خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

۱۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

۳۱
خرداد
  • خالدنیوز خالدآباد
۲۷
خرداد

یک باب منزل مسکونی واقع در محله ی توده ی شهر خالدآباد کوچه ی شهید زارع روبروی حسینیه ی مرکزی با 240 متر زمین و 190 متر زیر بنا دارای سند تک برگ متعلق به آقای امید کمالیان به قیمت کارشناسی به فروش می رسد . متقاضیان با شماره ی 09133637020 (حسن سعیدی) تماس حاصل فرمایند

  • خالدنیوز خالدآباد
۲۴
خرداد

⚫️ انا الله واناالیه راجعون ⚫️
 
با نهایت تأثر و تأسف درگذشت شادروان  رضا جمعه خالدی فرزند عباس بر اثربیماری قلبی را به اطلاع همشهریان عزیز می رسانیم مراسم تشیع جنازه امروز  ساعت 5ونیم رسمی  ازدرب منزل ایشان به سمت گلزار شهدای شهر خالدآباد برگزار می‌گردد .
#درگذشتگان_خالدآباد

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۹
خرداد

ایستاده از راست : مرحوم یاسری , مرحوم جمعه ای , مرحوم دانشخواه , مرحوم قنایی , مرحوم مفید , حاج آقا مدرسی , مرحوم شاهرخی

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۲
خرداد

 

به اطلاع همشهریان عزیز می رسانیم مراسم ختم مرحوم مغفور شادروان علی اصغر فرجی خالدی روز سه شنبه مورخ ۹۹/۳/۱۳ساعت ۱۸ الی ۱۹ در کنار مزار ایشان واقع در امامزاده زید تهران برگزار می گردد.

  • خالدنیوز خالدآباد
۱۱
خرداد
  • خالدنیوز خالدآباد
۱۱
خرداد
  • خالدنیوز خالدآباد
۱۰
خرداد

انالله و انا الیه راجعون
با نهایت تاسف و تاثر درگذشت شادروان  مرحوم  علی اصغر فرجی خالدی را به اطلاع همشهریان عزیز می رسانیم 
این ضایعه  را خدمت خاندان  محترم فرجی خالدی و فروتن عموما و صدیق ارجمند جناب آقای علیرضا فرجی خالدی خصوصا   تسلیت عرض می نماییم‌.

 

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۹
خرداد

✅✅خطبه های مجازی نماز جمعه بادرود

🔹بسم الله الرحمن الرحیم حاج آقا قاسمی امام جمعه بادرود بعد از توصیه و سفارش به تقوای الهی انتخاب قاطع و شایسته جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف  به عنوان ریاست مجلس شورای اسلامی را  از طرف خود و مردم بزرگوار منطقه بادرود تبریک گفتند و اشاره نمودند که ایشان از جمله فرماندهان پر افتخار دوران دفاع مقدس و از یادگاران اون دوران سراسر افتخار هستند از خداوند قادر مهربان می خواهم که روز به روز بر عزت و عظمت ایشان در امر خدمت رسانی به آحاد مردم بیفزاید انشالله با همراهی همه نمایندگان بزرگوار هم در تحقق منویات مقام معظم رهبری و هم در زمینه مطالبات به حق مردم صبور و انقلابی مان در عرصه اقتصاد و معیشت و فرهنگ اسلامی از توفیقات الهی برخوردار باشند

🔹حاج آقا قاسمی درادامه گفتندمجلس یازدهم اولین مجلس چله دوم انقلاب و گام دوم انقلاب اسلامی است و از این رو سمت و سو، جهت‏ گیری‏، رویکردها و عملکرد این مجلس می‏ تواند سنگ بنای مجالس دیگر در گام دوم انقلاب و الگویی برای مجالس شانزدهم تا بیست و چهارم باشد بنابراین رسالت مجلس یازدهم در گام دوم انقلاب سنگین و انتظارات مردم بالاست.

🔹امام جمعه بادرود  با بیان این مطلب که چهارشنبه هفتم خرداد یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی گشایش یافت، خاطرنشان کرد: بدون تردید از مجلس یازدهم با توجه به ویژگی‏ ها و خصائص آن انتظارات بیشتری می‏ رود همان طور که مقام معظم رهبری در پیام خود بیان کردند؛ این مجلس با نمایندگان کارشناس، فعال و پاکدست در راس امور است البته که یکی از الزامات در راس بودن مجلس حضور نمایندگان فعال، منظم، پاکدست، امانتدار و شناخت آن از شرایط و اولویت های کشور است.

🔹وی تاکید کرد: اگر این مجلس می خواهد مجلسی قوی باشد باید بتواند انتظارات به حق مردم و رهبری را برآورده کند و این امر با تاسی از منویات مقام معظم رهبری(حفظه الله) و سیره شهدا محقق می شود.

🔹حجت الاسلام قاسمی به برخی از توصیه های مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس اشاره کرد و افزود: موضع گیری های انقلابی در شرایط مهم، توجه ویژه به اقتصاد، توجه به رفع مشکلات اقتصادی و معیشت طبقه های ضعیف جامعه، توجه به کاهش نقش تعیین کننده نفت خام در بودجه و پرهیز از حواشی و مسائل حزبی و جناحی از جمله توصیه های رهبری به نمایندگان مجلس بود.

🔹بنابراین انتظار می رود که مجلس یازدهم به ۲ وظیفه اصلی و اساسی خود یعنی قانونگذاری و نظارت بپردازد، امام جمعه بادرودبا اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری (حفظه الله) در روز قدس‌ بیان کرد: روز قدس امسال به دلیل شرایط کرونایی و عدم برگزاری تجمعات و راهپیمایی روز قدس در جهان، از ویژگی خاصی برخوردار بود، گویا این بار امام امت اسلام به میدان آمده بود تا یک‏ تَنه فقدان حضور ۱۰ ها میلیون مسلمان انقلابی در سراسر جهان را جبران کند  سخنرانی مقام معظم رهبری در روز قدس از ابتدا تا انتها متمرکز بر روی موضوع قدس و فلسطین بود این بدان معنا است که همگان باید بدانند موضوع فلسطین و قدس برای جهان اسلام اولویت دارد و حوادث دیگر در سراسر منطقه و جهان، نگاه، فکر، دل و عمل ما را از این مسئله اصلی و راهبردی منحرف نمی کند.
🔹امام جمعه بادرود اضافه کرد: ایشان در این سخنرانی تاکید کردند که تجربه مقاومت و گفتمان مقاومت تنها تجربه موفق و پیش برنده، بهترین، مهمترین، اصلی ترین و تنها راه مبارزه با استکبار و صهیونیسم است.

🔹در ادامه با اشاره به حوادث مهم 15 خرداد سال 1342 و رحلت امام خمینی(ره) در سال 1368 بیان داشت: 15 خرداد سال 42 در حقیقت آغاز بذرپاشی نهضت اسلامی ایران بود و این مکتب امام که بر اساس عقلانیت، معنویت و عدالت بود، ماندگار شد.

🔹حاج اقاقاسمی  همچنین با اشاره به عبور نفتکش های ایرانی با پرچم مقدس جمهوری اسلامی از کانال سوئز جبل الطارق اقیانوس اطلس  و پهلو گرفتن در بنادر ونزوئلا در اوج شاخ و  شانه کشیدن های یانکی‌ها از ضربات عین الأسد سهمگین تر و تحقق صد باره کلام نورانی و راهبردی روح خداست که فرمود آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند اگر برخی از کارگزاران لیبرال مسلک امامین انقلاب را عمیقاً باور نمایند کشتی طوفان زده مدیریت کشور هم در ساحل پیروزی پهلو خواهد گرفت لذا این روزها روزهای افتخار و مباهات ماست هرچه داریم از لطف خدا و خون مقدس شهدا و مجاهدین و ایمان و اراده رهبر قرآنی و دینی ما یعنی مقام‌معظم‌رهبری داریم خدایا ازت ممنونیم که پوزه شیطان بزرگ به خاک مذلت مالیده شد و ما نیز می‌گوییم که ای حاج قاسم سلیمانی عزیز خون تو کشور ما را بیمه کرد و دیگر ترسی از دشمن نداریم و خوشا به حال کسی که در مسیر تو باشد و خط و راه تو را ادامه دهد اما هیچگاه ما شما را فراموش نخواهیم کرد ملت ما قدردان شما و خون شهدا والامقام هست

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۷
خرداد

 بخش اول مطالب 

✅ به بهانه آغاز به کار رسمی مجلس یازدهم شورای اسلامی

بچه‌ها، از هر گروه و هر نژاد
دست اندر دست هم بایست داد 
فارغ از هر زنده باد و مرده باد
سر به راه مملکت باید نهاد..!

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۷
خرداد

۶ خرداد ۱۳۹۹ شمسی
۳ شوّال ۱۴۴۱ یقمر
۲۶ می ۲۰۲۰ میلادی


از آغاز سال ۶۸ روز گذشته و به پایان آن ۲۹۸ روز (در سال کبیسه) باقی مانده‌است.


⭕️رخدادهای مهم در #تقویم_هجری_شمسی
1306 - حسن مستوفی رئیس الوزراء استعفای خود را از رئیس الوزرائی به شاه تسلیم نمود و مورد موافقت قرار گرفت.

1309 - نشر اسکناس ایران از دست انگلیسی‌ها خارج شد.

1309 - قانون سلب اجازه چاپ و انتشار اسکناس از بانک شاهی به تصویب مجلس شواری ملی رسید. به موجب این قانون دولت در عوض خرید این امتیاز دویست هزار لیره پول نقد در لندن به بانک شاهی تأدیه نمود و بانک شاهی موظف گردید ظرف یک سال بهای اسکناس های منتشره خود را به دولت ایران پرداخت کند 

1321 - تاسیس‌ شرکت‌ خواربار در ایران‌ 

1321 - روزنامه کیهان به صاحب امتیازی عبدالرحمن فرامرزی و مدیریت و سردبیری دکتر مصطفی مصباح زاده از امروز انتشار یافت.

1325 - انجمن روزنامه نگاران تأسیس گردید.

1327 - ترور «احمد دهقان‌» مدیر مجله‌ تهران‌ مصور

1328 - درگذشت علامه "محمد بن عبدالوهاب قزوینی" دانشمند و محقّق بزرگ و مصحح معاصر ایرانی در تهران 

1329 - ساعت نه و نیم بعد ازظهر احمد دهقان مدیر مجله تهران مصور و نماینده مجلس شورای ملی در عمارت تماشاخانه تهران به ضرب گلوله از پای درآمد و در بیمارستان شماره 2 ارتش پس از یک عمل جراحی درگذشت. قاتل حسن جعفری نام داشت و عضو شرکت نفت ایران و انگلیس در آبادان بود 

1330 - دولت انگلستان و همچنین شرکت ملی نفت ایران و انگلیس به مناسبت فسخ قرارداد و ملی ساختن صنعت نفت به دیوان داوری لاهه شکایت بردند.

1331 - کشتی روزمیری در بندر بوشهر پهلو گرفت و 700 تن نفت خام بارگیری کرد ولی در عدن کشتی مزبور توقیف شد.

1333 - قرارداد هوائی بین ایران و سوئیس امضاء و مبادله شد.

1337 - اساسنامه مؤسسه بین‌المللی انرژی اتمی به تصویب مجلس شورای ملی رسید.

1348 - ایران سی هزار تن آهن از مجارستان خریداری کرد.

1349 - شیخ راشد بن سعید آل مکتوم حاکم دوبی وارد تهران شد.

1352 - آپارتمان های ساعی و بهجت آباد که توسط وزارت آبادانی و مسکن ساخته شده بود افتتاح شدند

1361 – شهادت سرباز سرافراز اسلام شهید جعفر خزائی 

1366 – زادروز بهرام افشاری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون اهل ایران


⭕️رخدادهای مهم در #تقویم_هجری_قمری
247 - مرگ متوکل عباسی 

754 - تصرف شهر شیراز توسط "امیر مبارزالدین محمد" سرسلسله‌ی آل مظفر

834 - درگذشت مورخ و محدث بزرگ "حافظ ابرو" حافظ بزرگ قرآن کریم 

1306 - درگذشت محمد رضا قمشه ای

1313 - درگذشت آیت ‏اللَّه آقا رضا تبریزی (۲۸ اسفند ۱۲۷۴ش) 

1315 - رحلت آیت اللَّه "محمّدحسین شهرستانی" عالم بزرگ اسلامی (۶ اسفند ۱۲۷۵ش) 

1414 - درگذشت عالم ربانی آیت ‏اللَّه "ذبیح ‏اللَّه ذبیحی قوچانی" (۲۵ اسفند ۱۳۷۲ش) 

⭕️ رخدادهای مهم در تقویم_میلادی
1653 - مرگ "رابرْتْ فیلْمِر" فیلسوف و نظریه‌پرداز سیاسی انگلیسی 

1711 - تولد "میخائیل لاماناسوف" شیمی‏دان و نویسنده شهیر روس

1880 - کشف عامل بیماری مالاریا توسط "آلفونْسْ لاوْران" پزشک فرانسوی

1881 - آغاز استعمار کشور تونس توسط استعمارگران فرانسه 

1907 - تولد جان وین بازیگر وسترن آمریکایی

1966 - روز استقلال کشور "گویان" از استعمار انگلستان 

1972 - امضاء قرارداد سالْتْ برای محدود ساختن سلاح‌های استراتژیک بین امریکا و شوروی

1981 - اعلام رسمی تشکیل شورای همکاری خلیج فارس با عضویت شش کشور جنوب خلیج فارس یعنی عربستان سعودی، کویت، امارات متحده عربی، بحرین، قطر و عمان

روز ملی "گرجستان"

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۷
خرداد

از آن دختر سوال می‌شود
به کدامین گناه کشته شد؟
(قرآن کریم)

ماجرای قتل فجیع دختری در یکی از روستاهای گیلان به دست پدرش، بار دیگر سمت و سوی خبرها ( حتی اخبار مربوط به کرونا) را تغییر داده‌است.
چون موارد مشابه ، چند روزی روان‌شناسان و جامعه‌شناسان و البته مسوولان و قضات و وکلا اظهار‌نظرهایی خواهند داشت و ماجرا کنار گذاشته‌خواهد شد.
اما آنچه روشن است این که چنین اتفاقاتی تلخ در روستایی کوچک نشان از نفوذ جریان‌های مختلف فکری و فرهنگی و ارزشی در جاهایی دارد که گمان و باورش هم به ذهن نمی‌رسد.
خود آگهی ترحیم این دختر نگون‌بخت را ببینید؛ پدر با لقب کربلایی معرفی شده‌است و این یعنی گرایش مذهبی او که قابل تبلیغ است . جوان هم که شیفتگی‌اش به این دختر ، فاجعه آفریده‌است اهل سنت بوده‌است و البته ظاهرا با اختلاف سنی فراتر از تصور.
اینها نشان می‌دهد که دختر نه تنها درکی درست از باورهای مذهبی پدرش نداشته‌است که چیزی از عشق و تشکیل زندگی هم نمی‌دانسته‌است و ظاهرا فقط فکر گریز از سنت بوده‌است حتی با جوان سنی مذهب! پدر هم با وجود مذهبی‌بودن نتوانسته‌است این بحران را با خسارتی کمتر مدیریت کند و همه آموزه‌های دینی خود را  با قتل دخترک زیرپا گذاشته‌است.
در این میان دلالان سیاسی هم معرکه گرفته‌اند یکی قتل را مرتبط با سند ۲۰۳۰ آموزش و پرورش می‌داند و دولت را قاتل اصلی معرفی می‌کند دیگری آزاد بودن فضای مجازی و کسی‌دیگر خالی بودن جای آموزش‌های جنسی در کتاب‌های درسی  را مقصر این حادثه می‌شمارد.
به نظر می‌رسد این فجایع تلخ ، بهای توسعه و رشد ناموزون جامعه و افتادن به وادی افراط و تفریط است که نوجوانان ما بدین شکل آن‌را ناخواسته پرداخت می‌کنند .
ما در باره تعامل با جوانان و یاد دادن آسیب‌ها به آنها و شیوه مبارزه با آنها کاری نکرده‌ایم.
تربیت و آموزش بخشنامه ای و صرفا مقام بالاتر را با گزارش خود خشنود کردن و با آمارهای درشت ( و نه درست) عکس یادگاری گرفتن ، این گرفتاری‌

  • خالدنیوز خالدآباد
۰۳
خرداد

#آشپزی
طبخ غذاهای سنتی خالدآباد
طرز تهیه «جیرتو»
این غذای مقوی بیشتر برای زنانی که تازه زایمان کرده بودند طبخ میشد .
ارسالی از سرکار خانم زهرا دشتی

اینجا کلیک کنید

 

 

  • خالدنیوز خالدآباد