خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

۳ مطلب در تیر ۱۴۰۲ ثبت شده است

۰۵
تیر

افتتاحیه طرح تابستانه(اوقات فراغت)
با حضور سرهنگ شبانی زاده فرمانده سپاه ناحیه نطنز و فرماندهان پایگاه های بسیج برادر و خواهر بخش امامزاده برگزار گردید
سرهنگ پاسدار علیرضاشبانی زاده فرمانده سپاه ناحیه نطنز در این مراسم گفت:
ما در این طرح به دنبال جهاد تبیین،خدمت رسانی،امید آفرینی و جهاد فرهنگی تربیتی هستیم
وی افزود: مبنای کار ما در بسیج سند راهبردی ۱۰ ساله اعتلای بسیج و مبنای این سند بیانیه ی  گام دوم انقلاب اسلامی است که ما باید این بیانیه را به یک گفتمان رایج در سطح جامعه تبدیل کنیم

 

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۵
تیر

 


درخواست مردم از پلیس ۱۴ موتورسیکلت را روانه پارکینگ کرد
  فرمانده انتظامی شهرستان نطنز  از توقیف ۱۴ دستگاه موتور سیکلت در اجرای طرح تشدید برخورد با وسایل نقلیه مزاحم به دلیل درخواست مردم در شهر نطنز  خبر داد.

سرهنگ"مهدی کریمی " فرمانده انتظامی شهرستان نطنز با اعلام این خبر بیان کرد: در پاسخگویی به مطالبات شهروندان و با هماهنگی مقام محترم قضایی  طرح برخورد با موتورسیکلت سوارانی که در شهر نطنز برای شهروندان ایجاد مزاحمت می کردند، در خیابان مسکن مهر و خیابان امام خمینی  به مرحله اجرا درآمد.
وی یادآور شد: در اجرای این طرح تعداد ۱۴ دستگاه موتورسیکلت مزاحم شناسایی و توقیف و مالکان وسایل نقلیه توقیفی در این طرح، پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.
سرهنگ کریمی در پایان از مردم  خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی موتورسواران و رانندگان خودروها، در اولین فرصت موضوع را از طریق تماس با تلفن۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۴
تیر


رابطه پلیس و دستگاه قضا امنیت را به مردم هدیه می دهد 
به گزارش پایگاه خبری پلیس سرهنگ مهدی کریمی ، فرمانده انتظامی شهرستان نطنز به همراهی جانشین انتظامی و معاون اجتماعی  فرماندهی به مناسبت هفته قوه  قضاییه با رئیس دادگاه عمومی بادرود دیدار و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر آیت‌الله بهشتی و تبریک هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: قوه قضائیه، یکی از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید و نقش بسیار زیادی در گسترش عدالت‌ و امنیت جامعه ایفا می‌کند و به همین جهت وظیفه خود می‌دانم که این هفته را به مسئولان و کارکنان دستگاه قضائی تبریک گفته و به آن‌ها خداقوت بگویم.
این مقام انتظامی  افزود: امروز به فضل خداوند تعامل و هماهنگی بسیار بالایی بین انتظامی و دستگاه قضائی در بادرودوجودارد و نتیجه و میوه این تعامل هم امنیت بیشتری است که در بادرود و بخش امامزاده  حاکم و مردم امنیت را احساس و با تمام وجود حس می کنند
در ادامه رئیس دادگاه عمومی بادرود دکتر عسگری  ضمن تشکر و قدردانی از زحمات انتظامی در راستای ارتقای نظم و امنیت در جامعه اظهار کرد: بحمدالله تعامل بسیار خوبی بین دستگاه قضائی و پلیس در جهت اجرای قانون و حفظ امنیت شهروندان برقرار است وبنده معتقدم با این تعامل و همکاری‌ها بسیاری از مشکلات که در راه امنیت و آسایش مردم به وجود می‌آید حل می‌شود.
این مقام قضائی  در خصوص برنامه‌های دستگاه قضائی بادرود ادامه داد: همه تلاش خود را انجام می‌دهیم تا با تعامل با مجموعه انتظامی امنیت و آسایش مردم را حفظ کرده و با هنجارشکنان و مخلان امنیت و آسایش مردم قاطعانه و با شدت بیشتر برخورد کنیم.

 

 

  • خالدنیوز خالدآباد