خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

شادروان دکتر مریم فردوسی

سرطان غالب شد و انجمن حمایت از بیماران بادرود یکی از نیک سرشتان و حامیان معنوی خود را از دست داد ،دندانپزشک خوش خُلق و مردمی شهرمان به سفر ابدی رفت. برای شادی روح خانم دکتر مریم فردوسی فاتحه ای می خوانیم.

روحش شاد و یادش گرامی باد

*جناب آقای دکتر ربیع مظلومی
تسلیت انجمن حمایت از بیماران بادرود را پذیرا باشید .

حامی بیماران باشیم..

  • خالدنیوز خالدآباد

درگذشتگان بخش امامزاده

نظرات  (۴)

  • علی محمدی
  • دنیا برای انسانهای با ایمان مانند قفس است و مرگ برای ایشان رهایی از این زندان دنیا و پیوستن به معشوقه آسمانیشان است خانم مرحومه دکتر فردوسی از انسانهای مومنه و پاک سرشتی بوده اند که همه آشنایان به وجود ایشان افتخار میکردند. یادشان در دلهای ما تا میتپد زنده خواهد بود روحشان شاد و یادشان گرامی. {علی محمدی اعضای پرسنل برقکاران کاشان}
  • شیرین فردوسی
  • انا لله و انا الیه الراجعون

    اینک که دست تقدیر و طبیعت ،بار دیگر بهار زندگی ما را به برگ ریزان خزان تبدیل کرد و گل سر سبد زندگی ما را به دیار باقی برد و روح بلند پزشکی حاذق و فرهیخته و خواهری مهربان خانم دکتر مریم فردوسی  را با خود به پرواز درآورد به حکم ادب و حق شناسی از همه عزیزان و سروران و دوستان و همشهریان و همکاران گرامی که هم در دوران بیماری و هم پس از در گذشت آن عزیز سفرکرده به صورت حضوری و یا از طریق پیام و تلفن تسلی بخش خاطر ما بوده اند کمال تشکر رادارم.

    همچنین به دلیل رعایت شیوه نامه های بهداشتی ناشی از شیوع بیماری منحوس کرونا امکان برگزاری مراسم و پذیرایی از همکاران و دوستان و همشهریان  عزیز نبود بدین وسیله از کلیه دوستانو همشهریان عزیزم و همچنین همکارانم در شرکت آبفا استان اصفهان که با ارسال پیام تسلیت ما را قرین محبت های بی دریغ خود نمودند، صمیمانه تشکر  می نمایم و بار دیگر دست همه شمار ا می فشارم و دست دعا به امید اجابت به پیشگاه خدای بزرگ بلند می کنم و سلامتی و عاقبت به خیری همه شما را از خداوند مهربان خواستارم .و امیدوارم خدا فرصتی به مادهد تا بتوانیم در شادیهایتان جبران کنیم .

     

  • علیرضا رشیدى خالـدى
  • *کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذو الجلال و الاکـرام*

    خاندان محترم و مُعَزاى فردوسى و مظلومـى صمن سـلام، خبر درگذشت خانم دکتر مریم فردوسى بسیار سنگین و جانسوز است که به دشوار به باور می نشیند ، ولی در برابر تقدیر حضرت پروردگار چاره‌ای‌جز تسلیم و رضایش نیست. خداوند قرین رحمتش فرماید، هیچ کلمه‌ای برای آرام کردن خاندان داغدار ، خاصه همسرو فرزندان مرحومه پیدا نمیکنم ، لذا این واقعه دردناک را خدمت این دو خاندان داغدیده تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحومه عُلُّو درجات و براى خانواده و کلیه بستگان سببى و نسبىِ ایشان صبر و سـلامتـى مسألت دارم . روحش با روح حضرت زهرا (ع) محشـور بـاد 

    علیرضا رشیدى خالدى

  • روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان نطنز
  • جناب آقای فیروزی پور نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی 

    خانواده معزی فیروزی پور، فردوسی و مظلومی

     

    ▪️وَ بَشِّرِ الصَّابِرِینَ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

    ◽️ جناب آقای حاج رحمت الله فیروزی پور نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی 
    خانواده معزی فیروزی پور، فردوسی،مظلومی 

    ◾️ با کمال تاسف و تاثر و ابـراز همـدردی و تسلیم بر مشیت الهی ، ضایعه غم انگیـز آسمانی شدن " مرحومه دکتر مریم فردوسی "را خدمت شما  و خانواده داغدارتان تسلیت عرض نموده و از خداوند سبحـان رحمت ، مغفـرت و پاداش شایسته الهی برای آن عزیز سفر کرده و برای تمامی بازماندگان آن مرحومه ، صبر و شکیبایی از حضرت تقدیرآفرین ، خواهان و خواستارم.


                  روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان نطنز

     

    ▫️ مرگ در باور قرآن ، آغاز میهمانی خداوند است و صبر سنّت مومنانه بازماندگان ...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی