خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

۲۰ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

۳۰
مهر

صبح امروز حاج آقا حیدری دقایقی در خصوص دستاوردهای انقلاب و تقویت روحیه ی خودباوری با دانش آموزان دبیرستان آیت اله طالقانی و شهید چمران خالدآباد سخن گفتند

  • خالدنیوز خالدآباد
۳۰
مهر

اسامی نامزدهای انتخابات شورای دانش آموزی دبیرستان آیت اله طالقانی خالدآباد  به ترتیب حروف الفبا
1.  جمعه ای محمد جواد
2.  حسینی خالدی محمدرضا
3.  حسینی یان محمد صادق
4.  خدابخشی محمد
5.  خواجه امیری ابوالفضل
6.  زراعتی امیر عباس
7.  زراعتی امیر علی
8.  زرین کمری امیر حسین
9.  سعیدی خادم خالدی سینا
10.  سعیدی مقدم امیر محمد
11.  عبدلی محمد حسین
12.  عسگری علیرضا

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۸
مهر

روز چهار شنبه ی گذشته مورخه ی 25/7/1397 انتخابات انجمن اولیا و مربیان در دبیرستان آیت اله طالقانی خالدآباد همزمان با انتخابات سراسر کشور برگزار شد و پس از شمارش آرا به ترتیب تعداد آرا و حروف الفبا اسامی ذیل الذکر به عنوان منتخبین اصلی این انتخابات معرفی گردیدند :

روح اله جمعه ای 25 رای

سید عباس حسینی خالدی 25 رای

حسین عابدی 25 رای

حسن بیطاری خالدی 24 رای

حسین خواجه امیری 17 رای

 و آقایان احمد عسکری با 11 رای و رضا قاسمی با 8 رای به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند .

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۷
مهر

#قهر 

شاعر : مجتبی شریف

دکلمه : فائزه



دریافت

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۷
مهر

مجتبی شریف از هنرمندان بی نظیر نطنز بیشتر با خوانندگی شناخته شده است اما شعرهای بی نظیر او قطعا از او یک شاعر بلند آوازه خواهد ساخت 



دریافت

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۶
مهر

نام آهنگ: هواتو کردم 

آهنگ وتنظیم:سهراب لهراسبی 

شعر:استادبهرامی نیا 

همنوایان:آقایان راشد،عربلو،نیک ضمیر وکریمی خالدی



دریافت


  • خالدنیوز خالدآباد
۲۵
مهر

#درگذشتگان_خالدآباد

انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تأثر و تأسف درگذشت شادروان حسن امیر حائری را به اطلاع همشهریان عزیز می رسانیم

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۳
مهر

از 53 دانش آموز دبیرستان طالقانی ، اولیای 33 دانش آموز در جلسه ی انجمن اولیا و مربیان که امروز در آموزشگاه برگزار شد شرکت کردند .
از حضور این عزیزان که وقت گذاشتند و در جلسه حاضر شدند تقدیر و تشکر به عمل می آوریم ، امیدوارم دیگر اولیا نیز سرنوشت تحصیلی و انضباطی فرزندانشان برایشان مهم باشد و در جلسات آتی شرکت بفرمایند.

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۱
مهر

اس ام اس روز میلاد امام محمد باقر

از روشنی طلعت رخشنده «باقر«

شد نور علوم نبوی بر همه ظاهر

در اوّل ماه رجب از مشرق اعجاز

گردید عیان ماه تمام از رخ باقر.

ولادت امام محمدباقر (ع) مبارک باد

*********

 

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۱
مهر

با نهایت تاسف و تاثر درگذشت مرحومه ی مغفوره بانو فاطمه رضایی همسر آقای عزیز خاکسار را به اطلاع همشهریان عزیز می رسانیم مراسم تشییع پیکر این مادر که حدود 45 روز پیش جوانش را از دست داده بود و سوگوار فرزند بود امروز از محله ی هفت چنار خالدآباد به سمت بهشت زهرا برگزار خواهد شد .

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۷
مهر

نخل گردانی شب عاشورا ؛ شهر خالدآباد

تهیه و تدوین: حبیب اله ضیغمی

تصویر: حسنعلی نجفی

پخش از شبکه اصفهان

دریافت
حجم: 25.4 مگابایت
توضیحات: این کلیپ از شبکه ی استانی اصفهان پخش شده است

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۷
مهر

فرمانده انتظامی نطنز گفت: به دلیل ورود جدی نیروی انتظامی به موضوع کشف کالاهای قاچاق برای حمایت از تولیدات ملی، امسال اقدامات خوبی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا انجام شده است.



  • خالدنیوز خالدآباد
۱۵
مهر


"15 توصیه مهم ایمنی به خانواده ها در شروع فصل سرما برای پیشگیری از حوادث گاز

(آتش سوزی و گازگرفتگی و مرگ خاموش)”



🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


با فرا رسیدن فصل سرما، استفاده از وسایل گرمازا افزایش پیدا میکند رعایت چند نکته ایمنی قبل از راه اندازی وسایل گاز سوز گرمایشی، میتواند در پیشگیری از حوادث تلخ و حفظ جان شما و خانواده عزیزتان بسیار کارآمد باشد:


1- قبل از نصب بخاری از سالم بودن ان اطمینان حاصل شود. استفاده از بخاریهایی که مجهز به سیستم کمبود اکسیژن (ODS) بسیار با اهمیت می باشد.


2- بررسی نشتی گاز از اتصالات مهم است این کار را میتوانید با استفاده از کف آب و صابون انجام دهید.


3- از مکش مناسب دودکش ها مطمئن شوید. تست مکش دودکش ها قبل از نصب لوله دودکش بخاری ضروری میباشد این کار ساده را میتوانید با روشن کردن یک تکه روزنامه و قرار دادن آن روبروی لوله دودکش انجام دهید در صورتیکه دودکش بخاری درست کار کند باید شعله آتش را به سمت خود بکشاند.

لازم به یادآوری است شاید دودکش شما سال پیش درست سرویس داده باشد ولی این ملاک نیست زیرا امکان دارد در طی این یک سال که از بخاری استفاده نکرده اید جسم خارجی درون دودکش قرارگرفته باشد یا کلاهک افتاده باشد.


4- تمام شیلنگ ها باید با بست استاندارد به شیر ها و لوله های گاز نصب شده باشد.


5- تمام شیرهای مرتبط به وسایل گاز سوز باید مجهز به سر شیر باشند تا در صورت حادثه به سرعت بسته شوند.


6- بدون هماهنگی و اطلاع همسایه ها اقدام به قطع شیر اصلی گاز واحدهای دیگر ننمایید زیر بعضی از خانوادها از وسایل گاز سوزی استفاده میکنند که مجهز به ترموکوپل نیست مانند سماور گاز  و به یک بار بازو بسته کردن شیر شعله خاموش و گازدر واحد منتشر میشود. 


7- درصورتیکه وسایل گرمایشی را روشن کردید و احساس سنگینی و سر درد نمودید آن را جدی بگیرید و به بررسی و چک وسایل گاز سوز و سیستم گاز منزل اقدام کنید.


8- درفصل سرما از پوشاندن تمام درز درب و پنجره  به بهانه گرمترشدن خانه خوداری نمایید.


9- قبل از روشن نمودن وسایل گاز سوز به بالای پشت بام رفته و از وجود کلاهک H مطمئن شوید. (برای دودکش های معمولی یا بدون فن)


10- در صورت نیاز به مشورت میتوانید با اتش نشانی ویا دفاتر نظام مهندسی مناطق تماس بگیرید.


11- از سالم بودن شیلنگ وسایل گرمایشی اطمینان حاصل شود شاید در طول یک سال گذشته پوسیده شده باشند و دوام خود را از دست داده باشند.



12- استفاده از وسایلی گاز سوزی که دودکش ان از شیشه و دیوار بیرون داده شده مجاز نیست وزش یک باد شدید میتواند مانع از مکش دودکش شود. این دودکش ها مکش مناسب ندارند و خطر گازگرفتگی را تشدید می کنند. 


13- ما خانوادهایی ایرانی عادت داریم که شب کله پاچه را برای صبحانه بار بزاریم و تاصبح اجاق گاز روشن بماند این کار باتوجه به تغییر ساختار خانه ها از جمله بکار بردن  درب وپنجرهای دو جداره و بدون درز و درنتیجه کمبود اکسیژن و نشر گاز CO خطرناک است. 

 

14- دریچه های کوچکی که 30سانتیمتر زیر سقف آپارتمانهای شما تعبیه شده دریچه های تامین هوای وسایل گاز سوز میباشد هرگز مسدود نشوند.


15- لوله های قابل انعطاف یا خرطومی که اشتباها بعنوان رابط دودکش استفاده میشوند، دودکش نیستند. امکان اتصال و چفت و بست کامل آنها به وسیله گازسوز و دودکش دیوار وجود ندارد و همچنین به آسانی سوراخ های ریزی در بدنه لوله ایجاد میشود و گاز  CO یا مونواکسیدکربن از محل اتصالات و این سوراخ های ریز، نشت میکند و سلامت و جان اعضای خانواده را بشدت تهدید میکند.


لطفا این متن را انتشار دهید شاید باعث نجات جان خانواده ای شوید و در ثواب آن شریک

داود شیرزادی

واحد آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری خالداباد

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۴
مهر

تصاویری از تعزیه ی روز عاشورای سال 97 خالدآباد

محمد زراعتی در نقش امام

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۴
مهر
کسی که حقوق ماهیانه اش 2 میلیون تومان است چطور می تواند هر سه ماه یک سکه بپردازد. نباید این اشخاص را به خاطر عجز از پرداخت مهریه زندانی کرد.

معاون فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به افزایش قیمت سکه گفت: بدهکاران مهریه می توانند به دادگاه‌ها مراجعه و درخواست تعدیل احکام مهریه را بدهند و اظهار ناتوانی خود را از پرداخت اعلام کنند. قضات هم باید سریع رسیدگی کنند و نگذارند کسی به خاطر عجز از پرداخت مهریه زندانی شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین صادقی در جمع کارکنان ستادی قوه قضاییه با اشاره به گرانی های اخیر به ویژه افزایش نرخ سکه بیان داشت: به عنوان نمونه خانمی از شوهرش بابت مهریه طلبکار و از دادگاه نیز حکم گرفته است، اما همسر وی به خاطر افزایش نرخ سکه نمی تواند مانند قبل سکه ها را پرداخت کند؛ بنابراین این حکم باید تعدیل شود.

وی افزود: علاوه بر اینکه انتظار داریم بانوان در این خصوص قدری کوتاه بیایند، دادگاه ها هم باید در این زمینه مساعدت کنند که این یکی از احکام لازم الاجرا است. دادگاه ها باید در حد توان بدهکاران مهریه، حکم صادر کند. کسی که حقوق ماهیانه اش 2 میلیون تومان است چطور می تواند هر سه ماه یک سکه بپردازد. نباید این اشخاص را به خاطر عجز از پرداخت مهریه زندانی کرد. قضات باید در این زمینه کمک کنند تا بتوانیم در جهت رفع گرفتاری های مردم گام برداریم.

معاون فرهنگی قوه قضاییه در ادامه یکی از مصادیق بارز خوبی ها را کمک مردم به یکدیگر دانست و گفت: امروز با توجه به التهابات اخیر بازار و از طرفی تحریک دشمنان برای ضربه زدن به منافع ملی کشور، مردم باید خرید خود را کمتر کنند و از خرید هر چیزی که ضروری نیست بپرهیزند. به عبارتی اگر خرید بیشتری صورت بگیرد، باعث می شود تا کمبود کالا برای شخصی دیگر که به آن کالا نیاز دارد به وجود بیاید و این در واقع همان تعدی به حقوق آن شخص و از نظر اخلاقی بسیار زشت و ناپسند است.

وی تاکید کرد: امروزه یکی از بهترین کارهای خوب، کمتر خرید کردن است، چراکه انبار کردن کالا در خانه اقدامی بسیار زیانبار و مذموم است و دود آن به چشم همه و از جمله به چشم آن شخص محتکر خواهد رفت.

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۴
مهر

دریافت


حجم: 3.94 مگابایت
توضیحات: آهنگ امواج وحشی با صدای استاد ایرج

گوش کنید



⭕️امواج وحشی
▫️با صدای استاد ایرج
▫️در مایه دشتی
▫️همراه با قسمتی از مصاحبه
#فرهیختگان_خالدآباد

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۴
مهر

قابل توجه همشهریان

🌺قابل توجه متقاضیان آزمون قضاوت 🌺

✅آگهی جذب اختصاصی #آزمون_قضاوت_۹۷ منتشر شد
🔸مهلت ثبت‌نام از ۱۷ تا ۲۸ مهر


🔷متن کامل  اطلاعیه جذب اختصاصی داوطلبان تصدی منصب قضاء سال ۱۳۹۷ که در وب‌سایت معاونت منابع انسانی قوه قضاییه قرار گرفته است به شرح زیر است:

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۲
مهر

زنده یاد رضا نادرخانی دارفانی را وداع گفت . از مرحوم خانی یک فرزند حدودا یکساله به یادگار مانده است . ایشان در سن سی سالگی در اثر سانحه ی افتادن از بلندی بدرود حیات گفت . روحش شاد و یادش گرامی


  • خالدنیوز خالدآباد
۰۱
مهر


  • خالدنیوز خالدآباد
۰۱
مهر

به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۹۸_۹۷(روز غنچه ها و شکوفه های حسینی در بوستان تعلیم و تربیت) ؛ مقارن با هفته دفاع مقدس شهردار و اعضای محترم شورای اسلامی شهر خالدآباد به همراه کارشناسان محترم اداره آموزش و پرورش بخش امامزاده  در مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی شهر خالدآباد حضور یافتند و آغاز سال تحصیلی رابا اهدا بسته های فرهنگی به نونهالان و دانش آموزان تبریک عرض نمودند.

2df93b5fe2b852ccdf65cdc61386d56c.jpg

61b3be23512019a14a44740992d8eef1.JPG

2b6a7dd4a86587727bffb45d3962901c.jpg

87e777b8398e61d566b1872cb958038b.jpg

  • خالدنیوز خالدآباد