خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

عباس الهی دارفانی را وداع گفت

چهارشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۲۷ ق.ظ

انا لله و انا الیه راجعون
با نهایت تأسف و تأثر درگذشت شادروان عباس الهی خالدی را به اطلاع همشهریان عزیز می رسانیم .
مصیبت درگذشت این پدر گرامی را خدمت دوست عزیز ، جناب سرهنگ مهدی الهی و دیگر عزیزان بیت معزی تسلیت عرض می نمایم .
روحش شاد و یادش گرامی

نظرات  (۸)

  • حمید محمودی خالدی
  • دوست گرامی و ارجمند جناب سرهنگ مهدی الهی خالدی

    مصیبت درگذشت پدر گرامیتان را به جنابعالی و خانواده محترمتان تسلیت عرض مینمایم 

    ارادتمند حمید محمودی خالدی

  • محمدخواجه امیری
  • با سلام

    خاندان محترم الهی

    ضایعه درگذشت پدر بزرگوارتان را از صمیم قلب تسلیت عرض میکنم. خداوند متعال روح پاکش رابا مولایش علی علیه السلام محشور نماید و به بازماندگان صبر جزیل عنایت فرماید.
     از طرف محمد خواجه امیری

     

  • محمدخواجه امیری
  • با سلام

    خاندان محترم الهی

    ضایعه درگذشت پدر بزرگوارتان را از صمیم قلب تسلیت عرض میکنم. خداوند متعال روح پاکش رابا مولایش علی علیه السلام محشور نماید و به بازماندگان صبر جزیل عنایت فرماید.
     از طرف محمد خواجه امیری

     

  • فاطمه ضمیری
  • إنالله وانا الیه الراجعون

    خاموش شدن این شمع نورانی راخدمت خانواده محترم الهی تسلیت عرض نموده و از خداوند منان رفع درجات آن بزرگوار در بهشت اعلاء و طول عمر و حسن عاقبت بازماندگان را خواهانم. 

    از طرف فاطمه ضمیری

     

  • حسن خالدی
  • باعرض سلام و تهیت و تسلیت خدمت خانواده معزا از خداوند منان برای آن مرحوم غفران الهی و برای خانواده آن صبر جزیل مسئلت دارم.

    تسلیت عرض میکنم 

  • حسین نعیمیان
  • آنا لله و انااالیه راجعون

    خاندان محترم الهی 

    درگذشت مرحوم مغفور عباس آقای الهی پدر گرامی تان را به شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض نموده و بقای عمرهمگان راازخداوند متعال خواستارم روح ایشان باسرورسالارشهیدان امام حسین علیه‌السلام محشورباشد ا

     

  • روح الله صفدری
  • خاندان محترم الهی وعموزاده عزیزم جناب هابیل صفدری

    مصیبت درگذشت پدری مهربان جناب عباس الهی راخدمتتان تسلیت عرض نموده بقای عمربازماندگان راازخداوندمنان خواستاریم.مارادرغم خودشریک بدانید.روح الله صفدری مشاور