنت حسنه شریکند.


🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶

#نکات_آموزنده

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۹
آبان



دریافت

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۸
آبان

دانلود آهنگ جدید پیمان خالدی با نام اتفاق خاص



دریافت


  • خالدنیوز خالدآباد
۱۸
آبان

دانلود آهنگ جدید مسعود خواجه امیری به نام شهره شهر 



دریافت


  • خالدنیوز خالدآباد
۱۳
آبان

صبح امروز راهپیمایی 13 آبان با حضور دانش آموزان مدارس شهر خالدآباد برگزار شد . 


  • خالدنیوز خالدآباد
۱۳
آبان

شعر زیبای خب باش اثر مجتبی شریف با صدای این هنرمند خوش قریحه ی نطنزی



دریافت
  • خالدنیوز خالدآباد
۱۱
آبان

صدای تکرار نشدنی پهلوان آواز ایران استاد ایرج خواجه امیری خالدی 

برای استفاده در صفحه ی اینستاگرام خالدآبادی های عزیز و مخاطبان کانال خالدنیوز ،



دریافت
مدت زمان: 1 دقیقه 

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۰
آبان

کلیپ زیبایی از استاد ایرج استاد بلامنازع موسیقی ایران ، افتخار زادگاهش ، خالدآباد ، تقدیم به مخاطبین خالدنیوز 



دریافت
مدت زمان: 1 دقیقه 

دریافت
حجم: 1.92 مگابایت
توضیحات: استاد ایرج از مفاخر هنری شهر صدا خالدآباد می باشند

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۰
آبان

موسسه ی هنرآفرینان جم ، متعلق به همشهری عزیزمان ، آقای خواجه امیری برگزار می کند . 

نخستین جشنواره ی بزرگ موسیقی خانواده 


  • خالدنیوز خالدآباد
۰۷
آبان

درشب یلدای برفی آذرماه سال 1366 دریکی ازمحله های پرجمعیت نطنز بدنیا آمد
فرزندآخرخانواده ای فرهنگی،پدرش ازمعلمین سرشناس مقطع دبستان بود مادرش خانه دار است ویک برادرویک خواهرنیزدارد
سالهای اول جوانی را درهمان شهرزندگی کردوسپس به تهران مهاجرت کرد
ازنظرش شایداگرمحله کودکیهایش راازگذشته او سوا کنی اندک خاطره قشنگی برایش می ماند ..
از زبان خودش در وبلاگ شخصی اش ودیگرسایتها:
علاقمندشدنش به موسیقی را مدیون هنر تعزیه که در زادگاهش جایگاه بالایی داردمیداند.انرژی

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۷
آبان

به اطلاع همشهریان عزیز می رسانیم ، امشب و در شب اربعین حسینی ، حجه الاسلام شیخ علیرضا قاسمی ، امام جمعه ی محترم شهر بادرود ، در مرکز #فاطمیه شهر خالدآباد خطبه ی امام سجاد علیه السلام را قرائت می نمایند و پس از خطبه سخنرانی خواهند داشت ، از عموم همشهریان عزیز دعوت می شود در این مراسم شرکت فرمایند .

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۷
آبان

اسامی منتخبین شورای دانش اموزی دبیرستان آیت الله طالقانی خالدآباد در سال تحصیلی 98/97
1.  محمدرضا حسینی خالدی  41 رای
2.  سینا سعیدی خادم خالدی 35 رای
3.  محمد صادق حسینی یان 21 رای
4.  محمد خدابخشی 20 رای
5.  ابوالفضل خواجه امیری 19 رای
اعضای علی البدل :
1.  امیر حسین زرین کمری 19 رای
2.  امیر علی زراعتی 18 رای

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۷
آبان

با همکاری اداره ی آموزش و پرورش منطقه ی امام زاده و شهرداری خالدآباد و به مناسبت هفته تربیت بدنی یک دوره مسابقه دوصحرانوردی بین دانش آموزان متوسطه اول پسران برگزار و نتایج ذیل حاصل گردید ضمن تقدیر وتشکر از کلیه مدیران ودبیران تربیت بدنی که ما را در این دوره از مسابقات یاری نمودند، به ده نفر برتر جوایزی به رسم یاد بود توسط شهرداری خالدآباد اهدا گردید.

1-مقام اول: دبیرستان کرمانی نژاد بادرود

2-مقام دوم: دبیرستان آیت اله طالقانی خالدآباد

3-مقام سوم: دبیرستان دستغیب بادرود


از تیم دبیرستان آیت اله طالقانی آقایان میثم کاظمی رتبه ی دوم , امیر حسین زرین کمری رتبه ی چهارم و سینا سعیدی خادم خالدی رتبه ی نهم را به خود اختصاص دادند

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۵
آبان

══❈══₪❅🌟❅₪══❈══

جادو و جَمبل ریختند از سر بیاندازیم

از اسبِ وصلت لحظه ی آخر بیاندازیم

باچشم وگوشی بسته از باور بیاندازیم


عیسی شدی ، موسی شدم

                  با ســِــحــ ــــر برگردی

شهریورم اَیـــوب شد

                          تا مــِــهر برگردی

══❈══₪❅🌟❅₪══❈══

شعر سِحر : #مجتبے_شریف



دریافت

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۵
آبان

 

من و ایـــ↻ـن عشق      🍁

                  🗣        ⇣⇣،⇣⇣ 

آهنگساز ترانه سرا و خواننده

مجتبی شریف



دریافت

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۴
آبان

سامیا زارع خالدی 

کودک ۴ساله 

کوچکترین نقال , عضو گروه بین المللی شاهنامه خوانی مهرآفرینان بادرود 

به کارگردانی و سرپرستی سعید یزدان مهر



دریافت
مدت زمان: 1 دقیقه 


  • خالدنیوز خالدآباد