خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

۱۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

۲۰
خرداد

به گزارش خالدنیوز به نقل از آوای نطنز مردم شهرستان نطنز همگام و همنوا با مردم سراسر ایران اسلامی صبح امروز با حضوری باشکوه، صحنه های به یادماندنی در راهپیمایی روز جهانی قدس رقم زدند.

این راهپیمایی در چهار شهر نطنز، بادرود، طرق رود و خالدآباد و روستاهای بخش امامزاده برگزار شد.

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۰
خرداد

به گزارش خالدنیوز به نقل از آوای نطنز امام جمعه نطنز در خطبه های این هفته نماز جمعه از حضور پرشور، حماسی و توام با بصیرت امت حزب الله در راهپیمایی روز قدس و از تلاش مسئولان برای برگزاری این راهپیمایی در شهر نطنز قدردانی کرد.

حجت الاسلام روح الله امینی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در اجتماع عظیم زائران خمینی در مرقد امام راحل، اظهار کرد:

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۰
خرداد

به گزارش خالدنیوز به نقل از آوای نطنز امام جمعه بادرود در خطبه های امروز (جمعه) نماز جمعه بادرود ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت امیرالمومنین (ع)، اظهار کرد: حضرت علی علیه السلام برای این که دوستان از ترس دشمنان و دشمنان از روی حسادت از بیان فضائل ایشان دریغ می کردند از جمله شخصیت های مظلوم تاریخ به حساب می آیند.

حجت الاسلام علیرضا قاسمی با تشریح فضایل و ویژگی های شخصیتی این امام همام، افزود:

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۰
خرداد

راهپیمایی روز قدس در شهر خالدآباد به روایت تصویر

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۴
خرداد

فرمانده سپاه نطنز از اعزام بیش از ۲۰۰ زائر به مرقد مطهر امام راحل برای شرکت در مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال ایشان خبر داد و گفت: این افراد سیزدهم خرداد و بعد از اقامه نماز ظهر و عصر و در قالب دو دستگاه اتوبوس از شهر نطنز و سه دستگاه اتوبوس از بخش امامزاده اعزام می شوند.

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۲
خرداد
حجت الاسلام مصطفی حسناتی صحبت‌های شنیدنی در مورد پراید سوارشدنش، آیت الله منتظری و دو قطبی در نجف‌‎آباد، رسیدن نسَب رهبر انقلاب به نجف‌آباد و ... دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، نجف‌آباد اگر چه چهارمین شهر پرجمعیت استان اصفهان است اما به اندازه یک استان مستقل در تاریخ معاصر ایران زمین نقش‌آفرینی کرده، شهری در 27 کیلومتری غرب اصفهان و در دشت وسیعی با شیب نسبتاً ملایم که از غرب به شرق کاهش می‌یابد و اطراف آن را کوه‌هایی با ارتفاع متوسط احاطه کرده است.

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۲
خرداد

علیرضا حیدری رییس اداره برق بخش امام زاده ظهر روز (چهارشنبه) در جمع نمازگزاران مسجد جامع اریسمان سخنرانی کرد.

وی با تشریح نحوه مصرف بهینه برق در مساجد و واحدهای مسکونی، لزوم استفاده از کولرهای آبی بجای کولرهای گازی را خواستار شد.

رییس اداره برق بخش امام زاده در پایان از توجه هیات امنای مسجد جامع اریسمان جهت رعایت مدیریت مصرف برق تقدیر و تشکر کرد. 

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۲
خرداد

در ماه مبارک رمضان در شهرستان نطنز آئین‌های سنتی و جذابی برگزار می‌شود تا اهالی این شهرستان این ماه را فقط به روزه‌داری نشناسند.

به گزارش پایگاه خبری آوای نطنز به نقل از فارس، در ماه مبارک رمضان در شهرستان نطنز  آئین‌های سنتی و جذاب هوی هوی در روستای ده آباد و هوم بابا و ابن ملجم سوزان در روستای تاریخی ابیانه برگزار می‌شود.

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۲
خرداد

امام جمعه نطنز با اشاره به خطرات و آسیب های فراوان استفاده از شبکه های پیام رسان خارجی در حوزه های متعدد، استفاده از پیام رسان های داخلی را یک وظیفه شرعی دانست و از همه خواست تا با استفاده از ظرفیت های مختلف پیام رسان های داخلی که هرروز نیز تقویت می شوند، از میدان بازی دشمن خارج شوند.

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۲
خرداد

امام جمعه بادرود گفت: بعضی از مسئولان در جمهوری اسلامی اگرچه از سفره ولایت فقیه ارتزاق می کنند، اما برخلاف مسیر ایشان حرکت می کنند و یقینا اگر کسی بخواهد در مقابل ولایت بایستد خائن به نظام و انقلاب معرفی خواهد شد.

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۲
خرداد

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز ، جشن میلاد با سعادت کریم اهلبیت حضرت امام حسن مجتبی(علیه السلام) توسط کانون فرهنگی و هنری امام حسن(علیه السلام) شهرنطنز با حضور عموم مشتاقان وارادتمندان برگزار شد.

، در این جشن پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و همچنین برپایی سفره ساده افطاری ،  سخنرانی و مولودی خوانی مداحان اهل بیت(علیهم السلام) انجام شد.

همچنین در این جشن باشکوه از افرادی که نام حسن ، مجتبی و کریم  داشتند به پاس همنامی با دومین امام همام شیعیان حضرت امام حسن مجتبی(علیه السلام) با اهدای جوایزی به رسم یادگار از ایشان تقدیر وتجلیل به عمل آمد.

لازم به ذکر است یکی دیگر از ویژه برنامه های این جشن باشکوه اهدای جوایز به فعالین کلاس های آموزش روخوانی و حفظ قرآن کریم و مکبرین و موذنین مسجد بود که از زحمان این عزیزان نیز تقدیر به عمل امد

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۲
خرداد

322135671c95f098be9af064f2280c27.jpg

تفریغ بودجه سال 1396 شهرداری خالدآباد به مبلغ 19 میلیارد و هفتصد و هشتاد و سه میلیون ریال به تأئید و تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

رقم تفریغ بودجه سال 96 بالاترین رقم تفریغ بودجه شهرداری خالدآباد از ابتدای تأسیس تاکنون بوده است و این موضوع نشانگر فعالیت خوب و عملکرد موفق شهرداری در سال گذشته می باشد.

امیدواریم با همکاری و همدلی شهروندان عزیز در سال جاری شاهد پیشرفت و توسعه شهر و موفقیت بیشتر شهرداری باشیم.

نمودار ذیل گزارش اجمالی از عملکرد مالی 13 ساله شهرداری خالدآباد از بدو تأسیس تا پایان سال 96 را ارائه می نماید:

c0b0696a2d36819d4ac0d516e2f8af9e.png

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۲
خرداد

طرح جامع شهر خالدآباد پس از تصویب در کارگروه تخصصی امور زیربنایی ، شورای توسعه و برنامه ریزی و شورایعالی شهرسازی و معماری ایران و تأیید وزارت راه و شهرسازی ، ازطرف استاندار اصفهان برای اجرا به شهرداری خالدآباد ابلاغ گردید.

c1917b7e2047ede472295b8afe88d2c8.jpg

  • خالدنیوز خالدآباد