خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

بسم رب الشهدا و الصدیقین

مردی که امیر بودن شایسته او بود... 

امیردریادار مجید عابدی خالدی در بهمن 1334 در خانواده ای نظامی در تهران با  اصالتی خالدآبادی به دنیا آمد. نوجوان بود که عاشق خدمت در  لباس سفید ارتش شد و با پشتکار و استعدادی که داشت به آرزویش رسید و پس از استخدام در نیروی دریایی برای طی مراحل آموزشی راهی ایتالیا شد. با آغاز جنگ تحمیلی، پس از سالها به ایران بازگشت و راهی مناطق جنگی شد. هشت سال حضور مداوم در جبهه ها و نقش آفرینی در تمامی عملیات های نیروی دریایی ارتش  و در کنار آن زمانی که در عملیات بدر و عملیات خیبر (که این عملیات با واکنش موشک باران شیمیایی عراق مواجه شد) و  مجریان آنها نیروی زمینی ارتش و لشکر 21 عاشورا بودند و نیاز به حضور هاورکرافت در این عملیات ها داشتند وی به یاری آنها شتافت.

سالها پس از پایان جنگ و در اوایل دهه هشتاد به مقام امیر دریادار نائل آمد و به فرماندهی منطقه مهم دریایی بوشهر که امنیت بخش اعظمی از خلیج فارس را پوشش میداد، منصوب گردید. 

در چندسال حضور پرافتخار تیمسار مجید عابدی خالدی در نیروی دریایی ارتش سربازان زیادی از  بادرود و  خالدآباد و حومه این مناطق در این دومنطقه نظامی و تحت اختیار وی مشغول به خدمت بودند و با وجود رسیدگی تمام عیار به وضعیت سربازان خود، به همشهریانش نیز نگاهی ویژه داشت و به گونه ای با آنها برخورد می نمود که سربازی دوره ای خاطره انگیز برایشان شود. 

او که به عنوان فرمانده نمونه ارتش در سال 1384 انتخاب گردید، در نهایت با بیش از 30 سال خدمت صادقانه به درجه بازنشستگی نائل آمد.

مهم ترین ویژگی وی اخلاق بود، بر خلاف آنچه که خیلی از ما از نظامی ها تصور انسانهایی منزوی و جدی و  بدون اخلاق نیکو در ذهن خود داریم، وی با وجود آنکه در محل کارش به اقتضای محیط نظامی، جدی و شدیدا منظم بود اما در خارج از محل کار  همواره اخلاقی شاد همراه با شوخ طبعی دائمی و همینطور فکر و اندیشه ای باز و روشن داشت به گونه ای که اگر کسی وی را نمیشناخت و برای اولین بار با او و شوخی ها و اخلاق خوبش مواجه می شد شاید باورش نمی شد مردی با این اخلاقیات خوب یکی از فرماندهان ارتش این کشور باشد.

در خانواده خود نیز با اخلاقی که داشت برای تمامی اعضای خانواده و بستگان خود مردی بزرگ و قابل افتخار بود. عاشقانه همسرش را تا آخرین لحظه عمرش دوست داشت و  فرزندانش را که از نخبگان تحصیلی بودند را همواره حمایت نمود و آنها را برای ادامه تحصیل در دوره های تکمیلی رشته فیزیک هسته ای راهی خارج از کشور نمود که آنها نیز در حال حاضر افتخار و یادگاری بزرگ برای این پدر هستند.

اما امیر زندگی ما یکسال بیشتر از بازنشستگیش نگذشته بود که با جنگی دیگر روبه رو شد... دشمنی بزرگ به نام سرطان بدخیم روده بزرگ گه با تمام قوا به جنگ تیمسار عابدی آمده بود. دکترانش با توجه به آزمایش ها و نمونه برداری ها، علت سرطانش را عوارض شیمیایی جنگ تحمیلی بیان کردند اما وی با این حال حاضر به پیگیری کارهای جانبازی خود نشد و همواره بیان میکرد که من جنگ را برای خدا و کشورم رفتم نه برای دریافت حقوق و هزینه های درمانیم... 

سرطان که با تمام قوا به این جنگ آمده بود با سریعترین زمان به سایر نقاط بدنش سرایت نمود و او تا آخرین لحظه نیز شجاعانه با بیماریش جنگید و در صبح روز چهارشنبه نوزدهم مرداد 1390 درگذشت.

او سالها پس از جنگ رفت و به دوستان و همرزمانش پیوست  اما...

دایی عزیزم، یاد و افتخاراتت تا ابد با ما خواهد ماند...


محمدجواد مصداقی

19 مرداد 1396

  • خالدنیوز خالدآباد

دریادار مجید عابدی خالدی

نظرات  (۴)

فرمانده بسیار با اخلاق و حرفه ایی بود چندین مرحاه با ایشان خدمت کردم روحش شاد

۵ سال با این بزرگ مرد بصورت مستقیم خدمت کردم و در دبیرخانه این مرد تکرار نشدنی واقعا ندیدم مثل ایشون ‌.روحش شاد باشه و یادش گرامی.. این صفحه مجازی گنجایش وصف بزرگ مردی و معرفت  تیمسار عابدی را ندارد‌.حیف و صد حیف

  • مهدی صالحی
  • سلام و دورد و صلوات خداوند متعال به روح پاک تمام شهیدان انقلاب اسلامی ایران بخصوص شهید والا مقام امیر دریادار عرشه ستاد مجید عابدی.بنده افتخار این را داشتم که به مدت 17 ماه راننده ایشان در منطقه دوم دریایی بوشهر باشم.ایشان انسانی شایسته ،مهربان،مومن بود .هر چه از خوبی ایشان بگویم باور کنید که کم است وقتی که عکس ایشان را دیدم اشک در چشمانم جمع شد چون خاطره زیادی از خوبی ایشان داشتم ایشان همیشه به بنده لطف داشتند.روحش شاد و یادش گرامی باد.
  • حسین رادمهر (اعما)
  • درود خدا بر دوست فرمانده و دوست خوبم تیمسار مجید عابدی یادت گرامی 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی