خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

۱۶ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

۲۹
آذر

بیوگرافی مجتبی شریف
درشب یلدای برفی آذرماه سال 1366 دریکی ازمحله های پرجمعیت نطنز بدنیا آمد
فرزندآخرخانواده ای فرهنگی،پدرش ازمعلمین سرشناس مقطع دبستان بود مادرش خانه دار است ویک برادرویک خواهرنیزدارد
سالهای اول جوانی را درهمان شهرزندگی کردوسپس به تهران مهاجرت کرد
ازنظرش شایداگرمحله کودکیهایش راازگذشته او سوا کنی اندک خاطره قشنگی برایش می ماند ..
از زبان خودش در وبلاگ شخصی اش ودیگرسایتها:
علاقمندشدنش به موسیقی را مدیون هنر تعزیه که

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۹
آذر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز گفت: دو طرح آبیاری کم‌فشار در ۱۳۰ هکتار از اراضی روستای عباس‌آباد از توابع بخش امامزاده بادرود با صرف هزینه بیش از ۱۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خالدنیوز به نقل از خبرگزاری فارس از نطنز،

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۹
آذر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز گفت: دو طرح آبیاری کم‌فشار در ۱۳۰ هکتار از اراضی روستای عباس‌آباد از توابع بخش امامزاده با صرف هزینه بیش از ۱۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خالدنیوز به نقل از خبرگزاری فارس از نطنز، عبدالرضا مهدی بادی ظهر روز (چهارشنبه) در

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۶
آذر

مراسم سوگواری ارتحال ، بی بی فاطمه معصومه سلام الله علیها با سخنرانی و مرثیه سرایی حاج آقا ترابی در مسجد جامع شهر خالدآباد برگزار گردید .

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۶
آذر

جلسه ی پیشگیری از سرقت احشام ، با حضور فرماندهی محترم انتظامی و فرماندهی محترم حوزه ی بسیج بخش امامزاده و اعضای شورای شهر در پایگاه میثم شهر خالدآباد برگزار شد.

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۶
آذر

امشب غزل! مرا به هوایی دگر ببر
تا هر کجا که می بردت بال و پر ببر

تا ناکجا ببر که هنوزم نبرده ای
این بارم از زمین و زمان دورتر ببر
 
اینجا برای گم شدن از خویش کوچک است
جایی که گم شوم دگر از هر نظر ببر

آرامشی دوباره مرا رنج می دهد
مگذار در عذابم و سوی خطر ببر
 
دارد دهان زخم دلم بسته میشود
بازش به میهمانی آن نیشتر ببر

خود را غزل، به بال تو دیگر سپرده ام
هرجا که دوست داری ام امشب ببر ببر   
 
#محمدعلی_بهمنی

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۴
آذر

🌹تالار مجلل انارستان سرچشمه

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۴
آذر

⚫️ انا لله و انا الیه راجعون ⚫️

بانو عشرت خانم عبدلی خالدی والده ی اخوان باقری دار فانی را وداع گفت  

مراسم تشییع جنازه فردا ساعت 14 از مقابل پست بانک شهر خالدآباد به سمت گلزار شهدا برگزار می گردد .

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۲
آذر

#درگذشتگان_خالدآباد

اطلاعیه مراسم ترحیم مرحوم مغفور شادروان حاج حسین فروتن

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۰
آذر

مصاحبه ی برنامه ی تهران در شب با هنرمند فرهیخته ی خالدآبادی آقای مسعود خواجه امیری

 

دریافت قسمت اول


حجم: 11.8 مگابایت

 

 


دریافت قسمت دوم

 

 

 

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۷
آذر

گزارشی تصویری از سفر هنرمند کارتونیست شهر بادرود آقای محمد علی رجبی به قلعه ی کرشاهی


  • خالدنیوز خالدآباد
۰۷
آذر

احسان خواجه‌امیری خواننده موسیقی پاپ بعد از مدت‌ها دوری از اجراهای زنده روز اول دی‌ماه سال جاری تازه‌ترین کنسرت خود را در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌کند.

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۳
آذر

محمد علی رجبی از هنرمندان کارتونیست درجه یک کشور است که آثار ایشان در معتبرترین روزنامه های رسمی کشور به چاپ می رسد . رجبی که نام هنری سیخونک را برای خود برگزیده است در چندین مسابقه ی کشوری حائز رتبه های برتر شده است .

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۳
آذر

نطنز-با حکم استاندار اصفهان، هشتمین بخشدار بخش امامزاده معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، یوسف حسنی، فرماندار نطنز صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه بخشدار جدید بخش امامزاده اظهار کرد: انتظار داریم بخشدار جدید بخش امام زاده تکریم ارباب رجوع، رعایت قانون و حقوق شهروندی را سرلوحه کار خود قرار دهد، زیرا مردمان کویر، سخت کوش، نجیب و در عین حال دارای هوش سیاسی بالایی هستند.

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۳
آذر

نطنز- امام جمعه بادرود گفت: مردم انتظار دارند که تیم اقتصادی دولت تلاش گسترده‌ای برای کنترل تورم و جلوگیری از بی‌ثباتی در بازار سکه و ارز داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بادرود که در آستان مقدس آقاعلی‌عباس(ع) و با حضور گسترده نمازگزاران برگزار شد، با اشاره به دهه وقف اظهار کرد: وقف اهمیت و ارزش بسیار زیادی دارد و از نقش مهمی در رفع مشکلات جامعه برخوردار است و باید فرهنگ وقف را در سطح جامعه گسترش دهیم.

امام جمعه بادرود افزود: مردم انتظار دارند که تیم اقتصادی دولت تلاش گسترده‌ای برای کنترل تورم و جلوگیری از بی ثباتی در بازار سکه و ارز داشته باشد.

خطیب جمعه بادرود تصریح کرد: حضور مردم انقلابی ایران در راهپیمایی ۱۳ آبان امسال جواب دندان‌شکنی برای استکبار جهانی و در رأس آنها رییس جمهور دیوانه آمریکا بود.

وی افزود: در روز ۱۳ آبان اخیر حضور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در راهپیمایی و خروش انقلابی آنها بیانگر همین موضوع بود. با پیروزی انقلاب اسلامی حضور مردم در صحنه و حمایت خودجوش آنها از نظام سرشکستگی آمریکا را به دنبال داشته است.

قاسمی افزود: سردمداران این رژیم استکباری در خیال خام خود فکر می کردند که با وارد کردن فشارهای اقتصادی و تحریم های ظالمانه ملت ایران را از ادامه مسیر روشن خود باز خواهند داشت.

خطیب جمعه بادرود از مسئولان درخواست کرد: نسبت به تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی مصوب برای بقعه امامزاده آقاعلی‌عباس‌(ع) اقدام کنند و گام های اساسی بردارند. این اعتبار برای توسعه و احداث اماکن اقامتی و زائر سرا و تقویت زیر ساخت های این آستان مقدس که سالانه پذیرای بیش از ۳.۵ میلیون زائر و مسافر است در نظر گرفته شده است.

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۳
آذر



نطنز- امام جمعه نطنز گفت: نظام سلطه جز جنگ، شهوت و پول هیچ منطقی دارند و ادعای حقوق بشر و امثال آن فقط شعار است .

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، حجت‌الاسلام‌ روح‌الله امینی در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: ماه ربیع بعد از دو ماه محرم و صفر فرصت خوبی برای بیرون آمدن از غم اهل‌بیت است اما باید به گونه ای رفتار کنیم که مجالس شادی به گناه تبدیل نشود.

  • خالدنیوز خالدآباد