خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

سلسله یادداشت های آقای حسین نقدی

سه شنبه, ۱۸ مرداد ۱۴۰۱، ۰۹:۰۶ ق.ظ

ضرورت نگاه جدید به خبر و خبرنگار و فریاد خبرنگاران در یک موضوع واحد

 

به قلم :حسین نقدی بادی " مدیر مسئول و صاحب امتیاز سابق ماهنامه فاخته"

بهانه ای شد تا در روز خبرنگار ؛ با عزیزانی که این مسئولیت دارند هم سخن شوم تجربه ی 16 ساله مدیر مسئولی نشریه فاخته ، این وظیفه را برایم سنگین تر نمود تا این روزها که در روزگار تحریم ظالمانه استکبار و بعضا تحریف ! و از هم گسیختگی دنیای مجازی! و هجوم بی رویه به غیر واقعیتها ! قرار داریم عریضه ای هرچند شاید تکراری تقدیم کنم و ضمن تسلیت ایام محرم حسینی ع و یاران فداکارش؛ روز خبرنگار را به خبرنگاران عزیز بویژه اهالی رسانه منطقه نطنز، اردستان و بادرود تبریک بگویم و بر روان تابناک خبرنگاران شهید، بویژه شهید صارمی درود بفرستم و یاد عزیزان مرحوم خبرنگاران منطقه بویژه مرحوم حاج رحمت الله شاهرخی "،خبرنگار روزنامه اطلاعات در بادرود"که از پیشتازان این عرصه بودند گرامی بداریم.

..... خبرنگار، شریان حیاتی خبرها، احساسات و انتظارات مردمی است که با چشم حرفه ای به واقعیات جاری نگریسته و زمینۀ اطلاع‌رسانی و آگاهی جامعه و فرهنگ سازی عمومی را فراهم می سازد.

 

خبرنگار مدافع حقوق مردم و تصویرگرِ روایات زندگی و تحولات جامعه است و نقش موثر و مناسب آن در هر زمانی، غیرقابل انکار است

.امروز خبرنگاران با درایت تمام از یک موضوعی به نام ایجاد کارخانه فولاد در شهر کویری بادرود؛ داد سحن دارند!!!

حبرنگار می داند گرمای بالای ۴۰ و ۴۵ درجه در تابستان ؛ چه نوع ابجاد اشتعال ضروری است! می داند که اینجا صنایع تبدیلی کارساز است نه صنایعی که محیط زیست را تهدید کند.

امروز خبرنگار می داند که کشاورزات منطقه از کمبود اب ؛ در ضجه و ناله هستند! و حذف آب از سفره روزی مردم ؛ گناهی نابخشودنی است!

امروز میفهمیم به خاطر گرمای زیاد و کارکرد طولانی کولرهای ابی در عطش تابستان؛ قبضهای آب مشترکان چند برابر شده است!

امروز خبرنگاران سخن مهندس اسلامی معاونت محترم ریاست جمهوری و رئیس سازمان انرری هسته ای در سفر اخیر را پررنگ می سازد که فرمود : ایجاد کارخانه فولاد در این منطقه کم اب اشتباه بوده است.

خبرنگار از امروز فریاد می زند که با ایجاد ابن نوع صنابع ؛ نابودی چند شهر و منطقه را بدنبال خواهد داشت.

خبرنگار اعلام کرده است که به بهانه چند ده نفر اشتغال؛ نابودی قریب ۵۰۰۰۰ نفر را رقم نزنند.

خبرنگار با تصویر شهرهای کم آب مثل نایین ؛ یزد ؛اصفهان و.... موضوع اهمیت آب را ترسیم می کند.

خبرنگار از بزرگان تاریخ مثل ابوالفضل بیهقی سخن به یاد دارد که ابشان در مقدمه کتاب تاریخ بیهقی وقتی تاریخ می نگارد می گوید: 

"چبزی ننویسم که آیندگان وقتی می خوانند بگویند شرم باد این پیر را"

و سرانجام خبرنگار می داند با گرمای طاقت فرسای کویر بادرود؛ بالا رفتن کوره های آتش فولاد ؛ چه اندازه به این شهر مظلوم حرارت ناخواسته تزریق می کند.!!!

در پابان خبرنگار ؛ چیرگی بر احساسات و عبور از نظرات شحصی و جناحی از اولویتهای اوست .خبرنگاران موفق رسانه‌های بزرگ در گزارش‌های خبری تسلیم احساسات خود نمی‌شوند. همدردی و همدلی با مخاطب با احساساتی شدن متفاوت است .

امید است به بهانه روز خبرنگار ؛ توانسته باشیم همچنان با مردم همنوا شویم و واقعیتها را به پردازش درآوریم.انشالله

  • خالدنیوز خالدآباد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی