خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

۳۰ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

۲۹
آبان

انتخابات نماینده کارگران شهرداری خالدآباد با حضور نماینده اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بخش امامزاده در محل ساختمان خدمات شهری شهرداری برگزار گردید و آقای محمدرضا تقی زاده خالدی مجددا با اکثریت آراء بعنوان نماینده کارگران شهرداری خالدآباد انتخاب گردید. لازم بذکر است آقای تقی زاده در حال حاضر نایب رییس مجمع نمایندگان کارگران استان اصفهان نیز می باشد.

c464f4d928501b2bfa1ef19349530e30.jpg

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۹
آبان

نطنز- مدیر آموزش و پرورش نطنز گفت: نبود پیوند ارتباطی مناسب میان والدین و کودکان عامل مهم گرایش کودکان به فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، علیرضا محمودی از بروز مشکلات رفتاری و شخصیتی  در دانش آموزان در آینده ابراز نگرانی کرد و گفت: ورود بی رویه به فضاهای مجازی و استفاده از بازی های رایانه ای که هر کدوم از این بازی ها بر روی رفتار نوجوانان و جوانان تاثیر گذار است، نگرانی های جدی را به وجود آورده است

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۹
آبان

تصاویری زیبا از آستان مقدس امام زاده آقا علی عباس (ع)

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۴
آبان


1- یکی از موضوعات مهم در زمینه مدیریت بحران‌های شهری، انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد سیل و زلزله است. این موضوع در کنار آسیب‌پذیری بناها و معابر گرچه سال‌ها در کانون توجه مدیران شهری بوده و دستاوردهایی هم به همراه داشته اما هربار با وقوع یک زلزله کم‌ریشتر یا جاری شدن سیلاب، زنگ هشدار توسط کارشناسان و مسئولان به صدا در آمده است.

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۴
آبان


از دانش آموزان فعال کمیته ی بهداشت شورای دانش آموزی و دانش آموز دارای پیشرفت تحصیلی با اهدای جایزه ، در مراسم صبحگاه آموزشگاه تجلیل شد
آقای حسن سعیدی خادم خالدی مدیریت آموزشگاه ضمن تقدیر از این دانش آموزان اظهار امیدواری

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۶
آبان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جلوگیری از تحقق منافع ایران در برجام، تبلیغات و فضاسازی منفی و اعمال فشار برای خروج از برجام سه هدف اصلی تحریم های جدید آمریکا محسوب می شود.

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۶
آبان

شهردار نطنز گفت: طرح جامع شهری باغ شهر تاریخی نطنز باید با توجه به دارا بودن توانایی های فراوان این شهر بازنگری شود

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۶
آبان

کسب مقام سوم در وزن 55 کیلو توسط احسان جمعه خالدی و مقام سوم وزن 51 کیلو توسط امیر حسین مبینی خالدی در استان اصفهان و راه یابی به مسابقات کشوری را خدمت این دو ورزشکار و خانواده های ایشان و جامعه ورزشی شهر خالدآباد تبریک عرض می نماییم.
برای این دو عزیز در مسابقات کشوری آرزوی موفقیت میکنیم.



با سلام وبا آرزوی سلامتی و  طول عمر برای رهبر معظم انقلاب؛
 به لطف و عنایت حق تعالی شاهد درخشش جوانان توانمند وغیور ومومن شهر شهید پرور خالدآباددر رقبتهای قهرمانی کشتی در  استان اصفهان بودیم؛ فلذا شورای اسلامی و شهرداری شهر خالدآباد این موفقیت را به ایشان و خانواده محترمشان‌؛ نوجوانان و جوانان و جامعه ورزشی شهرمان صمیمانه تبریک عرض مینمایند؛ به امید استمرار این پیروزی ها؛
روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر خالدآباد

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۶
آبان

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۶
آبان

توهین محترمانه آقای رجبی کاریکاتوریست بادرودی به خالدآبادیها!! البته دفعه اولش هم نیست ولی متاسفانه تابحال  جواب دندانشکنی نگرفته .
ممدلی برای دریافت جواب دندان شکن آماده باش 😝😝😝😝


  • خالدنیوز خالدآباد
۱۶
آبان


خالدنیوز, [۰۶.۱۱.۱۷ ۲۰:۵۰]
#اطلاعیه
به اطلاع همشهریان عزیز خالدآبادی و بسیجیان بخش امامزاده می رسانیم ، پنج شنبه شب مورخه ی 18/8/1396 راس ساعت 21:30 پایگاه مقاومت بسیج میثم خالدآباد میزبان جناب سرهنگ پاسدار مشتاقی از ناحیه ی مقاومت بسیج قم می باشد ، مراسم سخنرانی ایشان در مرکز فاطمیه ی شهر خالدآباد برگزار می گردد .
@khalednews

خالدنیوز, [۰۶.۱۱.۱۷ ۲۰:۵۴]
#اطلاعیه
به اطلاع همشهریان عزیز خالدآبادی و بسیجیان بخش امامزاده می رسانیم ، جناب سرهنگ پاسدار حسین آقادوستی فرمانده ی محترم ناحیه ی مقاومت بسیج شهرستان نطنز به دعوت پایگاه مقاومت بسیج میثم خالدآباد جمعه شب مورخه ی 19/8/1396 رأس ساعت 21:30 در مرکز فاطمیه ی شهر خالدآباد سخنرانی خواهند داشت ، از عموم شما بزرگواران دعوت می شود در این مراسم شرکت فرمایند .
@khalednews

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۴
آبان

 

گروه تعزیه خوانی فی سبیل الله شهر خالدآباد چهار شنبه شب گذشته مراسم شبیه خوانی حضرت قاسم ابن الحسن ع را در مرکز فاطمیه به اجرا در آورد 

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۴
آبان

نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان نطنز گفت: توسعه گردشگری در منطقه خالدآباد” بهترین و سریعترین روش برای ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت جوانان است.

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۱
آبان

مرحوم همتی که چند سال با داغ سنگین درگذشت جوانش روزگار سپری میکرد روز گذشته دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت . روحش شاد و یادش گرامی

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۰
آبان

منتخبین انجمن اولیا و مربیان دبیرستان آیت الله طالقانی خالدآباد
1- حسین عابدی
2- سید عباس حسینی خالدی
3- حسن جمعه ای خالدی
4- غلامرضا سعیدی جهانگرد
5- محسن خدابخشی

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۰
آبان


دانلود با کیفیت MP3 128

 

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۰
آبان

منتخبین انجمن اولیا و مربیان دبیرستان آیت الله طالقانی خالدآباد
1- حسین عابدی
2- سید عباس حسینی خالدی
3- حسن جمعه ای خالدی
4- غلامرضا سعیدی جهانگرد
5- محسن خدابخشی

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۰
آبان

انتخابات شورای دانش آموزی

همگام با مدارس کشور انتاخابات شورای دانش آموزی روز چهارشنبه مورخه ی 3/8/1396 در دبیرستان آبت الله طالقانی خالدآباد برگزار گردید .

پس از شمارش آرا اعضای شورا به ترتیب زیر انتخاب گردیدند :

  1. سینا سعیدی خادم خالدی 31 رای
  • خالدنیوز خالدآباد
۰۹
آبان

نایب رییس شورای اسلامی شهرستان نطنز،گفت: الگوی کشت مزارعدهستان خالدآباد به سمت کاشت اقلام کم مصرف آب،  مانند زعفران و گیاهان دارویی در حال تغییر است بطوریکه این عمل در حدود 30 درصد زمین‌های کشاورزی انجام شده است.

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۸
آبان

سید عباس حسینی خالدی در گفتگو با کسب فردا  اظهار کرد: شغل بیشتر مردم این منطقه کشاورزی است که در کنار آن علوفه دامی زیادی نیز تولید می‌شود هرچند به دلیل خشکسالی و برداشت زیاد از منابع آب در معرض بحران قرار گرفته‌ایم.

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۸
آبان

سخنرانی دکتر مجید شاکری در مراسم بدرقه زائرین اربعین حسینی دانشگاه آزاد اسلامی نطنز

در مراسم اربعین حسینی همه ساله علاوه بر شیعیان،جمعیت کثیر اهل سنت،حتی مسیحی ها،و دیگر ادیان علاوه بر زیارت،خدمت به سایر زائرین و 

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۸
آبان

‌ ‌‌‌

معرفی تعزیه خوانان گروه تعزیه خوانی خالدآباد
« محمود رضا سعیدی مهر »
ایشان از ارکان تعزیه ی خالدآباد هستند . محمود رضا نیز مانند اکثر تعزیه خوانان خالدآباد تعزیه خوانی را از کودکی آغاز کرده است . این تعزیه خوان ابتدا در قالب موافق خوان ایفای نقش می کرد اما استعداد خود را در مخالف خوانی نیز محک زد . در حال حاضر یکی از مخالف خوانهای زبانزد

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۸
آبان

 sms 

     از قدیم و ندیم گفتن وبلاگ بدون  sms  مثل زنبور بی عسله..قلاقیچه برا این که صابت کنه تو این وادی هم چیزی از بقیه وبلاگ نویسان محترم و نامحترم کم نداره دست بکار شده و چند فقره از جدیدترین وگشنگ ترین اس ام اس های روز رو تقدیم شما بی کاران عزیز میکنه.....ضمنأ برو

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۸
آبان

نماینده مردم شهرستان نطنز اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان نطنز از جاذبه های گردشگری متعددی در حوزه های مختلف تاریخی، مذهبی و طبیعی برخوردار است، اما متاسفانه زیرساخت های لازم برای رونق بخشی به حوزه گردشگری در نطنز وجود ندارد.

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۸
آبان

جلسه هیئت امناء شهدای گمنام شهر خالدآباد باحضور اعضاء در محل سالن جلسات شهرداری برگزار گردید. در این جلسه پیرامون مراسم سالگرد شهدای گمنام بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد مقارن با هفته بسیج در تاریخ 96/9/9 مراسم سالگرد شهدای گمنام در حسینیه مرکزی شهر خالدآباد برگزار گردد.

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۸
آبان

اسفرزه : گیاهی است علف ویک ساله .این گیاه از جمله گیاهان مقاوم به کم ابی بوده و در سالهایی که اصلا بارندگی وجود نداشته باشد،مشروط یر بافت مناسب زمین بیش ا 4الی5مرحله ابیاری در طول رو سش نیاز ندارد .زمین مورد نظر برای کاشت این گیاه باید دارای بافت سبک باشد تا بتواند عملکرد مطلوبی داشته باشد.روش کاشت این گیاه همانند قدومه شیرازی میباشد

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۴
آبان

✅ نماینده مردم نطنز در مجلس مطرح کرد:

دریافت وثیقه املاک توسط بانک‌ها برای ارائه وام به کشاورزان


🔹 به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مرتضی صفاری نطنزی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بخش عمده‌ای از جمعیت حوزه انتخابیه ما را باغداران و کشاورزان تشکیل می‌دهند که مشکلاتی در این راستا وجود دارد، اظهار داشت: 

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۴
آبان

با حضور پر شور مردم ولایتمدار شهر خالدآباد و مسئولین تعزیه حضرت علی اکبر ع در مرکز فاطمیه ی خالدآباد برگزار گردید برای دیدن عکس ها کلیک کنید

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۱
آبان

این مراسم با حضور یوسف حسنی فرماندار شهرستان نطنز ، امیری مدیر کل امور مالیاتی استان و معاونین ایشان در محل فرمانداری برگزار شد .
در این مراسم آقای  اسماعیلیان به عنوان رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان نطنز معارفه گردید و آقای ترابیان رئیس قبلی به افتخار بازنشستگی نائل آمدند .
همچنین مجتبی اکبری به عنوان سرپرست اداره امور مالیاتی بخش امامزاده معرفی گردید.

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۱
آبان

حسین یزدانمهر سرپرست اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شهرستان نطنز گفت : امروزه توریسم رابزرگترین صنعت جهان برحسب اشتغال وتجارت می دانند که درحال حاضر گردشگران زیادی باهدف بازدید از موزه ها به شهرها و روستاها مسافرت می کنند. یزدانمهر افزود : باتوجه به استقبال مجموعه داران خصوصی مبنی بر راه اندازی موزه ، سراموزه و خانه موزه جهت به نمایش گذاشتن آثار تاریخی ، آلات وادوات وابزار موزه مردم شناسی که مردمان این شهرستان درگذشته مورداستفاده قرارمی دادند وامروزه جز اسمی ازآن باقی نمانده که بازحمات فراوان وقابل

  • خالدنیوز خالدآباد