خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

۲۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

۳۱
مرداد

انا لله وانا الیه راجعون

با نهایت تآسف وتاثر درگذشت شادروان سینا بابایی فرزند مرحوم ابوالفضل  برادر زن آقایان حسن بابایی ومحمد دلدار در اثر سانحه تصادف را به اطلاع می رسانیم .

 مراسم تشییع 

  • خالدنیوز خالدآباد
۳۰
مرداد

به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان عزیز به میهن اسلامی ، شهردار و رییس شورای اسلامی شهر خالدآباد به اتفاق فرماندار شهرستان نطنز ، بخشدار بخش امامزاده ، فرماندهی حوزه مقاومت بسیج سیدالشهداء ، ریاست بنیاد شهید شهرستان نطنز ، مسئول دفتر نماینده شهرستان و کارشناسان فرمانداری و بنیاد شهید با آزادگان سرافراز شهر خالدآباد دیدار نموده و از نزدیک جویای احوال این عزیزان شدند.

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۵
مرداد

با حضور حجت الاسلام محمود زاده جلسه ی حلقه های صالحین در مسجد حجت (عج) خالدآباد برگزار گردید .

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۵
مرداد

به منظور پر کردن اوقات فراغت بسیجیان پایگاه میثم خالدآباد ، برنامه ی استفاده از استخر برای حلقه های صالحین در نظر گرفته شده است .

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۹
مرداد

بسم رب الشهدا و الصدیقین

مردی که امیر بودن شایسته او بود... 

امیردریادار مجید عابدی خالدی در بهمن 1334 در خانواده ای نظامی در تهران با

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۶
مرداد

کارشناس اشتغال اداره بهزیستی شهرستان نطنز صبح امروز (یکشنبه) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: به مددجویان و معلولان دانش آموخته جویای کار و متقاضی کارورزی برای آموزش مهارتی در بنگاه های اقتصادی، کمک هزینه آموزشی پرداخت می شود.

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۶
مرداد

مسئول تربیت و آموزش سپاه ناحیه نطنز عصر روز (شنبه) در گفتگو با این پایگاه خبری اظهار کرد: توجه ویژه به بحث تربیت و آموزش نیروهای بسیجی یکی از اولویت های سپاه و بسیج در کنار فعالیت در حوزه های دیگر است و این مجموعه کار در این حوزه را با جدیت تمام در برنامه های خود گنجانده است.

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۵
مرداد

📢📢📢اطلاعیه 

⏪⏪کلاس مربیگیری C ایران در شهرستان نطنز 


براساس اعلام واحد آموزش هیات فوتبال در مرداد و شهریورماه سال ۱۴ دوره مربیگری در سطح استان اصفهان برگزار می شود.

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۴
مرداد

حجت‌الاسلام روح‌الله امینی در خطبه‌های امروز (جمعه) نماز جمعه نطنز به مناسبت‌های پیش رو از جمله ولادت امام رضا (ع) اشاره و اظهار کرد: از توطئه‌های اصلی دشمن رخنه در فرهنگ دینی ما است و باید همیشه و همواره در برابر تهاجم فرهنگی دشمن هوشیار باشیم.

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۴
مرداد

امام جمعه بادرود در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک سالروز ولادت باسعادت حضرت امام رضا (ع) و تشریح خصوصیات اخلاقی و رفتاری ایشان، اظهار کرد: سبک زندگی رضوی در جامعه اسلامی یک الگوی کامل برای مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان است که متاسفانه نمونه هایی از این نفوذ فرهنگی نیز در جامعه ما دیده می شود.

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۴
مرداد

حجت الاسلام علیرضا محلوجی گفت ، در راستای رفاه حال زائران و مجاوران امامزاده آقاعلی عباس(ع) ، حسین سپهری  رئیس هئیت امنای آستان  مقدس طی نشستی با مهندس امینی معاون برنامه ریزی و حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی دستورات لازم را جهت همکاری و مشارکت اداره کل راه و شهرسازی استان با آستان مقدس این امامزاده جلیل القدر جهت ایمن سازی و بازسازی مسیرهای داخلی و کمربندی امامزاده آقاعلی عباس(ع) را اخذ کرد.

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۳
مرداد

قرار شد که شود قبله از همان بنیاد
خدا به صاحبمان لوح پادشاهی داد
نشسته موج ملک صف به صف پی امداد
زمین بهانه شد و شهر طوس شد ایجاد

برای گردش خورشید دور گوهرشاد

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۸
مرداد

دکتر مرتضی صفاری نطنزی نماینده مردم شریف نطنز و  قمصر در  دیدار با وزیر نیرو  پیرامون موضوعات مختلف حوزه آب و برق و انرژی شهرستان نطنز و بخش قمصر با وزیر نیرو به تبادل نظر پرداختند.

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۸
مرداد

آرمین قیطاسی در گفتگو با مهر

۹۶/۵/۷


همکاری خوب با خواجه‌امیری‌ها/ مردم از اجراهای پلی‌بک گِله دارند


رهبر ارکستر تازه ترین کنسرت های احسان خواجه امیری و پدرش از شرایط و نحوه برگزاری کنسرت های موسیقی پاپ در ایران انتقاد کرد.

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۴
مرداد

رئیس شورای اسلامی شهرستان نطنز گفت: یک واحد دانشگاهی وابسته به دانشگاه صنعتی شریف تهران در نطنز تأسیس می‌شود.

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۴
مرداد

نطنز- دبیر سومین جشنواره استانی تئاتر کوثرنطنز گفت: با نظر و رای هیئت داوران گروه های راه یافته به مرحله نهایی سومین جشنواره تئاتر استانی کوثر نطنز مشخص شدند.

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۳
مرداد

امام جمعه نطنز صبح امروز (دوشنبه) در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری سومین جشنواره تئاتر استانی کوثر نطنز به عنوان یکی از بزرگترین رویداد فرهنگی در شهر، اظهار کرد: توجه به مسائل فرهنگی شهروندان یکی از وظایف شهرداری ها است و این نهاد باید در کنار سایر فعالیت های خود، مسائل فرهنگی را نیز در برنامه های خود بگنجاند.

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۳
مرداد

کاشان - ایرنا - مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت سپاه نطنز گفت: سال گذشته مبلغ 5 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات به مجریان طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان نطنز پرداخت شد.

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۳
مرداد

کاشان - ایرنا - نماینده مردم نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت دوازدهم باید با تیمی متخصص، کاردان، کارشناس و با روحیه جهادی مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور را برطرف کند.

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۱
مرداد

مسئول کمیته پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان نطنز صبح امروز (شنبه) در گفتگو با خبرنگاران در خصوص عملکرد این کمیته در سال ۹۵ و چهار ماهه اول سال ۹۶، اظهار کرد: برگزاری کلاس های مشاوره و پیشگیری از معلولیت و اعتیاد و همچنین

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۱
مرداد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اینکه گفته می‌شود سهم ایران در بهره‌برداری از ذخایر دریای خزر ۱۳ درصد است هنوز تعیین نشده است.

  • خالدنیوز خالدآباد