خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

بازدید نماینده ی مردم نطنز از شهرک صنعتی شجاع آباد

دوشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۴۸ ق.ظ

دکتر مرتضی صفاری نطنزی به همراه فرماندار شهرستان ، مدیران ادارات صنعت،معدن و تجارت،تعاون کار ورفاه اجتماعی و فنی حرفه ای  شهرستان از برخی واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شجاع آباد بازدید نمود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ، دکتر صفاری نطنزی در بازدید از این واحدها بر تلاش برای رفع مسائل و مشکلات بخش صنایع و واحدهای تولیدی منطقه تأکید نموده و خواستار حمایت و کمک همه جانبه مدیران استانی و شهرستانی از تولیدکنندگان شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» توسط رهبر فرزانه انقلاب  هدف از این بازدیدها را مشاهده پیشرفتها و همچنین بررسی مسائل و مشکلات این واحدهای تولیدی عنوان نمود.
وی با اشاره به مشکل بیکاری و همچنین موانع پیش روی تولید درمنطقه ابراز امیدواری کرد که در جریان این بازدیدها ضمن بررسی مشکلات زمینه رفع موانع و همچنین ارتقای حوزه تولید و اشتغال منطقه فراهم شود.
رئیس کمیته رابط خارجی مجلس با بیان اینکه در این بازدیدها مشکلات صنایع و تولیدکنندگان به دقت بررسی میشود افزود: در این بازدیدها راهکارهای توسعه صنعتی منطقه و یا علل رکود یا توقف فعالیت واحدهای تولیدی و هماهنگی برای حل مشکل و همچنین بررسی و پیگیری رفع موانع مربوط در دستور کار قرار میگیرد. باید با توجه به بحث اشتغالزایی و رفع مشکلات ناشی از بیکاری بر حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی اقدام کنیم.
دکتر مرتضی صفاری نطنزی با اشاره به اینکه تکرار اقتصاد مقاومتی به عنوان محور شعار سال بیان گر آن است که اقتصاد مقاومتی یک سیاست راهبردی است که باید تداوم پیدا کند،بیان داشت : در حال حاضر مهم ترین و ضروری ترین نیاز کشور مسئله اقتصاد و تنها راه بهبود معیشت مردم پیگیری همه جانبه سیاست های اقتصاد مقاومتی است. از سوی دیگر علی رغم کارهای خوبی که صورت گرفته اما هنوز انتظار مردم و مقام معظم رهبری برآورده نشده است و باید سیاست های اقتصاد مقاومتی ادامه پیدا کند.
ایشان در پایان افزود:خوشبختانه چشم انداز واحدهای تولیدی در منطقه  بسیار امیدوارکننده است و مسئولان و تولیدکنندگان باید با همدلی و یکپارچگی در جهت توسعه تولید و رونق اقتصادی تلاش کنند.

قابل ذکر است در این بازدید نماینده مردم شریف شهرستان نطنز و بخش قمصر از واحدهای تولیدی کاغذ پاپیروس، دلتا پاک ، مهران شاد ، صنایع چوب کریمپور و تولید لامپ کم مصرف میرمحمد مستقر در شهرک صنعتی شجاع آباد نطنز بازدید کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی